מה ההיפך מאהבה? שליטה | הרמון פרק 1, ריקאפ

אם אתם יכולים להגיד את המשפט "אני בחיים לא עשיתי משהו שלא רציתי", אתם כנראה מעולם לא הייתם מאוהבים | הרמון פרק 1 ריקאפ

זמן צפייה: 01:24:12

פרק הבכורה הכפול של הרמון מוביל אותי ישר למנגנון השליטה והגיוס של שבתאי צדיק. כך פועלת השיטה המתוקתקת של הקומונה הכי מסתורית. לכולם ברור ששבתאי כובש. מספיק קול הבס העמוק שלו, שיפיל אותך שבי בעיניו.

עם קול הבס הזה אפשר להאמין לכל דבר שיוצא לו מהפה. מהטיפול של הגר בחוף הים, ניתוח החלום של הכלב הקשור, ועד השיחה עם מאיה בה הוא מבשר לה שהצליח להבין מה חשוך ומעיק על הנשמה של הגר, וגורם לה את הפריחה המסתורית. בפועל, בשיחה עם מאיה, הוא לא באמת אומר לה מה לעשות. אבל די במשפטים פילוסופים, הקריצה הנכונה, הטון המדויק והכוונה, כדי להבין מה השלב הבא בתהליך הגיוס אל חיק המשפחה. כי בשביל אמת גדולה, מותר לעשות הרבה דברים קטנים.

[brightcove_iframe video_id='vod-harmon-season-01-articles-ep01-hazaza-01' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_tngx366u' duration='85'']

הבעיה היא שמאיה קרועה בין האהבה והאמונה בשבתאי לבין האמת – היא יודעת שאבא שלה לא הטריד אותה מינית ושאין באמת סכנה לאחותה. היא יודעת שהיא נאלצת לבחור באופן סופי בצד אחד, ובכך להשמיד את הצד השני. כי שבתאי, האב הרוחני, לא יכול להתקיים באותה מציאות כמו האב הביולוגי, ואת זה הוא יודע היטב.

התלונה על התקיפה המינית תופסת את יואל, האב, לא מוכן וללא מילים, והתהליך של הוצאת הגר מבית המשפחה מגלה כמה ארוכה זרועה של הקומונה, כמה מעוות ומסועף תהליך הגיוס לכת של שבתאי צדיק, וכיצד כל רגע בחייו מתועל לשימור הכת. מצד שני, התהליך מציג את הפחד הגדול מכתות – הגאונות של ראש המשפחה המניפולטיבי הזה.

[brightcove_iframe video_id='vod-harmon-season-01-articles-ep01-hazaza-02' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_zbsrd4nz' duration='85'']

להגיד "לי זה לא יקרה", זו נאיביות. כי ברור שלי זה לא יקרה, הרי עליי אף פעם לא עבדו, אותי איש לא "סיבן" - אלו משפטים שכולנו אומרים מהצד. אבל עבור מאיה והנשים, מדובר באהבה אמיתית שמציפה כל חלק בגוף ובנפש. אם אתם יכולים להגיד את המשפט "אני בחיים לא עשיתי משהו שלא רציתי", אתם כנראה מעולם לא הייתם מאוהבים.

הרמון ריקאפ

פרק 2: מי יודע שזה באמת שקר, ולא זיכרון מודחק