"לשיעורי בית אין תרומה להישגים בלימודים"

לקראת פתיחת שנת הלימודים, דר' אייל דורון טוען שצריך להבין שבית הספר לא יכול לתת את הכול ולהורים יש תפקיד קריטי להשלמת החינוך

זמן צפייה: 00:35

ד"ר אייל דורון, חוקר חשיבה יצירתית ומוכנות לעולם החדש, טוען כי בית הספר אחראי על 4 תחומים עיקריים: ידע וקוגניציה, יכולת התמדה, יכולת איפוק וויסות רגשי וקישורים חברתיים. "בית הספר לא נותן מספיק דגש לטיפוח מקוריות, גמישות מחשבתית והכלה של חוסר ודאות, הוא נותן לילד יותר דפוסים קבועים וחוזרים, נותנים ביטחון ולא מאמת אותו עם מציאות משתנה", מסביר ד"ר אייל דורון.

צריך להבין שבית הספר לא יכול לתת את הכול והורים יכולים להשלים שני תחומים: חשיבה יצירתית מקוריות, וקישורים חברתיים נוספים. "מידת השפעה על ילדים מתחלקת ל- 30% בית ספר 70% השפעה מחוץ לבית הספר: שמורכבים מ-40% הסביבה והשכונה ו-30% ההורים", מסביר ד"ר דורון.

[brightcove_iframe video_id='parenthood-summer-vacation-articles-haolam-haboker-ep300817-part-01' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_qz0eumo9' duration='383'']

"אנחנו שמים את הפוקוס במקומות הלא נכונים. הגיע הזמן להוריד את הלחץ על שעורי הבית, לפי כל גדולי החוקרים, לשיעורי בית בבית ספר יסודי אין תרומה להישגים בלימודים. מצד שני מייצרים המון ויכוחים ובאים על חשבון פעילויות אחרות", מסביר ד"ר דורון.

הערב, רגע לפני תחילת שנת הלימודים, צביקה הדר, אב לשבעה ילדים, מקבל שיעור בחינוך מד"ר אייל דורון, בעזרתו הוא מנסה להבין מה תפקידנו כהורים מול מערכת החינוך.

צביקה ואייל עושים בית ספר, הערב, אחרי קניון.קום

חוזרים ללימודים