קטניות במקום בשר - המלצות התזונה החדשות של משרד הבריאות

אפשר להחליף חלב בחלב סויה, תאכלו הרבה ירקות ופירות ורצוי להוריד משמעותית בבשר ועוף, על ההמלצות החדשות של משרד הבריאות

זמן צפייה: 00:58

בשבוע הבא יציג משרד הבריאות  לראשונה את הנחיות התזונה החדשות של מדינת ישראל בכנס השנתי של הפורום לתזונה בת-קיימא במכון ויצמן. ההנחיות שדי מיישרות קו עם מה שקורה בעולם המערבי מציגות שלל נתונים חדשים - חלב סויה בריא ומהווה תחליף ראוי לחלבון. לדברי משרד הבריאות - האתגרים העומדים בפני מערכת הבריאות בישראל מחייבים שינוי במדיניות התזונתית והתאמתה לנטל התחלואה. דפוסי אכילה לא בריאים גורמים להשמנה ולתחלואה כרונית. ההמלצות מבוססות על חזית המחקר המדעי בתחום, וכן על מדיניות ארגון הבריאות העולמי וארגוני בריאות מובילים אחרים.

ההנחיות, שעל כתיבתן עמלו חוקרי אגף התזונה של משרד הבריאות למעלה משנתיים, צפויות לפרט מה אוכלים הישראלים, ואילו שינויים נחוצים בתפריט של הישראלי הממוצע: כמה מנות קטניות וירקות מומלץ לצרוך מדי יום לעומת הצריכה בפועל, האם להגביל צריכת הבשר. ההנחיות ממליצות על תפריט ברוח עקרונות התזונה הים תיכונית, ובנוסף, ההנחיות יתנו מענה לציבור הצמחונים והטבעונים הגדל בישראל, ויכללו המלצות לתזונה ים תיכונית המבוססת על הצומח עבור הנמנעים מצריכת בשר ומוצרים מהחי.

"ממחקרים רבים עולה שדפוס תזונתי של דיאטה ים תיכונית עשוי למנוע מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, סוכרת ומחלות סרטן שונות", נכתב במסמך. "כמו כן נמצא כי הקפדה על דפוס דיאטה ים תיכונית הוא בעל קשר מגן בפני מחלת האלצהיימר". לחצו על הוידאו לצפייה בעוד נתונים ובמה מותר ורצוי לאכול כמה שיותר.