תיק טובית רדקליף: לאן נעלמה דלת השמירה?

בתכנית שתשודר הערב (חמישי, אחרי החדשות), מוצגים ממצאים רבים וסותרים מתיק החקירה של טובית רדקליף. אחד מהם היא דלת השמירה בבסיס פלמחים

זמן צפייה: 00:48

פרק פתיחת העונה של "תיק בחקירה", שישודר הערב (חמישי, 1.6) מיד אחרי החדשות, מביא את סיפור מותה של טובית רדקליף. צעירה מקרב קהילת העבריים בדימונה, לוחמת ביחידת יהלום של חיל האוויר שהייתה בחורה מלאת שמחת חיים. ב-2015 נמצאה טובית ירויה בראשה בתוך עמדת השמירה בבסיס פלמחים.

מי ירה בטובית רדקליף
''רואים באופן ברור שהדלת היא בהירה. בצילום שקיבלתי מהחוקר, הדלת היא בצבע כחול, מה שנקרא עמוק'' | צילום: תיק בחקירה

בפרק הראשון של העונה, מוצגים ממצאים רבים וסותרים שנמצאים בדוח מצ"ח, לצד ממצאים רבים נוספים שצוות החקירה חושף כאן לראשונה. אחד הממצאים שתפס את תשומת לב החוקרים וההפקה של "תיק בחקירה", היא דלת השמירה בבסיס פלמחים, בו נמצאה טובית ירויה בראשה.

_____

מי ירה בטובית רדקליף?

תיק טובית רדקליף נפתח: "איך הם לא ראו? הם היו מטרים ממנה"

לא רק טובית רדקליף: 9 תיקי הרצח שטרם פוענחו

_____

בקטע מתוך התכנית שתשודר הערב (חמישי), רואים בבירור את הדלת המקורית מהזירה לעומת הדלת שמז"פ לקחו לבדיקה. לדבריהם, כאמור, זוהי הדלת של עמדת השמירה, בה יש חור כניסת קליע ובה נמצאו שני חלקי קליעים.

"רואים באופן ברור שהדלת היא בהירה. בצילום שקיבלתי מהחוקר, הדלת היא בצבע כחול, מה שנקרא עמוק", מסביר יוסף יקותיאל, מומחה לירי ולבליסטיקה. "אלו שני גוונים שלא יכולים להסתדר אחד עם השני", הוסיף. האם זו אותה הדלת? צפו בקטע מתוך תיק בחקירה.

תיק בחקירה: מי ירה בטובית רדקליף, הערב (חמישי), מיד לאחר החדשות