איך עושים אוטו אוכל? מאחורי הקלעים של הפקת התכנית

איך הופכים שלוש משאיות תמימות למסעדות שמייצרות 60 מנות בשעה? כמה אנשים צריך בשביל לעשות את זה? מה עושים כשאין מספיק חומרי גלם? צפו בוידאו

זמן צפייה: 01:39

 

למי שעדיין לא שמע על הפורמט החדש של תכנית משחקי השף אוטו אוכל, נעדכן אתכם בקצרה שמדובר בתחרות בין השפים על הכנת המנה שתכבוש את לב הקהל הישראלי, אלא שכל התהליך של איסוף חומרי הגלם, הבישול וההגשה יתבצעו בזמן ובתקציב מוגבלים, והכי חשוב – בתוך משאית אוכל שלוקחת אותם למקום לא ידוע.

המשימה הזו, ככל שהייתה קשה לשלושת השפים שלנו, דרשה היערכות בלתי רגילה של כ-100 אנשי הפקה שדאגו לכל מה שצריך מאחורי הקלעים. מה בעצם צריך?

food-truck-3

עד כמה שנחמד לחשוב שאפשר להסתפק במשאית אוכל חביבה בשביל לבצע משימות כמו שהשפים קיבלו, מסתבר שיש צורך בתמיכה של מטבח אחורי מצוייד, אחד שצריך להקים ולפרק כל פעם מחדש, בכל מקום שמגיעים אליו. חוץ מחומרי גלם בסיסיים לגיבוי, הציוד כולל גם אביזרי מטבח ואפילו מכשירים, למקרה של משבר כזה או אחר.

food-truck-4

את המטבח האחורי הצוות מקים שעות רבות לפני הגעת השפים, שבינתיים נמצאים בדרכים ובשווקים בחיפוש אחר המצרכים הדרושים להם. כשהשפים מגיעים, הצוות מיד נרתם להקמה של שלוש "מסעדות" בשעתיים (כל אוטו הוא מסעדה), ולכל צוות מוצמד גם טבח שמדווח להפקה במקרה הצורך על בעיות שהתעוררו, כשהמטרה היא לא להתערב אלא אם יש ממש תקלה.

food-truck-ppl

את כל התהליך הזה מתעדות עשרות מצלמות, כשמרגע הזנקת השפים והיציאה לדרך, אין הפסקות בצילום, פשוט מצלמים הכל כמו בשידור חי, כשהשפים חייבים לעמוד בזמן שמוקצב שלהם.

על המטבח האחורי ועל כל המערך הקולינרי של התכנית אחראי לירן גרודה (ראו בוידאו), שהיה סו-שף של ניר צוק במסעדת 'קורדיליה' במשך 6 שנים, התחרה בעונה הראשונה של משחקי השף, שימש כיועץ הקולינרי של העונה השנייה של משחקי השף, פתח את מסעדה "בקפיקו"  האיטלקית בנווה צדק והוא מעורב בעוד כמה וכמה פרוייקטים בתחום המסעדנות.

liran-garuda

איך השפים מתמודדים עם הלחץ?

עשו לנו לייק בפייסבוק והשארו מעודכנים