יש רגעים שבשבילם שווה לחיות. המופע של מארינה מקסימילאן הוא כזה

הזמרת שלפני 15 שנים הפציעה לחיינו באודישן לכוכב נולד, כבשה את קיסריה לראשונה בחייה - ואין לנו מילים לתאר עד כמה מושלמת היא הייתה • נטע ברזילי ואיתי גאלו התארחו, ואנחנו? עלינו על שולחנות, תודה ששאלתם | ביקורת הופעה

מארינה מקסימיליאן, קיסריה
מארינה מקסימיליאן | צילום: ארתור לנדה

"וראיתי בדמיון חלומות גדולים", שרה מארינה מקסימילאן בשירה "רגעים", ואכן - מופע סולד-אאוט ראשון בקיסריה הוא חלום גדול, שלא לומר ענק. מופע שכזה הינו רגע חשוב והיסטורי בקריירה העשירה והארוכה של הזמרת והיוצרת בת ה-35, שפרצה לחיינו אי-אז ב-2007 בעונה השביעית של כוכב נולד. מעניין אם הבחורה הצעירה שהגיעה לאודישן ההוא באמת ראתה את קיסריה בדמיון.

כתבות נוספות בתרבות ובידור

וגם המופע נפתח בחזרה לעבר, 15 שנים לאחור, כשמארינה - אז עם קוצים בשיער - התיישבה על הפנסתר מול צביקה פיק, צדי צרפתי ומרגול וניגנה את "הוא חייב לבוא". הבחורה הצעירה ההיא שבאודישן הראשון עוד נראתה כדמות מעט "משונה", כזו שהצטיירה לעיתים כזמרת של "מוזיקה מיושנת", נניח, הפכה בין-לילה למכונת להיטים בועטת, מגוונת, עוצמתית ומרגשת. מכאן, היא עברה כבר לשירים שלה, ו-וואו - איזה רפרוטאר היא צברה לאורך שנותיה על הבמות.

מארינה מקסימיליאן, קיסריה
מארינה מקסימיליאן, קיסריה | צילום: ארתור לנדה

מארינה פתחה עם "בוער בי השינוי", אחד משיריה הכי עוצמתיים הלקוח מתוך אלבומה השלישי "ביחד" - אותו אלבום שביסס אותה כזמרת מיינסטרים מהשורה. "בוער בי השינוי, בשבילי זה כמו תרופה", היא שרה, ונראה שכל אחד מהקהל יכול להתחבר לשורה הזו בשלב כזה או אחר בחיים. השירים שבאים מיד אחרי, "מרוב שעמום", "הלב שלי בבית" ו-"1990" מדגישים אף יותר עד כמה בוער בה, וגם בנו, השינוי.

בהמשך הערב, בעוד היא שרה, המסכים מאחורה מציגים תמונות מעברה. האירוע הכי משמעותי בחייה הוא ככל הנראה עלייתה ארצה מברית המועצות עוד כשהייתה בת שלוש. "לא היה לי כל מה שרציתי", היא אומרת לקהל, "זה דווקא טוב, בעצם...", ומבקשת להוקיר תודה לכל הרגעים שעיצבו את מי שהיא היום. אז, היא מתחילה לשיר את "אימא" ומקדישה אותו לאימה שבקהל. כשהן מתחבקות בסוף השיר, אף עין לא נותרת יבשה. גם מבעד למסכי הענק בקיסריה רואים את המבט הגאה של האימא, מבט של אימא שרואה את בתה ממלאת אמפי שלם אשר מריע לה ושר את את שיריה מילה במילה.

