בורקס דג ותבשיל מנגולד

בורקס הדג הוא מנה כל כך מרשימה שלא נעים כבר מכמה קל להכין אותה. סבינה וולדמן עם ארוחת חג שלמה שאפשר להכין בשעה וחצי

זמן צפייה: 00:51
דירוג הגולשים:
זמן הכנה:
כמות סועדים:

מתוך ארוחה בשעה וחצי. אחת המנות הכי מרשימות וטעימות והכי קלות להכנה. עניין מעטפת הדג הוא כל כך פשוט שאפשר לאמץ את שיטת הפעולה להמון מתכונים לאפות בורקס בשלל טעמים. שימו לב שמדג דניס אחד אפשר לאפות ארבעה יחידות בורקס שונות. כך שמי שנרתע ממחיר הדג, יגלה שהמנה הזו גם אטרקטיבית מבחינת המחיר

סבינה ממליצה להכין את כל המנה עד שלב האפיה ולאפות רבע שעה לפני שהאורחים מגיעים. לא נגלה לכם, אבל גם ערב נחמד מול הטלוויזיה עם בורקס ביד מעל צלחת יהיה הצלחה.  

[caption id="attachment_26225" align="aligncenter" width="580"]fish_side צילום: עידן גרוס. עריכה: רונית שוקרון. אפטר: אסף לזרוביץ'[/caption]

מתכון לבורקס דג ותבשיל מנגולד. זמן הכנה 50 דקות

מצרכים ל-8 מנות

3 כפות שמן זית

1 בצל פרוס דק

1 צרור מנגולד פרוס לרצועות ברוחב 2 ס״מ

1 כוס עלי תרד נקיים

2 כפות צנוברים

מלח

פלפל

4 פילה דג דניס ללא העור

8 עלי פילו

חצי כוס שמן זית

אופן הכנה:

במחבת רחבה מטגנים את הבצל עם השמן זית, על להבה נמוכה בינונית כ-5 דקות, עד שהבצל מזהיב. מוסיפים את הצנוברים ומתקנים כדקה. מוסיפים את המנגולד ומתבלים במלח ופלפל, ממשיכים לבשל כ-5 דקות. מוסיפים את התרד ומבשלים 3 דקות נוספות. טועמים ומתקנים תיבול. מעבירים לכלי שטוח ומצננים (אפשר במקרר או במקפיא).

חותכים את פילה הדג לשני חצאים לאורך. על משטח עבודה פורסים את עלה הפילו ומברישים בשמן זית. מניחים בתחתית העלה ובמרכזו את פילה הדג, מתבלים במעט מלח ומניחים מעליו כף גדושה של תבשיל המנגולד. מגלגלים שכבה אחת של בצק, מקפלים את השוליים פנימה וממשיכים לגלגל לצורת מעטפה. מניחים על תבנית עם נייר פרגמנט. ממשיכים עם יתר הדגים.

מחממים תנור ל-180 מעלות, מברישים את החלק העליון של בצק הפילו בשמן זית. אופים את בורקס הדג כ-15 דקות ומגישים מיד.

roast_side

בואו להכין רוסט פרגית במילוי משמש מיובש ופיסטוקים ב-50 דקות