אל תשלחו את הילדים לביה"ס לפני 8 וחצי בבוקר

שוב ביליתם הבוקר במאבק השכמה עם הילדים? הנחיות חדשות עשויות להביא לשינוי וקוראות לא להתחיל לימודים לפני השעה 08:30 בבוקר. הנה הסיבות

זמן צפייה: 04:56

מומחים אמריקנים ממליצים לאחר את שעת תחילת הלימודים, זאת לאחר שהתברר כי בני הנוער ישנים מעט מדי, והדבר פוגע בתפקודם ובהתפתחותם. ההמלצות החדשות, אותן פרסם האיגוד האמריקני לרפואת שינה, קובעות כי יום הלימודים של תלמידי חטיבות הביניים והתיכון צריך להתחיל לא לפני השעה 08:30 בבוקר, כדי לאפשר לתלמידים שינה מספקת.

"לישון מספיק שעות זה לא רק עניין של כמה שעות זה גם עניין של איך ישנים ומתי", מסביר ד"ר שי מרקו, מומחה לנוירולוגית ילדים ורופא השינה. "אחת הבעיות של בני הנוער היום היא שהם רוצים לשלב שעות שינה מועטות עם שבוע עמוס. לכן, הם חיים בחסך שינה חלקי כרוני. רובם 'משלימים' את השעות בסוף שבוע, דבר שאי אפשר לעשות בפועל", הוסיף.

המערכת כולה מבחינת מערכת החינוך צריכה להשתנות
המערכת כולה מבחינת מערכת החינוך צריכה להשתנות

אחד המחקרים המעניינים שיצאו השנה הראה על ידי הדמיות מוחיות אילו אזורים במוח יכולים להיפגע בעקבות חוסר סנכרון ואי עקביות בשעות שינה. ישנה ירידה רצינית בציונים ואפילו שינויים בכמות החומר במוח והנפח של חומרים מסוימים במוח החשובים ללמידה ולקשב. "חצי שעה נוספת בבוקר זה לא מה שיפתור את כל הבעיות, זה כמו לתת למישהו שיש לו לקות למידה עוד זמן במבחנים. הישראלים ישנים שעה פחות לעומת העולם המערבי. אפילו אם הישראלים ישנים טוב הם ישנים פחות", הוסיף ד"ר מרקו. "האופציה הכי טובה מבחינת בתי הספר התיכוניים היא להתחיל ללמד ב - 10 בבוקר. אבל זה אומר שהכל יתחיל יותר מאוחר, המורים, החוגים וכו'. המערכת כולה מבחינת מערכת החינוך תשתנה".

עוד באסיפת הורים

איזו תעודה הייתם נותנים למערכת החינוך?

בחן את עצמך: האם אתה הורה יצירתי?

הניינטיז חוזרים: הקאמבק של הטמגוצ'י