מארינה מקסימיליאן, קיסריה
מארינה מקסימיליאן, קיסריה | צילום: אריאל עפרון

מארינה מלאת כישרון ונשמה. היא בעלת קול עוצמתי ששולט במקצבים ובטונים שונים, וכן בכמה סגנונות מוזיקליים מגוונים: החל מבלדות שקטות כמו "עמוק בטל" ו-"מישהו לשמור", דרך ג'אז פסנתרי כיפי ב-"I trust this man" ועד לעיבוד דאנס קצבי לשיר "תני לו לראות", עליו אחראי בן זוגה גיא מנטש. מארינה מוכיחה כי כל ז'אנר שיתנו לה היא תצליח לבצע ולהשיג את המטרה: לקבל אהדה מהקהל.

כשהמופע התחיל להעלות קצב מארינה חשפה לראשונה את הסינגל הבא שלה שייקרא בשם "חזקים ביחד". שיר עם מסר פוליטי, שמגיע בעקבות המחאות שמתקיימות בארץ מדי שבוע. בשיר מסר אחיד נגד המהפכה המשפטית ונגד הפגיעה בשוויון. בשיר מסר של עם אחד, לב אחד - והקהל לא נשאר אדיש. זהו שיר קליט, ואני אומר לכם כבר מעכשיו: הוא עוד יהיה להיט ויהפוך לשיחת היום.

ואז הגיעה הפתעת הערב הראשונה: נטע ברזילי, זוכת אירוויזיון 2018, עלתה לבמה לקול תשואות הקהל. מעבר לעובדה כי לשתיים היסטוריה משותפת כזמרות שהחלו את דרכן בתוכנית ריאליטי, שתיהן פרפורמריות גדולות שלא צריכות לעשות יותר מדי בשביל להקפיץ את הקהל עם היכולות הווקאליות המטורפות שלהן - גם בנפרד וגם כשהן יחד. מארינה ונטע ביצעו את "קוקו" ו-"באסה סבבה", וכן קאברים ל-"Zombie" ו "All the things she said" של הצמד T.a.t.u. השילוב ביניהן עבד בצורה מושלמת, כיפית, בועטת - וכל זה כשנטע מנצחת ביד רמה על הלופר. ההפתעה השנייה היא הגעתו של דיג'יי איתי גאלו, האיש שאחראי ל"עולה על שולחנות".

מארינה מקסימיליאן ונטע ברזילי, קיסריה
מארינה מקסימיליאן ונטע ברזילי, קיסריה | צילום: אריאל עפרון

"איך קינאתי בכל אלה שהלך להם חזק בהכול ורק לי עוד לא מצליח...", אומרת מארינה בגילוי לב מפתיע. אנחנו כאן בשביל להריע: אם בעבר היא הייתה במקום שבו היא מקנאה בהצלחה של אחרים, כיום היא כבר כל כך לא שם - והחל מאמש היא בכלל יכולה להיות גאה בעצמה, ביצירה ובקריירה המפוארת שהביאה אותה לטופ. אנחנו רוצים ממנה עוד ועוד וכמה שיותר.

את הערב היא סיימה בביצוע לשיר אותו שרה במקור עם בן זוגה, "ביחד", אשר יצא בשיא מגפת הקורונה והפך לאחד מהשירים הכי מושמעים בתחנות הרדיו (וגם לשיר המועדף על זוגות בדרכם אל החופה). הקהל שהצטרף לשירה גרם לה להתרגש מכל רגע (אנחנו זיהינו לחלוחית בעיניה), וכל אחד מהיושבים באמפי עטף אותה באהבה והערכה לכל הטוב המוזיקלי שהיא נותנת. "אני יודעת שאחרי כל פגישה אתכם אני יוצאת בריאה יותר", היא סיכמה.

מרינה היא דמות מודל והשראה - ולא רק מבחינה מוזיקלית: היא מייצגת אישה חזקה, יצירתית, אימא שמשלבת קריירה לצד משפחה ומצליחה לנצח על הכול בגאון. ניכר כי השילוב בין כל התחומים הנ"ל הוכיחו כמה היא כובשת כל אבן דרך בקריירה שלה והיא בהחלט: "Deserve all the trophies"!