כך נראה לוח החופשות של התלמידים שמתיש את ההורים

הילדים יוצאים לחופשת חגי תשרי, חנוכה, פורים, שבוע לפני פסח ובפסח עצמו ואז ביום העצמאות, בל"ג בעומר ובשבועות - עד החופש הגדול. בזמן שהילדים נהנים, ההורים קורסים

מתשרי ועד אלול אין כמעט חודש עברי בלי סיבה למסיבה. אנחנו כל כך אוהבים חגים, שבשלושה מהם קיבלנו עוד יום - אסרו חג - שכל מטרתו היא "להקל" עלינו להיפרד מהחג. אבל חופשות החג הן נטל כמעט בלתי אפשרי על ההורים העובדים. כאן בחדשות 2 Online והערב במהדורה המרכזית אנחנו ממשיכים בפרויקט המיוחד "מקצרים את החופש".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כך למשל נראית שנת הלימודית הנוכחית: חודש אחרי שהחלה, קיבלו התלמידים 3 ימי חופשה בראש השנה. להורים ניתנו רק שני ימי חופשה. שבוע אחר כך - שני ימי חופשה לתלמידים ביום כיפור, שאחד מהם הוא יום עבודה להורים ו-10 ימי חופשה בסוכות ש-6 מהם הם ימי עבודה.

עוד יום חופש ''להקל'' על פרידה מהחג (Antonio Diaz, 123rf.com)
עוד יום חופש ''להקל'' על פרידה מהחג (Antonio Diaz, 123rf.com)

לוקחים קצת אוויר - והגיע חנוכה. 5 ימי חופשה לתלמידים - 5 ימי עבודה להורים. המשכנו לפורים - חג גדול לילדים, אבל מה עם ההורים? יומיים חופש לילדים, וההורים - עובדים. על פסח עוד תקום ועדת חקירה: שערי הגנים ובתי הספר ננעלים לשבועיים וחצי - כשהחופשה מתחילה למעשה שבוע שלם לפני ליל הסדר. ולהורים? להם יש רק שני ימי שבתון.

חופש וחופש ועוד חופש (123RF.com)
חופש וחופש ועוד חופש (123RF.com)

בל"ג בעומר, או ל"ד בעומר השנה - יש חופשה של יום לתלמידים וכאב ראש להורים. בשבועות 3 ימי חופשה לתלמידים - ורק אחד להורים. 44 ימי חופשה לתלמידים במהלך השנה - ועוד לא דיברנו על החופש הגדול: ילדי הגנים ובתי הספר יוצאים ל-9 שבועות של כיף חיים. וההורים? שיסתדרו.

אז מה עושים? צריך לשנות את לוח החופשות. הערב במהדורה המרכזית נציג מתווה שעשוי להקל על ההורים מבלי לפגוע במורים.

עוד באסיפת הורים

תובנות קטנות: אל תפחדו לחלום בגדול

אלטרנטיבה לחינוך: אל תחכו שבית הספר יעשה את העבודה לבדו

תלמידים מוחים: למדו אותנו איך לחשוב, לא מה לחשוב

בוקר רגוע: אל תשלחו את הילדים לביה"ס לפני 8 וחצי בבוקר