איך תוכלו להוזיל את עלויות מעבר הדירה?

רגע לפני שאתם מזמינים הובלה ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם להוזיל את עלות המעבר לדירה החדשה

מעבר דירה

ישראלים רבים ממתינים לחופש הגדול כדי לעבור דירה, כך גם ניתן להקל על המעבר של הילדים בין בתי ספר, ואפשר לנצל את החופשה כדי לעבור בנוחות וביעילות. רגע לפני שאתם מזמינים הובלה ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם להוזיל את עלות המעבר לדירה החדשה.

ממה מורכבת עלות מעבר דירה?

לאחר שקיבלתם החלטה לעבור דירה לבטח גם אתם מעוניינים לדעת כמה זה יעלה לכם. לכן, חשוב לדעת כי מעבר לעלות ההובלה עליכם להניח כסף בצד להוצאות שונות כמו ניקיון הדירה הישנה לאחר פינויה ועלות הניקוי של הדירה החדשה. כמו כן, עליכם לחשב עלויות נלוות למעבר כמו רכישת רהיטים, עציצים, מוצרי ניקיון וטואלטיקה חדשים, מוצרי טקסטיל וכדומה. בנוסף, ברוב המקרים לפני הכניסה לדירה החדשה מבצעים מקצה שיפורים ושיפוצים קלים כמו צבע, עלויות אלה מסתכמות בכמה אלפי שקלים.

אולי יעניין אתכם:

איך לשרוד את החופש בלי חור בארנק?

גאונות לפניכם: איך מנתקים את בני הנוער מהטלפון?

עלויות מעבר דירה משתנות בהתאם לעלות ההובלה. המחיר של הובלת דירה בישראל משתנה בהתאם לפרמטרים שונים כגון גודל הנכס, מיקום הדירה הישנה והמרחק לדירה החדשה, קומת מגורים, נגישות לנכס, ריהוט ייחודי, האם יש/אין מעלית, האם צריך לפרק ולהרכיב רהיטים, האם צריך מנוף, מספר אנשי צוות, שירותי אריזה ומועד ההובלה.

אמנם, מחיר ההובלות לרוב יקר יותר בקיץ מאחר ורבים עוברים בתקופה זו כאשר הילדים בחופש, עם זאת ניתן להוזיל את עלויות ההובלה אם מקפידים על סקר שוק מקיף ועל הובלה רק של פריטים נחוצים לדירה החדשה.

איך להוזיל את עלויות ההובלה?

בעת מעבר דירה במהלך החופש הגדול ובעונת הקיץ החמה יש לזכור כי חברות ההובלה עמוסות בתקופה זו, לכן המחירים עשויים להיות גבוהים יותר בהשוואה לעלויות ההובלה בסתיו ובחורף. ניתן להזמין הובלה זמן רב מראש כדי לשלם מחיר נמוך יותר, רצוי להזמין שירותי הובלה מחברה מקצועית ואמינה, לאחר קריאת חוות דעת אובייקטיביות של גולשים שהזמינו שירות הובלות מהחברה.

מעבר דירה
הכי חשוב זה לאפשר להם להיות חלק מהתהליך | צילום: shutterstock

ישנם פערים עצומים במחירי ההובלה בין החברות השונות, לכן כדאי להעריך מראש את עלות ההובלה כדי להיערך לכך כספית, חשוב לבקש המלצות מהסביבה הקרובה, להשוות הצעות מחיר ממספר חברות, ורק לאחר מכן לחתום על חוזה עבודה מסודר המפרט את העבודה וכולל מחירים, ציוד, תאריך הובלה, ביטוחים ועוד. אם יש להוביל פסנתר או ציוד ייחודי יש לציין זאת בהסכם.

כדי להוזיל את עלויות ההובלה כדאי לארוז לבד את הבית, אמנם חברות רבות מציעות שירות נוח לאריזת התכולה, אך אפשר לגייס את בני המשפחה והחברים לטובת האריזה. יש להצטייד בקרטונים, שקיות גדולות וחזקות ובציוד אריזה, ציוד יקר ערך מומלץ להוביל ברכב הפרטי. כדאי לפנות מהדירה חפצים ישנים ובלויים כמו ספה ישנה עם ריפודים קרועים, בגדים וצעצועים ישנים וכדומה.

ככל שההובלה פשוטה יותר כך תוכלו לקצץ משמעותית בעלויות המעבר. את הציוד שלא צריך ניתן לתרום לעמותות או למכור, בכסף שתרוויחו תוכלו לממן את ההובלה.

החופש הגדול