מבחן הכסף: תפוזים, קרמבו, שוקו

אין משהו שעושה את הקור של חורף למנחם עבור הילדים יותר מתפוזים מתוקים, קרמבו נימוח ושוקו חם. בדקנו עבורכם איפה הכי כדאי לכם לקנות אותם ומצאנו פערים גדולים בין הרשתות השונות. אז איפה כדאי לקנות?

מעיין אשכנזי
מעיין אשכנזי | צילום: שאטרסטוק

החורף כבר ממש כאן. את השמש, הכפכפים והים מחליפים הגשם, הקור, הרוח, האפרוריות והחשיכה המוקדמת. יש שאוהבים את החורף, אני יודע, אבל יש עוד הרבה שכמותי שבשמחה היו מעדיפים לוותר על העונה הזו בשנה ולהינות מהקיץ 365 ימים ברציפות. לי ולאלה שכמותי, כשהחורף בכל זאת כופה את עצמו, אין הרבה מה לעשות מלבד להתמקד בכמה נחמות קטנות שהופכות את היאוש לקצת יותר יותר נוח: קרמבו, תפוזים מתוקים ושוקו חם. אלה שלושה מאכלים שנכנסים להרבה בתים בישראל כשהחורף מגיע והופכים לאלמנט קבוע בסל הצריכה המשפחתי. אמנם לא מדובר בהוצאה שיכולה להוריד משפחה מנכסיה אבל בהחלט מעניין לחקור האם ניתן עדיין ליהנות בדיוק מאותם מאכלים אבל להוציא פחות.

 

בכדי להבין האם קיימים פערי מחירים ערכנו השוואת מחירים של שלושת מאכלי החורף הפופולאריים בין ארבע רשתות מרכולים גדולות -  ויקטורי, שופרסל, רמי לוי ויינות ביתן וגם ברשת המרכולים הקטנים am:pm. הבדיקה שערכנו התרכזה בסניפים באיזור המרכז - תל אביב, רמת גן ופתח תקווה. הבדיקה נערכה באמצע חודש אוקטובר והקפדנו שלא להתייחס למחירי מבצע אשר עלולים לחלוף עד לפרסום הגליון, אלא למחירים הקבועים שצויינו עבר כל מוצר. בנוסף, גם לא התייחסנו למבצעי 1+1 וזאת בכדי להשוות את המחיר עבור מי שמעוניין לקנות יחידה אחת של המוצר.

 

התוצאות בטבלה מציגות פערים מפתיעים בין מחירי המוצרים. לגבי היכן המחיר הנמוך ביותר, התשובה היא לא חד משמעית, אולם בהחלט ניתן להגיד שעבור המוצרים שבדקנו בסניפים שנבדקו, רשת ויקטורי הציגה הכי הרבה פעמים את המחיר הזול ביותר. לגבי המחיר היקר ביותר התשובה בהחלט חד משמעית- רשת ה- am:pm הציגה את המחירים הגבוהים ביותר עבור כל המוצרים שנבדקו בסניפים שנבדקו.

 

הפערים משמעותיים. כך למשל: מי שבדרך קונה שוקולית ב- am:pm יכול לקנות בדיוק את אותו המוצר ביינות ביתן ב- 6.10 ₪ פחות! כלומר בהנחה של 38% מהמחיר. גם מי שרגיל לקנות קילו תפוזים ב- am:pm יכול לקנות תפוזים לא פחות טובים ברמי לוי ב - 3 שקלים פחות, כלומר בהנחה של 34%.

 

אין שום סיבה בעולם לחסוך מכם או מהמשפחה את ההנאות הקטנות האלה שהופכות את החורף לידידותי, אבל יחד עם זאת אין שום סיבה לשלם עליהם סתם יותר. ערכו השוואת מחירים ורכשו בדיוק את אותם המוצרים, במקום שבו הם הכי משתלמים.

 

בשורה התחתונה: הכי יקר לקנות ברשת am:pm

 

מעיין אשכנזי
מעיין אשכנזי | צילום: סטודיו