גבינות באוויר: צפו איך מתכוננת מחלבה לשבועות

בזמן שהרשתות החברתיות מתמלאות בתמונות של עוגות וגבינות לקראת שבועות, המחלבות מעלות הילוך ומתחילות לעבוד שעות נוספות. איך זה נראה? רמז: טירוף

זמן צפייה: 00:56

בין שלל המותגים הגדולים שמעטרים את מדפי הגבינות בסופרים, ככל הנראה הציצו אליכם לא פעם המוצרים של משק יעקבס. רגע לפני שתצעקו בטוקבקים "כמה שילמו לכם לכתוב את הכתבה הזו?", תתפלאו. לא הכל סובב סביב תוכן שיווקי, ולגלות עסקים משפחתיים מרגש אותנו כל פעם מחדש.

בשנות ה-30 הגיעה משפחת יעקבס הקטנה לעמק חפר ולמדה להסתדר עם החקלאות המקומית. כיאה לאותה תקופה טיפחה המשפחה פרה כדי לספק מוצרי חלב בסיסיים לבני הבית. אך הגבינה שסבתא רות הצליחה לייצר מאותה פרה הפכה לשם דבר. עברו יותר מ-20 שנה עד שנכדיה החליטו להפוך את החיבור בין תנובת הרפת שגדלה לבין כישרון הגיבון המשפחתי לעסק של ממש. ב-1996 הם הקימו את מחלבת יעקבס, ועד היום תוכלו למצוא בכפר הרא"ה שבעמק חפר את הנכדים (ערן, אסף, נדב,רועי ושאול) מתרוצצים בין המחלבה, למשרד, לחנות ולרפת.

"אנחנו מתחילים להתכונן לשבועות כבר בחודש נובמבר. אז למעשה מתחילים לייצר מלאי שמיועד לחודש מאי", מספר ערן יעקבס, אחד מבעלי המחלבה שלקח אותנו לסיור. "אנחנו רוכשים יותר חלב כבשים, עיזים ובקר. מתחילים לייצר גבינות קשות כי הן זקוקות לתהליך ממושך. בעיקרון אנחנו עובדים מסביב לשעון".

בכניסה למושב ניצבת חנות-בית-קפה מקסימה שלצד תפריט קטן מוכרת גם גבינות בשלל גדלים וטעמים מחלב בקר, עיזים וכבשים. לצד הגבינות נמכר שמן זית מקיבוץ מגל הסמוך, יינות של יקב רמת הגולן, בירת אלכסנדר ומגוון מאפים של "אגדת לחם" כמו חלות ולחמי מחמצת מקמח חיטה, קמח מלא, שיפון, כוסמין, פוקצ'ות ולחמניות.

וזו המלצה קטנה מאתנו:

בין התאריכים 25-30 למאי יתקיים יריד שבועות המסורתי של המחלבה במתחם החנות. ביריד תמצאו את מגוון הגבינות של המחלבה מחלב בקר, כבשים ועזים, גבינות קשות, גבינות חצי קשות בשלות, גבינות עובשים וגבינות רכות למיניהן. מאפיית אגדת לחם תציע למכירה לחמים, חלות ומאפים טריים, עוגות ועוד. יהיו כריכים למכירה, קפה ומוצרים משלימים: שמן זית, דבש, יינות, פרחים, פירות וירקות, פסטות, מיצים שנסחטים במקום, חומוס, כלים מקרמיקה, תכשיטים ועוד.

ימים ושעות:

חמישי (25.5) 8:00-20:00
שישי (26.5) 8:00-15:00
ראשון (28.5) 8:00-20:00
שני (29.5) 08:00-20:00
שלישי (30.5) 08:00-15:00

 

היריד מתקיים ברחבת החנות שבמושב כפר הרא"ה. ב-Waze: "גבינות משק יעקבס"