אין דבר כזה הורות מושלמת

כולנו נמצאות במרוץ החיים, אבל זו ההזדמנות לבחון את ההורות שלנו. רוני מעוז מסכמת את פרק הבכורה של 6 אימהות

זמן צפייה: 00:59

מאת: רוני מעוז

מה שהכי מעניין בעונה החדשה של שש אמהות, זו ההזדמנות לקבל הצצה לחייהן של אמהות ולראות את השוני ביניהן. כולן נמצאות במרוץ החיים, רצות, צריכות להספיק הכל, להיות טובות בכל דבר, ולהצליח לתמרן בין הבית, הילדים והעבודה. אבל כל אחת היא עולם ומלואו, עם הקשיים, עם התהיות, עם רגשות האשם וההתמודדויות שהיא חווה כאימא, כבת זוג וכאשת קריירה. זו גם הזדמנות לבחון את ההורות שלנו אל מול משפחות אחרות ודרכי חינוך שונות.

בפרק הבכורה ששודר אמש, עלו כמה סוגיות מעניינות, שמעסיקות את כולנו. אחת מהן היא שהגבר לא צריך לעשות דברים בבית, שזה נגד הטבע שלו. חשבתי לעצמי שזה מוזר, כל כך הרבה השתנה, רואים היום הרבה יותר משפחות שוויוניות, ששני ההורים שותפים במשימות הבית, וקיימת חלוקת תפקידים ביניהם. הגבר לא "עוזר" לאשה , אלא עושים יחד. אבל יש משפחות שזה אחרת אצלן, שהאימא "מתקתקת" הכל ולוקחת הכל על עצמה באהבה, וטוב לה עם זה. היא לא מצפה לדבר מלבד ההערכה של בעלה. ואם טוב לכולם וטוב למשפחה, אולי זאת באמת הזדמנות להסיר את השיפוטיות שלנו מזה.

יש משפחות שהאימא
יש משפחות שהאימא מתקתקת"

 

אין לנו שליטה על האושר של הילדים שלנו

עוד סוגיה מעניינית שעלתה היא גיל ההתבגרות, מה עושים עם הילדים שגדלו לנו ונחשפים לדברים חדשים כמו עישון, אלכוהול, יחסי מין, איך מתמודדים איתם? מה אומרים להם?
אנחנו יכולים ללמד אותם, להסביר להם את הסכנות ולסמוך עליהם. אבל אין לנו שליטה על מה שהם יעשו ועל הבחירות שלהם בחיים. עד כמה שהיינו רוצים, גם אין לנו שליטה על האושר שלהם. אבל מה שכן אנחנו יכולים זה לשדר להם את המסר שלא משנה מה יקרה, הם תמיד יוכלו לבוא ולשתף אותנו ותמיד נהיה שם בשבילם ונאהב אותם.

ויש את העניין של רגשות האשם. ההבנה הזאת, שלכולנו יש רגשות אשם על משהו: אני אימא לא מספיק טובה, עובדת לא מספיק טובה, לא טובה במטלות הבית, או בת זוג לא מספיק טובה. כל אחת עם מה שהיא נושאת על הכתפיים שלה. והקושי להשתחרר מהרגשות השליליים האלה, לשים אותם בצד, הם מלווים אותנו בכל מה שאנחנו עושים וצובעים בצבעים פחות נעימים את מי שאנחנו.

אין כזה דבר הורות מושלמת
אין כזה דבר הורות מושלמת

 

מותר לנו להיכשל, ומותר לנו לטעות

ויש את המקום של להוכיח. להוכיח שאנחנו טובות, שאנחנו שוות, שאנחנו מצליחות בזכות עצמנו, בזכות עבודה קשה, ולא בזכות אף אחד אחר. תמיד יהיה לאנשים מה להגיד, ותמיד תהיה ביקורת. צריך לזכור מי אנחנו, ומה אנחנו שוות, לזכור את האמת שלנו ולא לתת לאף אחד להוריד אותנו. ולזכור שמותר גם לטעות, ומותר להיכשל. ולא לפחד מזה, כי מזה אנחנו לומדים ומתקדמים הלאה.

בתוכנית הזאת, יש לנו הזדמנות אמיתית לראות את הטוב בכל אחת מהנשים ולאמץ אותו אלינו. להיות במקום פחות שיפוטי כלפי הורות שהיא שונה משלנו, להסתכל עמוק פנימה ולעשות תהליך של מה אנחנו אוהבים בהורות שלנו, מה פחות, איזה הורים אנחנו רוצים להיות ומאיזה הרגלים כדאי להיפרד. ולזכור שאין דבר כזה הורות מושלמת.

*רוני מעוז, אמא לשלושה ילדים, מדריכת הורים ובעלת בלוג בנושא הורים וילדים באתר סלונה

> פספסתם? צפו בפרק הבכורה של 6 אימהות