לא רק בשביל הצ'ק על המיליון: כמה שווה להיכנס לבית "האח הגדול"?

דיירי העבר כבר יודעים: מי שמכבה אחרון את האור בבית "האח הגדול", הוא לאו דווקא הראשון שישלשל מיליון שקלים לחשבון הבנק. אז כמה באמת משתלם להיכנס לריאליטי הכי מפורסם במדינה ומי המפורסמים שהשכילו להשתמש בבית כדי למקסם רווחים?

טליה עובדיה, עינב בובליל, דנית גרינברג, בר כהן ואליאב טעטי
טליה עובדיה, עינב בובליל, דנית גרינברג, בר כהן ואליאב טעטי | צילום: אילוסטרציה

מזה כמה שנים שחוקי המשחק בביצת הבידור בישראל השתנו - אם פעם אנשים היו נכנסים לתוכניות ריאליטי כמו "האח הגדול" במטרה לזכות במיליון השקלים (לפני  מיסים) ועל הדרך ליהנות מחמש עשרה דקות תהילה, הרי שבשנים האחרונות הצ'ק בסוף התוכנית הוא רק צ'ופר. אין ספק שמי שזוכה לכבוד לסגור אחרון את האור בבית הכי מתועד במדינה ישלשל לכיסו מאות אלפי שקלים, אבל זה ממש לא תנאי הכרחי כדי להכניס מיליון שקלים לבנק. השנים האחרונות הוכיחו שכל אחד יכול - אם ידע לנצל את רגעי התהילה כראוי.

הדבר הראשון והחשוב מכולם - כך לפי גלי בראון, סוכנת משפיעני רשת - הוא לקחת מישהו מקצועי שיתפעל את הרשתות החברתיות בזמן שאתה בריאליטי. "מי שיודע למנף את החודשים שהוא ב'האח הגדול', ונותן את החשבון שלו למישהו שיודע לעשות את זה נכון - אחרי זה כשיוצאים מהבית ובהנחה שאותו דייר מעניין ויודע לייצר תוכן, הוא יכול לעשות הרבה כסף", היא מבהירה, ובמקרה שלה, יש גם קבלות.

בר כהן שמיוצגת אצל בראון, נכנסה לבית "האח הגדול" אי שם ב-2022 עם קצת למעלה מ-2,000 עוקבים. מי שתפעל לה את האינסטגרם יום ולילה הוא קרוב משפחה שגרם לה לצאת מהריאליטי עם כמעט 250 אלף עוקבים אדוקים. מאז, כהן עובדת ללא הפסקה, נחשבת לאחד השמות המובילים בתעשיית המשפיענים, מייצרת תוכן יומיומי ומגלגלת מאות אלפי שקלים בשנה ועל פי הערכות כבר עשתה את המיליון שלה.

"זה הדבר היחידי בעידן החדש שיכול להיות משהו קבוע, משנה חיים ומכניס כסף", אומרת בראון ומוסיפה כי לא מספיק רק לזכות בתוכנית כדי להישאר בתודעה ולהכניס כסף: "אפשר ללכת קצת להשקות ואירועי יח"צ ואולי להתחיל עם סבב הרצאות. אבל הכסף הגדול הוא ברשתות, כדאי מאוד לצאת מהבית עם הרבה עוקבים".

בר כהן
בר כהן | צילום: עירד נצר

 

טליה עובדיה, זוכת העונה הקודמת של "האח הגדול", נכנסה לריאליטי עם כ-3,000 עוקבים, וכיום מחזיקה חשבון המונה כ-378 אלף עוקבים בו היא גם מוכרת לא מעט מוצרים, וכן – גם את החתונה שלה עם שחף רז הצליחה לממן בזכות הנתון המרשים הזה, כשקיבלה לא מעט בארטרים מספקים. נכון, היא גם זכתה בפרס הגדול, אבל נראה שחשבון הבנק שלה הספיק לתפוח הרבה יותר בזכות הפעילות הבלתי פוסקת שלה ברשתות.

