טעים מאוד: ה-Bite החדש שלכם

קפה איכותי ב-5 שקלים, אוכל בריא לכל שעות היום וחלל באוהאוס משופץ בעיצוב ניו יורקי. Bite קפה מסתמן כשכונתי החם של מרכז ת"א. צפו בווידאו

זמן צפייה: 01:00

בפסח שנה שעברה הגיע יוסי גורביץ' (36) לסיור מקדים במה שנקרא אז "בית צעירות המזרחי" ברחוב דב הוז בתל אביב. הוא הגיע מהבוטק'ה הקטן שהפעיל ברחוב נחמני במרכז העיר, שם מכר סנדוויצ'ים, סלטים ושתיה לתושבי השכונה וליושבי המשרדים באזור. "חצי שנה לקח לעיריית תל אביב להחזיר תשובה מי זכה במכרז, וידעתי שזו פשוט התגשמות חלום – לפתוח מקום שהוא מאה אחוז שלי", מספר גורביץ' ומסתכל על Bite קפה בהתרגשות. "החלום הוא בית קפה מהיר, מודרני, קהילתי ופונקציונאלי".

bite קפה ברחוב דב הוז תל אביב
bite קפה ברחוב דב הוז תל אביב | צילום: נועה רוזין

מה זה אומר בית קפה פונקציונאלי?

אני מסתכל על הלקוח של 2017, ובמשפט אחד: אין לו זמן. הוא רוצה את האוכל והשירות מהר, שהתשלום על האוכל יהיה Value For Money, שהאוכל יהיה איכותי ושיהיה לו חיבור לאינטרנט מהיר. במקביל לכל זה חשוב לי לשנות את התפיסה של אוכל במנות ענקיות. הלקוח הישראלי משלם מחיר גבוה מידי למנות שהוא לא מסיים מהצלחת.

ובאמת, השם Bite (משחק מילים על "ביס" ו- "בית" ) הקדיש חלק שלם בתפריט שלו לביסים שהם גם משביעים וגם שווים את הכסף. ולא, לא מדובר במנות טאפס לא משביעות כי אם בפרופורציה הוגנת גם קולינרית וגם כלכלית. בתפריט תמצאו Bite שקשוקה עם ביצים או טופו וטחינה בצד (28 שקלים), דייסת שיבולת שועל עם חלב רגיל/אורז, תפוחים וריבת פירות יער (29 שקלים), Bite בוקר שמגיע כשתי פרוסות טוסט ושני ממרחים לבחירה (חמאה/חמאת בוטנים/דבש/קוטג'/ממרח חלבה ועוד) ממש כמו בבית (16 שקלים) ועוד.

בגלל ש-Bite קפה ממוקם בתוך מתנ"ס, אחד מתנאי המכרז היו תפריט מפוקח ממש כמו בחוף. אז חוץ מקפה ב-5 שקלים (מחיר שהיום כבר זול יותר מקופיקס) הסלטים למשל לא עולים יותר מ-40 שקלים ויש מבחר מגוון. "אני יכול לאפשר את המחירים האלה בגלל השכירות הנמוכה שנתנה לי העירייה. היה להם חשוב להכניס שחקן פרטי, לא רשת, מישהו שמבין את הצרכים של הקהילה במטרה ליצור מקום אחר".

קפה עולה

אבל בואו נתעכב רגע על הקפה. גורביץ' ממהר לקחת אותי ליצירת המופת שיושבת בגאווה על השיש:Nuova Simoelli ("במכונה הזו משתמשים בתחרות הבריסטה הבינלאומית"), שהורכבה במיוחד עבורו באיטליה. למכונה שלושה דודים שלכל אחד תרמוסטט משלו ששולט על טמפרטורת המים. כך, כוס הקפה מתקבלת בטמפרטורה אידיאלית. לצד המכונה ניצבות שתי מטחנות שטוחנות את פולי הקפה במקום. כמו אחותן הגדולה על השיש, ונשלטות על ידי מסך מגע שיכול לבחור את הטחינה לפי שניות ולא לפי גרמים. את הקפה מספק בית הקלייה Coffee Lab בשתי צורות: תערובת הבית שמורכבת מ-70% ערביקה ו-30% רובסטה לצד תערובת שהיא 100% ערביקה.

מכונות שהורכבו באיטליה במיוחד עבור הקפה
צילום: נועה רוזין

מאחורי התפריט עומד יניב שורשי ובתפריט תמצאו מנות בוקר עשירות כמו גרנולה (34 שקלים), דייסת שיבולת שועל (29 שקלים), ארוחת בוקר גדולה (45 שקלים); מנות חמות כמו בולונז (46 שקלים), פסטה ריקוטה ולימון (52 שקלים), קציצות עוף מבושלות ברוטב אדום על אורז מלא (46 שקלים); מחלקת בורגרים עם בורגר חזה עוף (48 שקלים), בורגר ביג ג'ו שמזכיר קצת סלופי ג'ו מושחת (48 שקלים); אוכל לילדים כמו קציצות עוף עם אורז (38 שקלים), "ארוחת ערב של אלופים" – שכוללת ביצים וירקות וממרחים (34 שקלים), נשנושים לקחת בוקר או בצהריים לגינה כמו תירס (16 שקלים), ירקות חתוכים (10 שקלים) ועוד.

במחלקת הקינוחים תמצאו גודיז שהכינה הקונדיטורית איילה ענבר, ביניהם פיננסייר עם פיסטוק או אוכמניות (14 שקלים), עוגיות פלורנטין עם טופי (16 שקלים), קראנץ פיסטוק אמרנה (18 שקלים), טראפלס טבעוני (7 שקלים), שוקולד צ'יפס ענקית (14 שקלים) ועוד.

ועוד משהו נחמד לסיום: הטיפים שתשאירו? משותפים לכל עובדי המסעדה: הטבחים, שוטפי הכלים, הברמנים והמלצרים. "עשו על זה מחקר שהוכיח שאנשים משאירים יותר טיפ כשהוא יודע שזה מגיע גם לאלו שהם לא רק מלצרים. זו תחושה טובה".

 

Bite קפה, דב הוז 16 תל אביב, ראשון-חמישי 7:30-20:00, שישי 7:30-16:00, 03-6285575