בואו להכיר את קבוצות האמהות החזקות בפייסבוק (חלק ב')

בשבוע שעבר הכרנו לכן כמה קבוצות פייסבוק שעשו לנו את זה. השבוע אנחנו מציגות לכן קבוצה אחת חצופה במיוחד, אחת שתעצים אתכן ואחת שתעזור לכן בעולם התעסוקה

מה את מחפשת - העצמה? עבודה?
מה את מחפשת העצמה? עבודה? | צילום: shutterstock

סקסימאמא Sexymama

מספר חברות הקבוצה (נכון לרגע כתיבת הכתבה): 120,050.

 

ברוכים הבאים לקבוצה הכי שוברת מוסכמות שיש. לא באופן בלעדי, אבל ב"סקסימאמא" נשים מדברות על סקס. וב"מדברות על סקס" אנחנו לא מתכוונים לדיבורים כלליים סטייל, "סקס והעיר הגדולה", אלא לדיבורים פרטניים ופרקטיים הרבה יותר. מה עושה טוב, מה חדש, מה שונה, מה כדאי לנסות, איך עושים, מתי, כמה פעמים עושים וכן הלאה. נשים אמיתיות משתפות את החוויות הפרטיות ביותר בצורה שמכריזה בצורה מובהקת שנשים אוהבות סקס, וחשוב מכך - שזה בסדר לגמרי להכיר ולדבר על כך בחופשיות.

 

באופן לא מפתיע, מתפרסמות בקבוצה גם הרבה בדיחות גסות בניחוח וינטאג' משהו - מהסוג שלא שומעים בטלוויזיה. בין לבין תמצאו שלל סרטונים של חתיכים מפזזים בטייץ בחדר הכושר; גיפים של חתיכים מנקים בעירום את הבית, תמונות של חתיכים בלי חולצה עם משקולות בחדר הכושר ו... נו, כבר הבנתם את הקונספט.

 

אין ספק שמוטיב בולט ב"סקסימאמא" הוא הומור בשם ההומור. למשל - נשים שמעלות תמונה של גבר מתנצל עם פרחים ושואלות, "מה לדעתכן הוא עשה?", פה ושם עולה מעין אתגר, "בדיחת קונספט": למשל, חברות הקבוצה שולחות הודעה לבעל עם המשפט: "מישהו שלח לי סרט כחול", מקבלות את תגובתו ואז שולחות לו את הסרט המדובר (תמונה של סרט בצבע כחול, מילולית). קורע ומשעשע - הרוב גם מצרפות צילום מסך מהוואטסאפ עם ההתכתבות המדוברת עם בן הזוג.

 

אבל "סקסימאמא" היא לא כולה סקס וצחוקים - ממש לא, יש בה אינסוף פוסטים של נשים שמתייעצות על הנושאים הפרטיים ביותר שקיימים. #סקסימאמא אנונימית שואלת הנם סדרת פוסטים של גולשות אנונימיות שמבקשות להתחבט בסיטואציה סופר אישית - כמו בעיות בעולם המיטות, מה עושים אם בן הזוג לא מיני, אם מדובר בזוג חרדים שמעולם לא קיים יחסי מין ונתקל בבעיות לאחר החתונה, בעיות משגרת הזוגיות - איך לתקשר עם בעל שלא אוהב לשתף, מה לעשות אם בני הזוג לא שוכבים כבר שנים, איך מתמודדים עם בגידות, חמה מתערבת ומה לא בעצם.

 

הייחוד הגדול של "סקסימאמא" הוא לחלוטין חוסר המאמץ שבה, במובן החיובי של המונח. כלומר, חברות הקבוצה לא מתאמצות כדי להישמע חכמות, מתוחכמות או שנונות - הן פשוט משתפות במה שיושב על ליבן ומדברות כמו שהיו מדברות עם חברה, בלי יותר מידי פילטרים או סינונים ושיפצורים מיותרים. גם התגובות הן בהתאמה בסגנון הזה - אותנטיות שכאלה. הוייב הזה יוצר תחושה משוחררת להפליא בין חברות הקבוצה, העובדה שמדברים בה כמו שמדברים בחיים ולא מסננים את זה כי זה עולה על הכתב (סליחה, על הפוסט). אגב, הקבוצה מיועדת לנשים בגילאי 21 ומעלה.

