בעד או נגד: האם נכון להניק ילד שאינו שלך?

הסיקור התקשרותי סביב תאונת הדרכים של הזוג מחברון, בה האם נפצעה קשה והאחות הטיפולים הניקה את בנה, הציף שיח ציבורי בקרב אימהות: האם נכון להניק ילד שלא שלך?

זמן צפייה: 12:49

הנקה זה דבר אינטימי ואישי, גוף האם מספק מזון לתינוקה שעכשיו נולד, אבל יותר מזה – הוא חיבור של גוף לגוף, חיבור שבו פועלים כל החושים ויוצרים קשר בלתי אמצעי בין האם לתינוק.

השבוע, דובר על תאונת הדרכים הקטלנית בה היה מעורב זוג מחברון: האם נפצעה קשה והאב נהרג. מאחר והאם נפצעה קשה והתינוק הפצוע שרגיל לינוק מאימו לא הסכים לקבל תחליף חלב, האחות בביה"ח הדסה הניקה אותו והוא ינק ממנה. מאז הרשת סערה סביב הדיון לגבי הנקת ילד שאינו שלך.

"אני חושבת שהנקה זה דבר נורא טבעי ונורא בסיסי, יש בזה משהו אינטימי", סיפרה עומר מלי הנגבי, אמא ל-3, יועצת הנקה מוסמכת. "להרבה אנשים יש בעיה עם אינטימיות, ולתת לתינוק אחר לינוק ממך זה אינטימי", הוסיפה. "המקרה הספציפי הוא מקרה של הצלת חיים, גם אני לא הייתי חושבת פעמיים", סיכמה.

מנגד, יש קולות הטוענים שמדובר באקט ברברי שלא סופר את העידן הנוכחי שבו יש תמ"ל. "יש בארץ קידוש של ההנקה, הנקה בכל מחיר. זה הרי לא מקובל מה שהיא עשתה, זה לא מנהג רווח, זה מקרה חריג ולכן הוא זכה לכתבות - זה לא הגיוני שילד נפגש עם גוף של אישה אחרת, ומכניס לפה שלו גוף של אישה אחרת", טענה יוספה ברק, אמא ל-2, בעלת משרד יחסי ציבור.

"כל המעשה הזה הוא מעשה שנעשה על דעת אישה בתפקיד טיפולי, מילא אם זו חברה, אבל זו אחות שנמצאת תחת כובע מסוים. אולי מחר אחות בבית חולים תתנשק עם זקן במחלקה גריאטרית כי אשתו לא נותנת לו חום? אשת מקצוע עושה פה שימוש לא הגיוני בגוף שלה לטובת אג'נדה לא רלוונטית", סיכמה.

נכון או לא נכון? עושים סדר במיתוסי הריון בקיץ

איך באים הורים לעולם?

בהריון? מה אסור לך לאכול ולא ידעת עליו

הג'ל שמחליף את הרחם