במה ילד בן שנתיים מפריע לכן במלתחות נשים?

הייתם משאירים את הילדים ללא השגחה? הייתם נותנים לילד בן שלוש להיכנס לבד לשירותים ציבוריים? אז מה הפתרון?

ילדים

אני מאמינה שהתשובות שלכם על השאלות הנ"ל היא לא. עם סימן קריאה. אז מה הפיתרון?

יש לי שני ילדים- בן ובת. כשהלכתי איתם למקומות ציבוריים והם היו צריכים לשירותים, או שיש צורך בשימוש במלתחות כמו למשל בבריכה או בים, תמיד הייתי מכניסה אותם איתי למלתחות נשים. כשאבא שלהם היה הולך איתם לבד, הוא היה מכניס אותם למלתחות גברים. הרי לא אפשרי שילדים קטנים ימתינו ללא השגחה, אפילו לא למספר דקות, מחוץ לשירותים, והם הרי גם לא יסתדרו לבדם בשירותים בלי הורה מלווה.

אולי יעניין אתכם:

מהגן אל הכיתה: כך תעזרו לילדים לעלות לכיתה א'

כך נראה לוח החופשות של התלמידים שמתיש את ההורים

איך מחנכים ילדים להתמודד עם שעמום?

כשגדלו, את ביתי, אמנם, המשכתי לקחת איתי אבל בגיל מסוים, בסביבות גיל שש, כשהבן שלי עלה לכיתה א, זה כבר היה פחות נכון להכניס אותו לשירותי נשים ביחד איתי. לכן מה שעשיתי, ועושה עד היום, זה שהייתי מכניסה אותו לבד לשירותי גברים ועומדת בכניסה ומדברת איתו. גם אם זה קצת לא נעים כי גברים יוצאים ונכנסים, ולחלק מהגברים זה נראה לא לעניין, אין לי פיתרון אחר. אני לא אשאיר אותו לבד, ואני לא יכולה להכניס אותו איתי או להיכנס איתו. כל זה כאמור, קרה כשמלאו לו שש.

לאחרונה נתקלתי ביותר ויותר מקומות אשר החליטו להגביל את הכניסה של בנים לשירותים ולמלתחות של הנשים ובנות לשירותים ולמלתחות של הגברים מגיל שנתיים!

בואו נחשוב רגע על ילד בגיל שנתיים. הוא אמנם הולך לבד אבל הוא בטח רק נגמל, או אפילו לא גמול עדיין. הוא עוד לא בדיוק מדבר, שלא לחשוב בכלל על להסתדר לבד בשירותים בלי הורה. במה בדיוק ילד בן שנתיים מפריע לנשים האחרות? הוא לא מביט, הוא לא מטריד. הוא נכנס עם אמא שלו או עם אבא שלו לשירותים ויוצא.

אבל המקרים בשטח מראים שזה אכן מפריע ללא מעט אנשים. מספר מקומות ברחבי הארץ הגדילו לעשות ותלו שלטים האוסרים להכניס מעל גיל שנתיים (בחלק מהמקומות מעל גיל שלוש) למלתחות, אלא ללכת ל'שירותי משפחה'. שזה הכל טוב ויפה, רק שאין באמת שירותי משפחה. זה למעשה תא נכים שהוחלט שישמש גם כשירותי משפחה.

שירותים ציבוריים
שירותי משפחה הם פיתרון אידיאלי, אבל זה לא צריך לבוא על חשבון שירותי הנכים | צילום: shutterstock

עכשיו תארו לכם אמא בבריכה עם שני ילדים. האחר בן שלוש והאחד בן חמש- אחד צריך לשירותים. היא לא יכולה להשאיר ילד ללא השגחה בבריכה, והיא לא יכולה להיכנס עם הילד לשירותי נשים. היא צריכה להמתין בתור לתא אחד, שכלל לא מיועד לה אלא מיועד לאוכלוסיה של נכים ואך ורק להם, ולהמתין בתור אחרי משפחות אחרות שגם הן לא יכולות להיכנס לשירותים עם הילדים.

'שירותי משפחה' הם פיתרון אידיאלי. כמו שברוב הקניונים כבר הגדילו לעשות והכניסו אסלות וכיורים המותאמים לילדים. כמו שבחלק מהקניונים יש חניה במיועדת להורים עם עגלות. אבל זה לא צריך לבוא על חשבון שירותי הנכים: מדובר בתא אחד ויחיד שמיועד לאוכלוסיה אחרת שלא צריכה להיפגע מכך שאותם מקומות החליטו להגביל את הכניסה בגיל מאוד צעיר ומאוד לא הגיוני.

יש לכם פיתרון אחר? נשמח לשמוע.