הסטודנטים מבשלים: בית ספר לבישול פתח מסעדה

אחרי שסיימו בית ספר לבישול ורגע לפני שהם יוצאים לעולם האמיתי, הסטודנטים של בית הספר לקולינריה "דנון" מקבלים צ'אנס להתנסות בסרוויס אמיתי - צפו איך זה נראה

זמן צפייה: 01:02

אין הרבה בתי ספר לבישול בארץ, אך המיוחדים והבולטים שבהם מקפידים "לעשות את זה" עד הסוף. השף מאיר דנון (לשעבר המנהל של בית הספר "בישולים") פתח לפני שנה את Danon, בית הספר לקולינריה בנמל תל אביב. הלוקיישן שנבחר היה האנגר ישן, ששופץ עד לכדי חלל גדול עם כיתות שקופות שפונות החוצה. כל כיתה (בישול, קונדיטוריה, אפייה) מאובזרת בציוד החדיש ביותר וצוות מורים שלא יבייש, בימינו, אף צוות שופטים מכובד בריאליטי. דנון, בוגר הקורדון בלו בפריז ושף ראשי במספר במספר מסעדות עילית בפריז, עוסק מזה שנים בתחום ההכשרה המקצועית. לצד הקורסים הקלאסיים, תוכלו למצוא בבית הספר גם קורס בנושא מסעדנות ופיתוח זהות קולינרית בעולם שמשתנה בקצב מהיר.

בית ספר לבישול דנון, מסעדת סקול יארד
פפדאם של תמנון צלוי בתבלינים, סלט של ירק ברוטב תמרהינדי | צילום: דניה וינר

מגרש משחקים לחובבי קולינריה

בצד האחורי של בית הספר לבישול נפתחה השבוע ה-School Yard, "מגרש משחקים" כפי שקוראים לו בבית הספר, כשמדובר הלכה למעשה במסעדה להשכרה. הייעוד הראשוני שלה הוא עבור הסטודנטים, שיתנסו בסרוויסים מול לקוחות בזמן אמת. ההשקה (אותה אפשר לראות בוידיאו כאן למעלה) התמקדה בתפריט הודי מודרני. "אירועי פופ אפ הם אמצעי נהדר לחגוג את האהבה שלנו לאוכל ולשתף את הקהל בכל פעם בפן אחר של העולם העשיר הזה", מספר דנון בהתרגשות. "מה שניתן לעשות כאן הוא כמעט בלתי מוגבל. בעבורי זו הזדמנות לחשוף את העולם המקצועי שלנו ואת מה שאנחנו מאמינים בו ואני מקווה שאנשים ייהנו ממנו".

מלבד לונה פארק לסטודנטים בבית ספר לבישול בתחילת דרכם, הסקול יארד עתיד להוות מטבח פיתוח לתלמידים ואנשי מקצוע שצריכים מטבח להתנסות בו. יזמים, שפים, מסעדנים – אנשים שאין להם "מטבח מקצועי בשלוף", יוכלו לשכור את המקום ולהפוך אותו למעבדת ניסויים.

בית ספר לבישול דנון, מסעדת סקול יארד
ג'אמון כמו שאנחנו אוהבים עם פרחים וזעפרן. סקול יארד | צילום: דניה וינר

חשבתם שפה זה נגמר? לא אם זה תלוי במסייה דנון. בתוך הסקול יארד פועלת ספרייה עם מאות ספרים ועיתוני קולינריה מכל העולם. הספרייה פתוחה לקהל הרחב, ובקרוב תושק סדרת "ארוחות מהספרים" שתוקדשנה לשף או ספר מיוחד. נראה אתכם לא עוברים שם עכשיו. ארוחת הפופ אפ הבאות, בהשראת מאדאם ברזייה ("האמא של הבישול הצרפתי") יערכו ב-9.5 וה-16.5. יש להזמין מקום מראש.

רכישת הכרטיסים ותוכנית אירועי הפופ-אפ של הסטודנטים תתעדכן באתר בית הספר

גאוני! סיורים מאורגן של פיצות ובירות