תשכחו מתכשיט: המתנה שכל יולדת תשמח לקבל

קבלו את הטרנד החדש שאמהות החלו לאמץ - הזרקת חומרי מילוי קמטים לעור הפנים שמאבד מהזוהר והחיוניות שלו רגע אחרי הלידה

לא רק צמיד זהב או גיפט קארד לשופינג
לא רק צמיד זהב או גיפט קארד לשופינג | צילום: פוטוליה

כבר אחרי ההיריון הראשון הרגישה דלית (32), שמשהו בתווי הפנים שלה השתנו. עורה הפך יבש יותר ומעת לעת הופיעו פצעים טורדניים שנעלמו מעצמם. כעבור שנתיים, אחרי הלידה השנייה, דלית כבר הבינה שמשהו לא טוב מתרחש מתחת לעיניים שלה. העייפות המצטברת, השינויים ההורמונליים והמחסור בוויטמינים עשו את שלהם - גוון עורה איבד מאחידותו, שקיות שחורות עיטרו את עיניה ולא היה צריך יותר ממבט אחד אל המראה כדי שדלית תחוש דכדוך וחוסר ביטחון.

 

החודשים שלאחר הלידה הם משמחים מאוד, אבל הם גם עמוסים בתופעות ובסימפטומים חדשים שמטרידים לא מעט נשים. "פתאום, לא הכרתי את עצמי - זה היה מפחיד", היא מספרת, "לא חשבתי שבגיל 34 אאלץ להתמודד עם קמטים ושקיות שחורות מסביב לעיניים".

 

דלית לא לבד. נשים רבות אחרי לידה מחליטות בשנה האחרונה לטפל בעור הפנים ולהחזיר לו את המראה הצעיר והרענן. הטרנד העדכני הוא הזרקת חומרי מילוי קמטים לעור הפנים ללא התערבויות כירורגיות פולשניות. לדברי ד"ר דן מננה, מומחית בינלאומית לרפואה אסתטית חומר מילוי מורכב משילוב חדש שהתפתח רק באחרונה: חומצה היאלורונית עם כדוריות של קלציום הידרוקסיאפטיט, שנועדו להעניק לחות לעור הפנים ולהגביר את ייצור הקולגן הטבעי.

 

"הטיפול בחומצה היאלורונית מתאים לכל גיל", קובעת ד"ר מננה, "זאת המתנה הכי טובה שאישה יכולה להעניק לעצמה - בין אם מדובר מבחינה פיזית או מנטלית". הסיבה שנשים אחרי לידה מגיעות בתדירות גבוהה לקליניקה של ד"ר מננה, לא קשורה, לדבריה, לרצון הנשי להתחדש במראה אחר אלא דווקא להחזיר את הקיים. "יש נשים שסובלות מדיכאון אחרי הלידה ואם זה לא מספיק, הן לא מרוצות מהמראה שלהן. לא לכולן יש מודעות גבוהה, אבל מי שניסתה את טיפולי ההזרקה תתקשה להפסיק".

 

מחזירים את הרעננות לפנים( פוטוליה)
מחזירים את הרעננות לפנים( פוטוליה) | צילום: פוטוליה

"אנשים רוצים להיות צעירים ויפים"

 

כל אישה שהופכת לאמא, מבינה שחייה יהיו מעתה שונים בתכלית. עומס המטלות הכרוך בטיפול בילדים גורם במקרים רבים לשני בני הזוג לשכוח את הכלל הידוע: כדי לשמור על עור פנים בריא חייבים לאמץ אורח חיים בריא. תזונה נכונה, שתייה מרובה של מים, שינה טובה ופעילות גופנית, הם גורמים הכרחיים במשוואה - הרבה לפני התור השבועי אצל הקוסמטיקאית.

 

ואולם, לא כל הנשים מקפידות לאמץ אורח חיים בריא. כאן בדיוק נכנסת לפעולה החומצה ההיאלורונית, ששומרת על נפח העור ועל רמת הלחות התקינה שלו. כבר בשנות התשעים היא מצאה את דרכה למגזר הרפואי כאשר נמצאו לה שימושים בטיפול בבעיות מפרקים, ניתוחי עיניים וטיפול בפצעים. בשנת 1996 שימש החומר לראשונה למילוי קמטים.

 

במהלך השנים הגיע החומר גם לישראל, אבל רק בשנה שעברה נרשמה פריצת הדרך המדעית והרפואית העולמית ראשונה, כשחברה ישראלית בשם לומינרה דרם, הצליחה לרשום עליו פטנט. מנכ"לית החברה, ד"ר ליאת גולדשייד-זמירי, מסבירה שהצלחת החומר בישראל היא לא מפתיעה. "נשים אחרי לידה בכל העולם רוצות להיראות צעירות ורעננות, זה חלק ממגמה עולמית של צמיחת תחום הטיפולים האסתטיים, שמחליפים יותר ויותר את תחום הניתוחים הפלסטיים ומתיחות הפנים של העשורים הקודמים".

 

גם ד"ר מננה סבורה שכל אישה שתקפיד על טיפול תקופתי תבטיח לעצמה מניעת הזדקנות עור הפנים ומראה צעיר יותר. בנוסף, יש לה המלצה שתבטיח שקט גם לבן הזוג: "תשכחו מתכשיט זהב כמתנת לידה ואפילו תוותרו על המלונית. טיפול בעור הפנים הוא המתנה הכי טובה שבת הזוג שלכם רוצה, גם אם היא לא אומרת את זה בקול רם".