סקר האמהות 2016: אין כזה דבר הורות שוויונית

בסקר שערכנו יחד עם אתר סלונה, גילינו שאמא בשנת 2016 מתפקדת כחברה הכי טובה שמכילה ותומכת, אך תמיד מצופה ממנה ליותר

זמן צפייה: 10:27

עם עליית העונה החדשה של 6 אימהות, יצאנו לדרך עם סקר האימהות הגדול של 2016, בשיתוף אתר סלונה ועשר אימהות מכן זכו בפרס.

מתוך כל הנתונים מצאנו כי 71% אחוזים מהנשים סבורות שקריירה ואימהות יכולות ללכת יחד, אך הן תלויות בניהול זמן נכון. לעומתן, רק 5 אחוזים טענו שקריירה חשובה יותר כי היא הופכת אותן לאימהות טובות יותר. אפרופו קריירה, 49 אחוזים מהאימהות יבטלו פגישות וישארו בבית, אם הילד קם עם חום. כמו כן, רוב הנשים טענו שאין באמת הורות שווינית כי תמיד יש הורה דומיננטי יותר, וחבל שהן לא ידעו את זה קודם.

אם פעם המסלול היה ברור - צבא, טיול, תואר ראשון, חתונה וילד, היום 59% מהאימהות שענו על הסקר סבורות שאין זמן אידיאלי לעשות ילדים ושהבחירה היא אישית בלבד. למרות זאת, 15 אחוז חושבות שרק אחרי גיל 30, סיום תואר ומציאת עבודה הוא הזמן האידיאלי לילדים. 14 אחוז חושבות שאימהות מאוחרת היא לא טובה לילדים.

42 אחוזים טענו שהאימהות לקחה להם בעיקר את הזמן לעצמן ורק 12 אחוזים מרגישות שאיבדו את זהותן, כשהפכו לאמא. לשאלה "איזו סוג אמא את", רבע מהנשאלות השיבו כי הן "אמא נטו": מבשלת, דואגת ומנדנדת. כמו כן, 29 אחוזים שהן גילו שהן דומות לאמא שלהן ממה שחשבו ואילו רק 6 אחוזים חושבות שילדיהם צריכים אמא שנאמנה לעצמה.

לשאלה הראשונה, האם בכלל לעשות ילדים, 90% מהעונות ענו באופן חיובי מובהק. ו-51% לא חושבות שיש בכלל אופציה אחרת. כנראה שהלחץ החברתי עדיין חזק בחברה הישראלית.

לסיום, ל-26 אחוזים מהנשאלות, רגשות האשם הן הקושי הכי גדול באימהות, לעומת 42 אחוזים שחושבות שהתפרצות בלתי נמנעת על הילדים קשה יותר.

תודה לכל המשתתפות בסקר.

>> לפרקים מלאים וקטעים בלעדיים מתוך 6 אימהות

>> רוני מעוז: אין כזה דבר הורות מושלמת