סודות של נשים: איך משלבים בין קריירה לאימהות?

לכבוד יום האישה הבינלאומי, תפסנו 6 נשים מצליחות וחזקות כדי שיספרו את הסודות מאחורי ההצלחה. איך מצליחים לשלב בין העולמות? קבלו 12 טיפים מומלצים

זמן צפייה: 00:47

בוידאו: אל תתפשרי על מי שאת | תודה להתאחדות "אילת" לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים ול"אתנה"

הנשים של המאה ה-21 מוצאות את עצמן פעמים רבות נקרעות בין הרצון לניהול קריירה מוצלחת והגשמה מקצועית, לבין היותן אימהות ונשות משפחה. הרצון להגשים ולמלא את שתי השאיפות בצורה מספקת, מביא נשים רבות לתחושת תסכול מסוימת, שכן מדובר באתגר רציני, הן מבחינת הציפיות החברתיות והן מבחינת המציאות שלא תמיד תואמת לכלל הרצונות שלנו.

אז מי אם לא 6 נשים חזקות המצליחות לשלב קריירה ואימהות שיחשפו את הסודות מאחורי ההצלחות, לכבוד יום האישה: "יום האישה הבינלאומי בשבילי, זה המקום והזמן לא רק לעודד נשים לרדוף אחר החלומות שלהן אלא גם מקום להכיר בתרומתן של נשים לחברה ולחברות העסקיות", מספרת תמר צרויה, מנהלת את קבוצת ה-Product Managers, במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל.

"אני מאמינה שאצל רוב הנשים שבחרו לשלב בין קריירה למשפחה, קיים דיסוננס תמידי ורצון "לנצח בכל החזיתות", טוענת דנה לביא, המשנה למנכ"ל קבוצת הדקה ה-90. "החוכמה היא לנסות לייצר איזון בריא בין הדברים, לדעת ולהאמין שמה שהכי טוב עבורך טוב גם עבור הסובבים אותך והקרובים לך", הוסיפה.

אז כיצד מצליחים לשלב בין העולמות?
"אני מאד מאמינה ששני העולמות הללו מזינים אחד את השני. כשמנהלים חיי משפחה מלאים, מגיעים לעבודה עם אנרגיות", הוסיפה רונית דוייב, מנהלת מדעית אבוט, יצרנית סימילאק. "צריך כוחות נפשיים גדולים מאד כדי לעמוד מול הלחץ החברתי הזה ולהכיר שהלחץ הזה קיים ותמיד יהיה קיים", טוענת לבנת פורן, מייסדת ויו"ר חברת "לבנת פורן - זכויות רפואיות".

לטענת פורן, הסביבה מנסה להניא נשים מלהשקיע בקריירה ומי שבאמת רוצה להתפתח ולהתקדם צריכה לקחת את זה בחשבון. "לא כולן הן סופר-וומן ולכן אין צורך להיות אובססיבית לשום דבר בחיים, אבל גם לא לבטל את עצמך. בסוף, אם תעמדי על שלך ותצליחי - הראשונים להיות גאים בך יהיו בני משפחתך הקרובים", הוסיפה.

רונית דוייב

אז מה עושים? איגדנו כמה טיפים ואתגרים שחוות נשים בכירות במשק הישראלי, שלא ויתרו על הבית והמשפחה וגם לא על העבודה והקריירה המוצלחת:

1. הגשמה עצמית | אל תוותרי אף פעם על החלומות שלך. סיפוק עצמי ותחושת ערך מוסף בעשייה היומיומית שלנו מקרין באופן טבעי גם לתוך הבית פנימה.

2. תיאום ציפיות | לכל ילד יש זוג הורים, והאחריות על הילדים היא משותפת, לכן אין כל חובה שכל הנטל בבית יהיה באחריות של אחד מבני המשפחה בלבד.

לבנת פורן
צילום: צילום: אורן דאי

3. שגרות קבועות | בני לעצמך שגרה קבועה במהלך היום בה עוצרים לכמה דקות את מהלך העבודה ומפנים את כל הקשב ותשומת הלב לילדים.

4. הקפידי על איזון בין עבודה לזמן איכות עם הילדים | "הגדרנו מראש שפעמיים בשבוע אצא מוקדם יותר על מנת לעשות עם ילדיי משהו מהנה אחר הצהריים", הסבירה רונית דויב.

5. אורח חיים בריא | "אני מקדישה זמן קודש לעצמי ולשמירה על הכושר הגופני שלי. זה מאפשר לי להירגע להתנתק ולהשתחרר מהלחץ ושגרת היומיום."

איקה חסין פישר
צילום: צילום: סודה סטרים

6. הצבת גבולות | חשוב ללמוד לומר "לא" כשצריך, גם בעבודה וגם בבית.

7. בן זוג תומך | "לאורך כל הקריירה שלי היה לי את בעלי שהוא פרטנר מושלם שנותן לי שקט נפשי לעבוד והוא שותף מלא בבית כה שלא כל הנטל נופל עליי".

דנה לביא
צילום: צילום: חן גלילי

8. חיסכון וניהול זמן | ותרי על פעולות שגוזלות ממך זמן רב וחפשי פתרונות שיקלו עליך ויעניקו לך עוד זמן איכות עם הבעל והילדים.

9. שיתוף | איזון בין קריירה למשפחה היא לא משימה רק של ההורה אלא של כל המשפחה כצוות. חשוב להבין כי לא תוכלי להצליח במשימה החשובה הזו מבלי לחתור לשיתוף פעולה עם הצוות הכי חשוב שיש לנו חיים - בני המשפחה.

מטליה סיון
צילום: יח''צ

10. רשת ביטחון | נסי לבנות גיבוי ועזרה מכל מי שאפשר, למשל, לנסות לשתף פעולה עם הורים אחרים מהשכונה או מהגן.

11. שעות "קדושות" | השתדלי לא להיות אובססיבית ונסי ליצור אי של שפיות ולצאת מהמשרד יום בשבוע מוקדם יותר באופן יזום על מנת להקדיש זמן שכולו למשפחה.

תמר צרויה
צילום: יח''צ

12. ארגון מראש | נסי לבנות תוכנית ברורה ומסודרת כולל תוכנית גיבוי מראש למקרים של הפתעות לא צפויות.

תודה מיוחדת לנשים שלקחו חלק בכתבה:

תמר צרויה ממרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בישראל
מטליה סיון, מנהלת השיווק של חברת 'בארכה'
רונית דוייב, מנהלת מדעית אבוט, יצרנית סימילאק
איקה חסין פישר, מנהלת השיווק של סודהסטרים
דנה לביא, המשנה למנכ"ל קבוצת הדקה ה-90
לבנת פורן, מייסדת ויו"ר חברת "לבנת פורן – זכויות רפואיות"

יום האישה הבינלאומי 2017

(תו)בנות הזהב: נשות מגדלי הים התיכון בשיחה על נשים, זוגיות, תרבות וסקס

[brightcove_iframe video_id='health-articles-042' autoplay='1' credit='' desc='' kid='1_r878sjrz' duration='217']

בחני את עצמך - איזו אישה חזקה את?

טור מיוחד ליום האישה: "אני קודם כל אישה, אח"כ אמא"

השפיות המובילות מדברות: "הפכתי לשוביניסטית. לא הסכמתי לקבל נשים לעבודה"

פתחו את הרמקולים: פלייליסט נשי מיוחד ליום האישה