מסעדת סדפה – מביאים את הים למדבר

כשחושבים על מסעדת פירות ים ודגים איכותית, הערים עכו, חיפה, טבריה ויפו עולות לראש, אך מכל המקומות הייתה זו מסעדה בבאר שבע שגרמה לנו להזיל דמעה של אושר, מסעדת סדפה

שולחן אוכל מסעדת סדפה

מסעדת סדפה היא אחת ההפתעות הכי נעימות בעולם הקולינריה המקומי. הייחודיות של המסעדה באה לידי ביטוי בכמה אופנים, אך מעל לכל זו היכולת של בעלי המקום להביא את אווירת חיי הלילה של מסעדות הדגים המובחרות ביותר של עכו, יפו ותל אביב, אל באר שבע "המדברית", כיצד הם הצליחו לעשות זאת? על כך ועוד בכתבה הבאה.

מסעדת סדפה – הפתעה קולינרית מחוץ לקופסא

בכל פרסומת לאוכל כזה או אחר, ישנה אימרה שחוזרת על עצמה, אם לא עושים זאת באהבה, אז לא עושים בכלל. המוטו הזה הנחה את סמיר בשתאוי ואחמד אלעמור, שני שותפים שלקחו על עצמם חתיכת משימה, לפתוח מסעדת פירות ים ודגים, מכל המקומות דווקא בבאר שבע.

הופתענו לגלות כי לא לסמיר או לאחמד היה ניסיון קולינרי קודם, אז איך בכל זאת הם קפצו אל תוך המים העמוקים? על כך סמיר סיפר: "במקור אני מגיע מעכו, ואל באר שבע עברתי לפני כ- 11 שנים, בעקבות העבודה שלי כאיש הייטק ושל אשתי כאשת חינוך.

מצאנו את העיר באר שבע כעיר מופלאה שהיה בה כמעט הכל, אבל מה שהיה חסר והציק לי מאוד, זאת מסעדת פירות ים ודגים, בתוספת של כל הסלטים שמאפיינים את אזור הצפון, סלט טאבולה, סלט פטוש ואחרים.

לא רק אני הרגשתי את החיסרון, מצאנו כי לאזור הדרום הגיעו לאורך השנים בסביבות 10,000 מורים ו 6,000 משפחות מאזור הצפון גם כן, כך שכולנו ביחד הרגשנו את החיסרון הקולינרי הזה, טעמי הבית שליד הים.

את טבילת האש הראשונה שלנו עשינו בדמות בית קפה, ולאחר מכן קיבלנו את החלטה לעבור למגרש של הגדולים, לפתוח מסעדה של פירות ים, דגים וכמובן, גריל בשרים מסורתי, ומאז לא הסתכלנו לאחור".

תפריט חלומי וחוויה מהסרטים

צילום: צילום: אריאל אגמון

למדנו כי בעלי המסעדה עובדים עם אחד מספקי הדגים המרכזיים בישראל, כך שבכל יום מחדש הם מקבלים סחורה טרייה של דגים היישר מהים של אשדוד.

המסעדה עצמה גדולה ומזמינה, 140 מקומות ישיבה בפנים ועוד 80 מקומות ישיבה במרפסת החיצונית, וכל זה במתחם הסינימה סיטי החדש בבאר שבע, כך שהמקום היה הומה אדם כאשר הגענו למסע של טעימות.

התפריט עצמו מכיל למעלה מ 60 מנות שונות, ואת הארוחה התחלנו ברגל ימין, עם כמה מנות פתיחה חלומיות. 12 מזטים שפתחו לנו את התאבון, ולאחר מכן המשכנו עם באבא גנוז' (גרסה מיוחדת של חציל עם טחינה), פטריות חמות בטעם פיקנטי ומגרה וסלט פטוש; הסלט מורכב מקוביות של מלפפון ועגבנייה חתוכים גס עם נענע, קרוטונים, גבינה בולגרית וסומק בתיבול מלח, שמן זית ולימון.

תפריט הדגים משתנה על פי העונה ויש הפתעות חדשות כל הזמן, במידה והדייגים תפסו סחורה יוצאת דופן מוקדם בבוקר. אנחנו הלכנו על חריימה ברמונדי, מנה חריפה מאוד של פילה מבושל ברוטב חריימה, ולידו קיבלנו מנה חמה וטרייה לצד בצל ירוק, וגם דניס מהגריל עלה על השולחן.

בכל הנוגע לפירות ים, הזמנו שרימפס בשמנת זעפרן, ואת הקדרה של המסעדה, סדפה בייבי פירות ים, זו כללה שרימפס, קלאמרי ומולים מבושלים ברוטב שום לימון.

מנת דג מטוגנת מסעדת סדפה
צילום: צילום: אריאל אגמון

הארוחה המדושנת הייתה חוויה מיוחדת במינה, כזו שתפסה אותנו לא מוכנים, מכל המקומות שבעולם, דווקא מסעדת פירות ים ודגים בבאר שבע הזכירה לנו את הים, יותר מכל מקום אחר בארץ, פשוט מדהים.

מנת שרימפס מסעדת סדפה

היכולת של השפים במקום להוציא מנות מדויקות כל כך, אחת אחרי השנייה היא בלתי נתפסת, ואי אפשר היה שלא להוריד את הכובע בפני בעלי הבית על חומרי הגלם האיכותיים, כי בכל נגיסה אפשר היה לחוש את הטריות והעסיסיות שתרמו לחגיגה.

אם חשבתם שבזה הסתיים הערב, טעות בידכם, עוד לפני שהספקנו לסדר את המחשבות, אל השולחן הגיע קינוח מדהים, מלבי מתוק וטעים, לצד קפה שחור אסלי, כך שהיה זה סיום מושלם לארוחת מלכים כמוה לא טעמנו כבר המון זמן.
אגב, הקינוח היה על חשבון הבית, ומעניקים זאת לכל האורחים שמגיעים להתארח ולאכול מסעדה.

גם המחיר הסופי היה מעבר להוגן, אוכל משובח במחיר לכל כיס.

מסעדת סדפה – יצירת קשר

מנת בשר מסעדת סדפה
צילום: צילום: אריאל אגמון

לפני סיום, ניגשנו לסמיר ואחמד, הורדנו בפניהם את הכובע ואמרנו תודה על חוויה קולינרית מופלאה. לא יכולנו שלא לשאול מתי הם פותחים סניף נוסף במקום אחר בארץ, אחמד חייך וסיפר:

"זה עומד על הפרק, פתיחה של סניף נוסף, באזור אחר בדרום וגם בצפון, אבל עד אז אנחנו שמחים שמגיעים אלינו לקוחות מכל רחבי הארץ, והאמת היא שכולם שואלים את אותה השאלה, מתי אתם מגיעים קרוב אלינו הביתה".

שעות הפתיחה של מסעדת סדפה הם לאורך כל השבוע, כולל סופי שבוע

בין השעה 12:00 בצהריים ועד 22:00 בערב.