 

Supergirls זה אופי

מספר חברות הקבוצה (נכון לרגע כתיבת הכתבה): 89,835.

 

העובדה שקשה מאוד לחשוב על דרך שתתאר במה עוסקת הקבוצה Supergirls זה אופי, היא למעשה מעין עדות להצלחתה וגיוונה. מפוסט פריקה של "סופרית" שמספרת על פרידה טרייה מבן-זוג גרוש עם ילדים, דרך דיונים ענפים סביב כל מה שקשור בהסבה מקצועית ועד לשימוש נכון במייבש כביסה. קשה להגדיר את תחומי העניין של הקבוצה המצליחה הזו שצמחה במהירות, משום שנדמה שהיא עוסקת פשוט בכל, בכל מה שמעניין נשים - ובעיקר, בנשים למען נשים.

 

הסופריות בקבוצה משתפות ברגעיהן הפרטיים והאישיים ביותר - נשים שלא מהססות להציג קשיים מכל הסוגים ולא רק לשדר הצלחה לעולם כנהוג במרחבי הרשת. רמת "הקשב" שלהם זוכים הפוסטים השונים היא גבוהה ביותר, נשים רבות משתפות מניסיונן, מבקשות לעודד, לדרבן. הדבר היפה הוא שאין כל בושה לבקש עידוד בצורה ישירה ומפורשת בקבוצה! כן, לבקש עידוד מאסופת נשים זרות זה לגמרי לגיטימי ואפקטיבי - כי תמיכה, נעים לגלות, היא פשוט תמיכה.

 

כדאי לדעת כי תחום עיסוק בולט של ה"סופרגירלז" הוא ביטחון עצמי, השראה וגירל פאוור מז'אנר ה"אין עלינו", "את אמיצה!", "עליך נאמר סופרית!", "מעוררת השראה" וכדומה. במבט ראשוני יש בזה משהו שמצטייר מעט מלאכותי, אולם ברגע שנכנסים לעובי הקורה מגלים שחברות הקבוצה עסוקות בהרבה מעבר להצהרות. אם זה נשים חולות שמשתפות תמונה ממיטת החולים ואת הטלטלה שעברה עליהן, כאלה שחושפות התעללות מינית או אונס מעברן, אחרות שפוטרו או נוצלו ומה לא. אגב, שלא תטעו, זה לא שהקבוצה עוסקת בנושאים "כבדים" בלבד - היא שופעת התייעצויות בנושאים יומיומיים ואזוטריים לחלוטין, ובין לבין ישנם שרשורים ייעודיים בשלל נושאים, כמו קריירה, שידוכים, עסקים, מעשים טובים, אירועים שמנהלות הקבוצה מארגנות וכן הלאה.

 

אין ספק שבעידן הדיגיטאלי והמרוחק של ימיני חברות בקבוצת ה"סופרגירזל" מספקת תחושה של שבטיות מסוימת.

 

פורום נשים בתעשייה - משרות לנשים מנהלות

מספר חברות הקבוצה (נכון לרגע כתיבת הכתבה): 44,280.

 

שלל הצעות עבודה לנשים בתפקידי ניהול; טיפים לראיונות עבודה; עצות איך לכתוב קורות חיים; שאילתות מי יכולה לעזור בשפצור של קורות חיים, למה לא חוזרים לתיאום ראיון למרות משלוח רב של קורות חיים או מה לעשות אם אין כימיה עם הבוס וכן הלאה.

 

הקבוצה מוקדשת כל כולה לקידום נשים מנהלות בתעשייה. הפרגון והעזרה ההדדית שבקבוצה ראויים לשבח - כשמישהי מחפשת קשר בארגון / חברה מסוימת, או אולי אשת מקצוע להתייעצות קצרה - לרוב היא תקבל מענה מועיל. הקבוצה מושתתת על טהרת הנטוורקינג ונשים שרוצות לקדם נשים בתעשייה בתפקידי ניהול כמעט בלבד. בהתאמה - בקבוצה מתפרסמות שלל הזדמנויות עסקיות והצעות עבודה. קבוצה קצת פחות מוכרת, אך מאוד פרקטית, יעילה ונהדרת מעצם הווייתה ופועלה.