סטייק כרובית עם קרמבל אגוזי לוז

מנה טעימה טעימה וקלה להכנה של כרובית מבושלת ואז צלויה בתנור עם קרמל נהדר של אגוזי לוז, מונה מושלמת גם לטבעונים

זמן צפייה: 01:25
דירוג הגולשים:
זמן הכנה:
כמות סועדים:

מתוך ארוחה בשעה וחצי. מנה מושלמת לחובבי הכרובית ובכלל ומנה מעולה לטבעונים. שימו לב שקרמבל אגוזי הלוז בפני עצמו קצת מלוח, אבל בשילוב הכרובית טעמו יתעדן. גם את המנה הזו אפשר להכין מראש עד שלב האפיה ורק לאפות 15 דקות ולהרכיב את המנה רגע לפני שהאורחים מגיעים.

[caption id="attachment_26234" align="aligncenter" width="600"]dsc_5535 צילום: עידן גרוס. עריכה: רונית שוקרון. אפטר: אסף לזרוביץ'[/caption]

מתכון לסטייק כרובית עם קרמבל אגוזי לוז

6-8 מנות. זמן הכנה 50 דקות

מצרכים

2 כרובית

לקרמבל:

1 כוס קמח

חצי כוס אגוזי לוז

1 שן שום

1 כפית עלי טימין טרי

1 כפית מלח

פלפל שחור גרוס

חצי כוס שמן זית

לרוטב רומסקו:

2 פלפל אדום חתוך לקוביות קטנות

1 שן שום

10 אגוזי לוז

1 כפית דבש

חצי כוס שמן זית

מלח

פלפל

אופן הכנה:

חותכים את הכרוביות לפרוסות שלמות בעובי 3 ס״מ. מרתיחים סיר גדול עם מים, מתבלים בכף מלח ומבשלים את הכרובית כ-5 דקות. מוציאים ומסדרים את הפרוסות על תבנית מרופדת בנייר אפייה. מחממים תנור ל-180 מעלות.

במעבד מזון מניחים את כל רכיבי הקרמבל חוץ מהשמן זית וטוחנים היטב כדקה. מוסיפים בהדרגה את השמן וטוחנים לקבלת פרורים גסים. מפזרים 2 כפות של קראמבל על הכרובית ומעבירים לתנור החם. אופים כ-15 דקות בתנור שחומם ל-180 מעלות עד להזהבה.

במחבת רחבה מטגנים עם מעט שמן את הפלפלים, על להבה בינונית גבוהה כ-5 דקות, עד שהפלפלים מזהיבים ומתרככים. טוחנים במעבד מזון או בלנדר מוט עם יתר רכיבי הרוטב למחית חלקה.

הגשה- על צלחת שטוחה מניחים 2 כפות גדושות של רוטב ומעל מניחים את הכרובית החמה. מזלפים מעט שמן זית ומפזרים קצת עלים של נענע ופטרוזיליה.

ומה עם רוסט פרגית מהמם שצלוי עם ירקות כתומים למנה עיקרית? לחצו למתכון 

roast_side

ויש גם בורקס עם דג דניס שירשים כל אורח

fish_side