בעד או נגד: התכנית להרחבת סבסוד הצהרונים

בשבוע שעבר הממשלה אישרה את התכנית להרחבת סבסוד הצהרונים. אך לא כל ההורים מקבלים את הרפורמה בחיוב, הגננות אף לוחצות על הורים שילחמו על ביטול הרפורמה

זמן צפייה: 05:25

בשבוע שעבר הושגה רפורמה ביוזמתו של שר האוצר מושה כחלון, בה אושר סבסוד צהרונים להורים עובדים, זאת לאחר שהורים רבים נאבקו להפחתת תשלום עבור צהרונים לילדיהם.

אך מתברר שלא כל ההורים שמחים על הרפורמה החדשה. בעוד מרבית ההורים המתגוררים בפריפריה שמחו מאוד מהרפורמה שאושרה, ההורים במרכז בעלי יכולת כלכלית גבוהה יותר, לא שמחו מהתכנית משום שאין אפשרות להכניס שירותים נוספים מעבר לתכנית המתוקצבת שנקבע מראש. לפי הרפורמה, להורים אין אפשרות להרחיב את השירותים של התכנית המורחבת בצהרון, זאת משום שלצהרון אסור לקבל יותר כסף משנקבע בתמחור המורחב של העיריה.

מהפכת הצהרונים יוצאת לדרך?
מהפכת הצהרונים יוצאת לדרך? | צילום: רויטרס

לפי התכנית החדשה, הצהרון הבסיסי יחל מסוף הלימודים עד השעה ארבע, ויכלול חוג אחד בשבוע ללא פעילות בימי חופשה וחגים. עלותו החדשה לאחר סבסוד תהיה 300-500 ש"ח.

הצהרון המורחב יחל בסוף הלימודים עד השעה חמש, ויכלול שני חוגים בשבוע עם פעילות בימי חופשה וחגים. עלותו החדשה לאחר סבסוד תהיה 785-585 ש"ח.

במידה ורשות ועירייה תקים צהרון יקר יותר, היא צפויה להיקנס בסך 50 אלף ש"ח. אם ההורים רוצים שילדיהם יקבלו חוג נוסף, מעבר לשניים שהם מקבלים בתכנית המורחבת - הם לא יוכלו לקבל זאת. לחץ נוסף מצד ההורים יאלץ את הגננות להציע חוג נוסף על חשבונן, לכן הגננות לוחצות על ההורים שילחמו על ביטול הרפורמה.

מה דעתכם?

איך נגרום לילדים שלנו להתאמן?

כך נראה לוח החופשות של התלמידים שמתיש את ההורים

איך מחנכים ילדים להתמודד עם שעמום?