"סאלח, פה זה ארץ ישראל" - ההישגים ביום שאחרי

הסדרה התיעודית "סאלח, פה זה ארץ ישראל" לא מפסיקה לעורר דיון ציבורי בנושא הפערים העדתיים בארץ בכל החזיתות בישראל, ומצליחה להביא לתחילתו של שינוי בשטח. סיכום ההישגים והשיח

זמן צפייה: 01:03

נדמה שמאז שודרה לראשונה בפריים טיים הטלוויזיוני של רשת 13, הסדרה התיעודית סאלח, פה זה ארץ ישראל לא מפסיקה לעורר את הדיון הסוער מאליו של הפערים העדתיים בארץ, ולחשוף עובדות כואבות בנוגע לקליטתם של עולי צפון אפריקה בארץ, ומאמצי המדינה לרתק אותם ואת עתידם למקום שנבחר עבורם.

החשיפות הכואבות מהפרוטוקולים המופיעים לראשונה בסדרה, הביאו לעיסוק בלתי פוסק בנושא מצדם של חברי כנסת, כלי תקשורת ואנשי ציבור, ולהחלטות קונקרטיות שהתקבלו בעקבות הסדרה (בראשן, החלטת שרת המשפטים איילת שקד, לחשוף את המסמכים והפרוטוקולים של הסוכנות היהודית).

האמירות הקשות מתוך אותם פרוטוקולים, של ראשי הסוכנות היהודית באותן שנים, אף הביאו לעיסוק מחדש במעמדם של אותם אישים בזיכרון הלאומי ובהנצחתם רבת השנים בשמות הרחובות ובמקומות ציבוריים.

רק ימים יגידו אם מדובר בתחילתו של התיקון המיוחל לעוולות העבר, אבל סאלח, פה זה ארץ ישראל, הצליחה להביא להכרת הציבור את העוולות הללו, והכרה, היא כאמור, הצעד הראשון בדרך לריפוי.

"סאלח, פה זה ארץ ישראל" | רשת 13

סאלח, פה זה ארץ ישראל: פרק 1

סאלח, פה זה ארץ ישראל: פרק 2

"כשהשמש שקעה במזרח" - פרויקט מיוחד לקראת "סאלח, פה זה ארץ ישראל"

"הנערה הבלונדינית שאהיה יום אחד" | ירדן עזיזי 

"המסורת שלנו היא מסורת מכילה" | אלי ברקת

"ילדות בחור ההוא, אי שם בדרום" | רני בלייר