שחף רז, טליה עובדיה
שחף רז, טליה עובדיה | צילום: עידן חסון

החוזים השנתיים איתם הן ודומותיהן חתומות עליהם, עומדים על מאות אלפי שקלים, וזה עוד בלי הרווח מהמכירות, שמגלגל עוד כמה עשרות אלפים בשנה. יוצרות התוכן והמשפיעניות שהשכילו להקים סביבן קהילה נאמנה כשיצאו מהריאליטי, הן אלו שמרוויחות בגדול.

דוגמאות בולטות נוספות לכוכבות "האח הגדול" שפרצו בריאליטי ומזמן כבר מיצבו את מקומן בתעשייה בזכות הרשתות החברתיות, הן דנית גרינברג ועינב בובליל, שנמנות על המשפיעניות המצליחות והעסוקות ביותר בישראל. הן מגלגלות המון (אבל המון!) כסף בשנה. כדי לסבר לכם את האוזן, על פי נתונים מהרשת, פעימה – כלומר רצף של סטוריז פרסומיים למוצר מסויים - יכולה להגיע לאלפי שקלים. אצל משפיענים גדולים התמחור עשוי לנוע בין 12,000 שקלים ואפילו עד ל-20,000 שקלים לסטוריז בודדים. משפיעני מיקרו קטנים יותר יכולים לעשות פעימה ב-3,000־5,000 שקלים ומשפיעני הביניים יכולים לדרוש ולקבל 7,000־9,000 שקלים לפעימה. כאמור, זה עוד בלי האחוזים מהמכירות בפועל ובלי להפוך לפרזנטורים של מותגים שונים - שפה מדובר בעוד חוזים של מאות אלפי שקלים. גרינברג למשל היא הפרזנטורית של פנדורה, שגרירה של מאק, בראון, אסתי לאודר, אל על ועוד ועוד. בובליל עושה את אדיקט, ארגניה, דלתא, כללית, פוד אפיל ועוד, כהן מפרסמת את אוון, אפריל, סטרונגפול, אדיקט והרשימה עוד ארוכה.

עינב בובליל, דנית גרינברג
עינב בובליל, דנית גרינברג | צילום: אור גפן

אבל לא כל יוצאי "האח הגדול" רוצים או מנתבים את החיים שלהם רק למכירה ברשתות החברתיות - יש גם את מי שממנפים בעזרתן את העסקים שלהם, ונהנים משני העולמות. אליאב טעטי למשל הצליח בעזרת האינסטגרם שלו לגרום לשגשוג המשרד שלו כרואה חשבון ואילו נופר מור מינפה את ההצלחה להוציא ליין טיפוח ובישום משלה.

כאמור, גם בגזרת אירועי יח"צ, יוצאי הריאליטי תמיד נחשבים ל"סחורה המועדפת", ומהווים את הפרצופים הכי מוכרים שהקהל רוצה לראות בהשקות. בסמוך ליציאה מבית "האח הגדול", יקבלו המתמודדים כמה אלפי שקלים בודדים להגיע לאירוע, אך בהמשך - ובמידה ויצליחו לשמר את הבאזז סביבם - ירוויחו סכומים משמעותיים סביב אירועים והכרזות מיוחדים, כמו פרידות, הריונות, השקת זוגיות או אי הגעה לחתונה - אם ניקח את המקרה של ספיר בורגיל כדוגמא, שגרפה עשרות אלפי שקלים עבור הגעתה לאירוע לשעות בודדות.

לסיכום, צ'ק על מיליון שקלים הוא בהחלט תגמול ראוי מאוד על שלושה חודשים בבית "האח הגדול", אבל גם הדיירים שלא יהיו האחרונים בנווה אילן יכולים לצאת מהריאליטי עם פרנסה ראויה, ובלבד שידעו לשחק נכון בקלפים שניתנו להם.

ספיר בורגיל, אברהם אלקום
ספיר בורגיל, אברהם אלקום | צילום: אסף לב