גן פרטי או גן עירייה: לאן כדאי לשלוח את הילד?

רגע לפני ההרשמה לגנים, הורים רבים מתחבטים בשאלה לאן כדאי ומתאים לשלוח את הילד, האם לגן פרטי או לגן עירייה, ואיך נדע כהורים אם הילד בשל ללכת לגן?

גן ילדים
גן ילדים | צילום: פוטוליה

רוני מנדלמן מגיעה לאולפן הבוקר ומסבירה להורים הלחוצים לאן כדאי לשלוח את הילד - גן עירייה או גן פרטי? דבר ראשון צריך להבין האם הילד בכלל בשל ללכת לגן? כשמעבירים אותם ממסגרת של משפחתון למסגרת חינוכית לכל דבר, הילד צריך להיות גמול מחיתולים, להתמודד עם כמות מאד גדולה של ילדים ועם יותר אתגרים חינוכיים ומשמעתיים. יש ילדים שההורים שלהם מאד מגוננים עליהם ולא בטוחים שהם מוכנים לשלב הבא.

 

בין אם תשלח אותו לגן פרטי או למסגרת ציבורית, לרוב להורים יהיו תלונות - כשתשלם יותר על מסגרת פרטית, יהיו תלונות כי משלמים הרבה כסף וכשישלחו אותו למסגרת עירונית, שם אתה לא משלם שום דבר, גם כן יהיו תלונות.

המסגרת העירוניות הן מעולות וממולצות, ובכלל המסגרות החינוכיות בישראל הן מסגרות טובות.

 

המלצתה של רוני הוא לבצע תחקיר לפני שמכניסים את הילד לגן - ללכת לשם ולתפוס את ההורים ולשאול שאלות, לראיין את הגננות ואפילו להתקשר לצוות הפיקוח של הגן, אבל הכי חשוב הוא לנסות להיות שקטים ולדעת לשחרר. המסגרות החינוכיות הציבוריות הן מפוקחות ובגנים פרטיים לא באמת יודעים אילו מסרים מעבירים שם. אם רואים שהגן לא לטעמכם, תמיד אפשר ללכת ולעבור לגן אחר - בין אם ציבורי או פרטי.