חופשה משפחתית – משפחה פרק ב'

אנשים רבים בוחרים למלא את השבועיים האחרונים של אוגוסט בעזרת חופשה משפחתית. 5 טיפים בעזרתן תוכלו לעבור אותה בשלום

טיול משפחתי
טיול משפחתי | צילום: fotolia

אוגוסט. חם גיהנום. ואין יותר מסגרות..

 

המשולש הקטלני הזה לא פוסח על שום בית בישראל..

אז מה עושים?

 

איך ממלאים את השבועיים האחרונים של אוגוסט ..?

 

יוצאים לחופשה משפחתית.

 

חופשה משפחתית בפני עצמה הן צמד מילים עם מטען מאתגר במיוחד.

 

עכשיו בואו ננסה לצאת לחופשה משפחתית של משפחה בפרק ב' -

מורכב? מסובך? מה חשבתם לעצמכם למען השם..?

 

קבלו 5 טיפים אימוניים שנוסו (בהצלחה) על המשפחה המורכבת שלי בחופשות שלנו

 

תיאום ציפיות - חרדות, פחדים, רגישויות, הפרעות - בחיים הרגילים שלכם, יש הסדרי ראייה, לא כולם נמצאים ביחד 24/7 כפול מספר הימים שבחרתם לנסוע לחופשה. יש אנשים שמגיבים פחות טוב לביחד הזה והשדים הרגילים שלהם, מתעצמים ומתגברים, דווקא בזמן החופש והיציאה מהשיגרה. אני מציעה לקיים שיחת תיאום ציפיות כנה בין שני בני הזוג, לפני שיוצאים לטיול. מה חשוב לך? מה חשוב לו? על מה מתפשרים ועל מה ממש לא, כמה פעמים אוכלים ביום במסעדות וכמה אטרקציות / מסלולים רוצים לעשות ביום. ובכמה מילים - גם ככה חם וצפוף, חבל להוציא אנרגיה מיותרת על מנהלות..דברו על זה בבית, כשאתם במזגן, הרבה יותר נעים.

 


תמונות סלפי בנפרד - נכון אתם משפחה מורכבת. ומבחוץ אתם נראים ממש משפחה נורמטיבית ו"רגילה". אבל מה לעשות שלבת שלך יש אבא (שלא נמצא כאן) ולילדים שלו יש אמא (שגם לא כאן) והם רוצים לראות תמונות רק של הילדים שלהם ואם אפשר אז מכל אתר ובכל נקודת עצירה..תנשמו. זה בסדר גמור, זה לא עושה אתכם פחות משפחה אם כל ילד שולח להורה הביולוגי שלו תמנות בנפרד, להיפך זה רק מייצר שקט אצל הילד שרוצה לשתף את ההורה שלא נמצא איתו כרגע. ויחד עם זאת, תמונות משותפות של כולכם ביחד או של הילדים ביחד, הן הנצחה מקסימה של רגעים וזכרונות משותפים. אל תוותרו עליהן, הן מגדילות את ה-יש שלכם! ובכמה מילים - אפשר גם וגם,  הכל בסדר

 

טיול משפחתי
טיול משפחתי | צילום: fotolia

לנסוע עם חברים - מומלץ בחום למשפחות בפרק ב' בתחילת דרכן המשותפת, אבל לא רק. חברים עם ילדים בגיל של הילדים שלכם, יכולים להוות פיתרון נהדר להמון מצוקות: מריבות אחים, כשרוצים קצת לגוון אווירה ברכב, שיעמום מהמשחקים שאתם הבאתם ועוד. זוג חברים טוב שמכיר אתכם יכול לתת לכם: אנרגיה, ביטחון, פרספקטיבה ואפשרות זמינה וקרובה לוונטילציה קלה במידת הצורך. ובכמה מילים -  אין כמו לשבת על בירה / קפה קר עם חברים כשכל הילדים כבר ישנים ופשוט להינות ביחד מה...שקט!

 

זמן לחוד(לפעמים) זה גם בסדר - מה קורה אם רוצים לפעמים להתפצל? לא כולם רוצים לעשות בכל רגע נתון את אותו הדבר.. האם כמשפחה אנחנו אמורים להיות ולעשות כל הזמן את הכל ביחד? ואם היינו משפחה פרק א' השאלה הזאת היתה לגיטימית יותר? או עוברת באופן חלק יותר בגרון..? לדעתי זה בסדר גמור אם מתוך 4-5 ימים,  בפעילות אחת או שתיים היה פיצול כלשהוא בין הבנים לבנות או בין כל אחד מבני הזוג וילדיו. ובכמה מילים - אין אמת אחת בנושא. תעשו, מה שמרגיש לכם טוב ונכון בלב ובראש.


אין כמו בארץ, חול זה למתקדמים - כמו תינוק שמתחיל לצעוד בצעדים קטנים, מומלץ להתחיל את החופשות המשפחתיות שלכן בארץ, במרחק נסיעה של  עד שעתיים שלוש מהבית, למקרה הצורך (רק אומרת..) .רצוי שלכל אחד יהיה את האוזניות, המסך והספייס שלו ברכב, אחרת המושב האחורי הופך להיות טעון, כועס ועצבני במיוחד. אנחנו עשינו הגרלה, מי יושב באמצע  (מול המזגן) בהלוך, בחזור ובנסיעות הקצרות - דבר שמנע המון מריבות מיותרות. ובכמה מילים - אחרי 2-3 נסיעות מוצלחות בארץ, שבהן אתם מבינים מה עובד ומה פחות, הגיע הזמן  אולי להחתים דרכונים ושיהיה בהצלחה!

 

* הכותבת היא מיכל צרפתי, מאמנת אישית לנשים ומתמחה בנשים שנמצאות בתהליך גירושין או אחריו