כדאי לקרוא, כדי שלא ימרחו אתכם...

מצה עם ממרח שוקולד הפכה לאחד מסמלי החג עבורנו. יצאנו לבדוק עבורכם איפה הכי כדאי ומשתלם לקנות את הממרח הנכסף, כדי שלא תבזבזו את כל האפיקומן על השוקולד

המעדן של החג
המעדן של החג | צילום: shutterstock

שוקולד הוא מאכל מנחם לאורך כל השנה, אבל בפסח הוא מנחם כפליים. רוב הניסיונות לייצר מאכלים כשרים לחג לא לתמיד צולחים ובתוך כל הכישלונות האלה, יש מאכל אחד ומיוחד, שנדמה כי הוא הומצא ממש ביחד עם המצה ומאז הם שלובי ידיים, מרוחים זה על זו, מלווים כל ילד המקפיד על כשרות וגם כאלה שלא - מצה עם שוקולד. גם מי שמקפיד על תזונה בריאה יודה שמדובר בחטא קטן שהוא שילוב מנצח שאין שני לו בין כל מאכלי החג.

 

מכיוון שפערי המחירים בכל המדובר במצות הם שוליים יחסית, החלטנו בחג הזה לערוך השוואת מחירים של מה שנמצא בין שתי המצות (אפשר גם פתוח... עניין אידיאולוגי), החלק החשוב באמת - השוקולד.

 

את השוואת המחירים ערכנו בין חמשת רשתות המרכולים הבולטות - ויקטורי, שופרסל דיל, חצי חינם, רמי לוי ויינות ביתן. הבדיקה שערכנו התרכזה בסניפים באזור המרכז - חולון, תל אביב, רמת גן, ראשון לציון, פתח תקווה ותל אביב והתמקדה בשלושה מותגי ממרחי שוקולד מובילים: שוקולד השחר, נוטלה ושוקולד פרה. הבדיקה נערכה בשבועות האחרונים. בבדיקה כן התייחסנו למחירי מבצע הרלוונטיים לתקופה שבה נערכה הבדיקה, אבל לא התייחסנו למבצעי 1+1 וזאת בכדי להשוות את המחיר עבור מי שמעוניין לקנות יחידה אחת של המוצר.

 

מחירי ממרחי השוקולד ברשתות השיווק:

שוקולד השחר:

חצי חינם אם המושבות - 11.90

ויקטורי ראשל"צ מזרח - 12.90

שופרסל דיל איילון - 12.90

רמי לוי רמת החייל - 12.50

יינות ביתן חולון הטייסים - 12.90

 

ממרח נוטלה:

חצי חינם אם המושבות - 12.90

ויקטורי ראשל"צ מזרח - 13.90

שופרסל דיל איילון - 14.00

רמי לוי רמת החייל - 12.80

יינות ביתן חולון הטייסים - 12.90

 

ממרח שוקולד פרה חלבי:

חצי חינם אם המושבות - 8.90

ויקטורי ראשל"צ מזרח - 11.90

שופרסל דיל איילון - 9.90

רמי לוי רמת החייל - 12.80

יינות ביתן חולון הטייסים - 12.90

 

התוצאות מציגות פערים מפתיעים. קשה לראות מגמה אחידה לגבי רשתות יותר יקרות או זולות, אבל בהחלט אפשר להגיד שרשת חצי חינם הציגה הכי הרבה פעמים את המחיר הזול ביותר עבור המוצרים שבדקנו, בסניפים שבדקנו. בנוסף, ניתן לראות שרשת שופרסל דיל ויינות ביתן הציגו יותר פעמים את המחיר היקר ביותר עבור המוצגים שבדקנו בסניפים הנדגמים.

 

פערי המחירים בהחלט יכולים להיות מפתיעים. כך למשל, מי שרגיל לרכוש ממרח שוקולד פרה ביינות ביתן, יוכל לקנות את אותו השוקולד בדיוק ברשת חצי חינם בארבעה שקלים פחות, כלומר בהנחה של יותר מ- 30%.

 

מה המסקנה? גם כשמדובר בקניות לחג הפסח יש בהחלט אפשרות לחסוך ולא מעט אם רק מקדישים כמה דקות להשוואת מחירים ולקניית המוצרים היכן שהמחיר שלהם הוא המשתלם ביותר.

 

בשורה התחתונה: שוקולד למריחה הכי משתלם לקנות ברשת "חצי חינם".

 

רוצים לקרוא עוד בנושאי צרכנות, כלכלה, כלכלת בית והתנהלות כלכלית נבונה? התקשרו אל מוקד המינויים שלנו, בטלפון 08-9999410, קבלו גיליון במתנה וכמובן, תוכלו לעשות מינוי!