מצאנו את הפיצה הכי טובה שאתם לא מכירים

במרכז רמת השרון מסתררת אחת הפיצות הטובות בארץ: בצק רומאי וקראנצ'י, 40 סוגי תוספות וזוג מקסים שהקים את המקום בעקבות חלום ישן. הכירו את גלירומא פיצה

זמן צפייה: 01:05

שגלי רום-אמסילי (46) ואבי אמסילי (50) חיו בבלגיה, הם התאהבו בפיצרייה שכונתית קטנה שעוררה בהם את האהבה לרומא בכל ביס מחדש. טעם הבצק, חומרי הגלם הייחודיים והאווירה במקום הולידו בליבם רעיון להביא את הקונספט לארץ ולפתוח פיצרייה. עם הנחיתה בארץ השגרה עשתה את שלה וכל אחד חזר לעסוק במקצוע שעזב: היא, סוכנת נדל"ן; הוא, איש משרד הביטחון שנמצא רוב הזמן בנסיעות. לפני שנה וחצי, ביום שישי שמשי בבית קפה ברמת השרון, הזוג התיישב לקפה של בוקר. "אבי בדיוק חזר מאחת הנסיעות שלו, דיברנו על איך היה השבוע ופשוט ראינו שהנשמה שלנו לא במקום הנכון", משחזרת גלי. "אבי הסתכל עלי ושאל: 'מה עם הרעיון שלנו?' ולמעשה הצית גפרור שלא נכבה עד עכשיו. עוד באותו היום יצרנו קשר עם השף של הפיצרייה האהובה עלינו ברומא, האיש שבגללו אנחנו נוסעים לשם כל פעם מחדש. אבי הבטיח לו שיום יבוא ונדבר ביזנס, והנה מצאנו את עצמנו על מטוס לאיטליה".

''פשוט הבנו שאנחנו חייבים לעשות את זה'', גלי ואבי עם חיוך שלא יורד מהפנים
''פשוט הבנו שאנחנו חייבים לעשות את זה'', גלי ואבי עם חיוך שלא יורד מהפנים | צילום: מיכל סלע

ג'רדינו בלו: מסעדה איטלקית חדשה בצפון תל אביב

קפטן קארי של רושפלד: מדוכן קטן בשוק למסעדה בדיזינגוף

כמו בתסריט של סרט טוב, השניים יצאו לדרך בלי להסתכל אחורה: הם בנו תוכנית עסקית, נסעו לפגוש את השף, קיבלו את אישורו למהלך ויצאו לדרך. "בפגישה דיברנו חצי אנגלית בשילוב של איטלקית שבורה והרבה גוגל טרנסלייט", גלי צוחקת. "הוא אמר שהתנאי היחיד שלו הוא שאבא שלו יסכים. איש בן 40 מבקש את אישור אבא! רק באיטליה".האישור המיוחל הגיע, אך התנאים גדלו: "תקבלו את הסוד של הבצק ואת ההדרכה ממני רק אם תשתמשו בתנור שלי, בקמח שלי ובמים איטלקיים", הוא דרש. השניים הסכימו להכל והתחילו לשבור את הראש. הם הטיסו אליו גבינות שיטעם ויאשר, ואפילו מילאו שלוש מזוודות בבקבוקי מים מארץ הקודש מתוך תקווה שהם יתאימו לבצק. גלי נסעה לשלושה חודשים בזמן שאבי נשאר עם הילדים ולאחר מכן הם התחלפו. "זו הייתה חוויה מאוד מאתגרת: אישה לבדה בעולם של גברים בתוך מטבח איטלקי. הגעתי עם ביטחון עצמי בשמיים, אבל תוך שניה הבנתי שאני לא מבינה כלום. בחודש הראשון למדתי גם בבית הספר לפיצה-יולו; מבינה את החלק המעשי, ובערב אחרי שיחות פייס-טיים עם הילדים מתרגמת את כל החלק התיאורטי מאיטלקית לעברית".

''ארזנו מים במזוודות וטסנו לקבל אישור מהשף''. אבי בעת הכנת פיצה
''ארזנו מים במזוודות וטסנו לקבל אישור מהשף''. אבי בעת הכנת פיצה | צילום: מיכל סלע

ביום העצמאות 2016 השניים פתחו את "גלירומא פיצה בוטיק" ברחוב אוסישקין ברמת השרון. בתפריט תמצאו פיצה איטלקית קלאסית (אל-טאליו) שמאופיינת בבצק קרוקנטה (באיטלקית: קראנצ'י) ונאפית במגשי ברזל מלבניים. השניים יצרו תמהיל כה שופע של תוספות, שהמספר 40 נראה מופרך אך זו האמת. תוכלו למצוא שם פיצה מרגריטה קלאסית; פיצה עם פטריות, מוצרלה ורוקפור; פיצה עם זוקיני, מוצרלה, ריקוטה, עלי רוקט ופלפל קלוי; פיצה פורצ'יני עם ריקוטה ופלפל קלוי; פיצת שש גבינות; פיצה עם אנשובי, ריקוטה ועלי רוקט ועוד. המחיר, כיאה לפיצה מהסוג הזה, הוא לפי משקל: 8-12 ש"ח ל-100 גרם לפיצה רגילה, ו-15 ש"ח ל-100 גרם של פיצה מיוחדת.

"רוב האנשים סביבנו, בייחוד הקרובים, היו נביאי זעם. רק אמרו לנו למה לא לעשות את הצעד המשוגע הזה. כולם ידעו לדקלם בעל פה את הסטטיסטיקות העגומות של ענף המסעדנות: איך כולם סוגרים ומפסידים כספים. 'מה אתם משוגעים? ועוד בני זוג, אתם תתגרשו' היו המשפטים הנפוצים ביותר. כולם נתנו לנו את כל הסיבות למה לא לעשות את זה. גם עורך הדין ורואה החשבון. בסופו של דבר אתה בוחר אם להקשיב לעצמך או לפחדים של אנשים אחרים. הבנו שאנחנו פשוט חייבים לעשות את זה. מקסימום הפסדנו את כל החסכונות לילדים אבל נתנו להם כזה שיעור לחיים ששום דבר לא יכול להשתוות לזה. אז נעבוד קשה, ונמשיך לעבוד קשה. אנחנו לא ייחדי סגולה, פשוט העזנו וזה ממש לא היה אקט פזיז – זה נעשה עם המון מחשבה ותכנון מראש. היציאה לעצמאות היא לא אני הופך להיות פרפר חופשי – הנטל הוא עצום. אבל מבחינת הסיפוק האישי שום דבר לא דומה לזה".

גלירומא בוטיק פיצות, אוסישקין 49 רמת השרון, ראשון-חמישי 13:00-22:00, שישי 11:00-15:00, 03-9652111