ק-פה האנוי - ההזדמנות היחידה בארץ לטעום וויאטנמי וכשר

השף נופר זוהר אחראית על אחד המטבחים המעניינים שנפתחו בתל אביב בשנה האחרונה. המטבח של ק-פה האנוי שמתמחה באוכל וויאטנמי כשר, אנחנו ביקרנו במקום

זמן צפייה: 00:52

הדלת האדומה שניצבת בפינת הרחובות בפינה הדרומית של כיכר רבין נפתחה השבוע אחרי חודשים רבים של ציפייה. המסעדה, סניף ישראלי לרשת בעלת שם זהה בפריז, מציעה תפריט וייטנאמי עם נגיעות צרפתיות במחירים נגישים. מאחורי הקלעים עומדת השף נופר זוהר (וכן, לאישה מעניקים את התואר שף ולא שפית) שמוכרת לכם אולי מהעונה השנייה של משחקי השף כזוכה במקום השני.

עוד לפני האוכל, הדבר הראשון שמקבל את פניך בק-פה האנוי הוא העיצוב יוצא הדופן, עליו הופקדת האדריכלית הצרפתיה סגולן גטי. גטי, שעבדה שנים עם המעצב המפורסם פיליפ סטארק, שילבה בין הקלאסיקה הצרפתית לצבעוניות הווייטנאמית ויצרה מסעדה שמסקרנת אותך בכל זווית (תציצו בסרטון בתחילת הדף).

אז נכון, לא תמצאו פה שרימפס ורטבים לא כשרים, אבל כנראה לא תתאכזבו | צילום: נמרוד סונדרס

זוהר, שעבדה במסעדות של מאיר אדוני וב"צפון אברקסס" של אייל שני, חקרה את המטבח הווייטנאמי לעומקו והרכיבה תפריט שמותאם לחיך הישראלי. ההתאמה באה לידי ביטוי גם כתפריט כשר. חשוב לציין שלא פשוט ליצור מנות ויטנאמיות אותנטיות שנמנעות מרטבים מסוימים, עשבי תיבול ייחודיים, פירות ים וחזיר. אז אם חשקה נפשכם בטעם חד ומובחן של פיש-סוס (רוטב דגים), אולי זה לא המקום – אבל אם תניחו את הצורך להשוואה בצד, אנחנו מבטיחים לכם שמדובר בחוויה.

 

בין המנות תמצאו: ספרינג רול וייטנאמי - דף אורז ממולא בכרוב מאודה, גזר, בצל סגול, אטריות וטופו שמוגש עם חסה, נענע, כוסברה, ורוטב צ'ילי וליים (26 שקלים), סלט האנוי - כרוב גריל, מלפפון, במיה תאילנדית, שעועית, שאלוט, בצל סגול, נענע, ליים, אונטריב מפורק ברוטב קרמל ירוקים (48 שקלים), סלט פפאיה וייטנאמי פפאיה ירוקה, ראורם, אשכוליות, בוטנים, צ'ילי, פיש סוס, שיסו, לביבות סלמון וקארי (38 שקלים), פו-בו -  מרק וייטנאמי פופולארי המתבשל 7 שעות בניחוח כוכב אניס, קינמון, ירקות ועלים טריים, פרוסות סינטה, מח עצם, אטריות אורז וכוסברה ווייטנאמית (68 שקלים) ועוד.

ק-פה האנוי, מלכי ישראל 3 תל אביב, ראשון-חמישי 18:00-23:00 (בתקופת ההרצה), 03-6771184