היום ה-109: איך יתאוששו הדיירים מביקור המודחים

המודחים שחזרו לסגור חשבון עם הדיירים הם אלי, סימה, מגי, אורלי, לירז, דניאל ותמי. גם שעות רבות אחרי צאתם, הבית נראה תחת טלטלה. כל העדכונים מסביב לשעון

23:00 – מריה: ״כולם אמרו לי שאהיה המודחת הראשונה״ 

מירב משתפת את מריה ואדל במחשבות על הסוף. "אני מתחילה לחשוב על המפגש עם המשפחה והילדים שלי. כולם מחבקים אותי ואומרים לי כמה הם גאים בי. למרות שבעלי בהתחלה לא רצה שאכנס, הוא נתן לי גב ואמר לי שאם אני נכנסת, אני מגיעה לגמר. מריה משתפת אותן שלפני שהיא נכנסה כל הקרובים אליה אמרו לה שהיא תודח ראשונה. מירב מחדירה בה מוטיבציה: "מריה, את יותר מראויה להגיע לגמר. אני זוכרת אותך בהתחלה ורואה אותך עכשיו. את לא אותה מריה שנכנסה לבית. עברת דרך ותהליך עצומים בבית ולאורך ארבעת החודשים הללו דיברתי איתך, הכרתי אותך וגיליתי מי את". אביבית מסתכלת על התמונה של שלומי ומתגעגעת. "אני מחכה כבר לראות אותו ושהוא יחבק אותי, עם כל הגודל שלו".

22:00 – זכרונות מהקשר של רועי ואינה

מירב ואדל יושבות בחדר השינה ומדברות. "אני לא מאמינה שעוד מעט הסוף", אומרת אדל ומוסיפה: "אחרי שנצא מהבית כל אחד יחשב את דרכו, אבל עדיף שלא נריב או נסתכסך כדי שנצא מהבית בטוב". "אני רוצה לנקות את כל מה שיש לי עם אביבית, לא רוצה שאנחנו נצא מכאן עם תחושה שפגעתי בה", אומרת מירב. "הייתה לנו בעיה בתקשורת וסידרתי איתה את העניינים", אומרת אדל וחותמת: "היא אישה טובה". אליאב משתף את רועי ומריה בגעגועים לאורלי. "היא הייתה פה תקופה קצרה, אבל השאירה פה חותם ובגלל זה עדיין זוכרים אותה", הוא אומר. הוא גם משתף שהחזרה של המודחים לבית הטעינה אותו באנרגיות. "לשמוע את הפידבקים הטובים מלירז, אורלי, תמי, מגי ואלי, נתן לי בדיוק את מה שאני צריך כדי להישאר עד הסוף", הוא אומר. רועי, מריה ואליאב נזכרים בכל הדיירים שהיו בבית ורועי נזכר בקשר שהיה לו עם אינה לפני הכניסה לבית. "לא נכון, היה משהו ביניכם? בבית ידעו מזה?", שאל אליאב. "כן. בגלל זה גם דיברתי איתה. חשבתי שיש לה איזה אישיו איתי", עונה לו רועי. אליאב התנצל בפני רועי על כך שלא ידע ומסביר: "בשבוע הראשון הייתי במין אופוריה ולכן לא הייתי מחובר".

כל העדכונים:

21:00 – ״מגי וישראל יהיו זוג מעולה״

אדל מחמיאה לישראל על רשימת הקניות שתכנן. "חילקת את התקציב בצורה יפה, כולנו היינו בטוחים שהוא לא יספיק לכלום", היא אומרת. ישראל קם ורועי מתיישב מול אדל ומתנצל בפניה על ההתנהגות שלו כלפיה בזמן המשימה הסודית שלה. "היה לי קשה איתך כי ניסית להוציא אותי ערמומי", הוא אומר לה. אדל מסבירה את ההתנהגות שלה. "אני לא מאלו שיוציאו את החברים שלהם רע. בייחוד במקום כזה, שכל משפט קטן הופך לפיל גדול. אני בן אדם עם שמחת חיים. לא באתי לריב ולסכסך וגם לא לקחת את המיליון, אלא כדי ליהנות ולעשות חיים". רועי עונה לה ברוגע: "אל תחשבי שאני לא מכיר אותך, אני יודע שאת אדם טוב ולא ערמומית או צבועה".הדיירים יושבים בחצר ומדברים על המודחים שהגיעו אתמול לבית. "היה בהם המון כעס כלפינו, בייחוד לסימה וללירז", אומר רועי. "מגי נפגעה מהרבה דיירים בבית, והיא הייתה רגועה ולא יצאה על אף אחד", אומר ישראל. אדל משתפת את ישראל שהיא מאוד התרשמה ממגי: "מגי ואתה תהיו זוג מעולה", היא אומרת, "תראה כמה היא אוהבת אותך. תשמור עליה. קשה למצוא היום אהבה". היא מסיימת ב"אני שמחה שהכרתי את כולכם" ומבטיחה להם שאחרי שהם ייצאו מהבית היא תזמין אותם לארוחת ערב במסעדה של מאץ'. ישראל משתף את מירב ואדל שהוא מפחד מהיציאה מהבית. "אני יודע שאסתדר, אבל כל הזמן אוכל סרטים על מה יקרה. זה מדהים כמה חוסר ודאות ושליטה יכולים לסחרר לך את החיים".

יושבים בחצר ומדברים

20:00 – כשישראל בכה על מגי

מירב בטוחה שמחר בערב היא תודח ותצא מהבית. "בא לי לישון כבר עם בעלי והילדים, כולנו ביחד באותה מיטה. אני מתגעגעת אליהם מאוד", היא אומרת. אביבית עושה עם רועי התערבות. במידה וכולם מועמדים מחר להדחה, רועי יזמין לאביבית משלוח פיצה על חשבונו. ואם לא תהיה הדחה מחר, היא תזמין אותו לארוחת ערב על חשבונה באיזו מסעדה שירצה.מירב משתפת את ישראל שהיא הרגישה רע לאחר השיחה עם המודחים אתמול ובמיוחד אחרי השיחה עם מגי וסימה: "אמרתי להן שנדבר על הכל אחרי שאצא מהבית". ישראל משתף את מירב שאחרי שמגי יצאה אתמול מהבית הוא נכנס לחדר האח ובכה במשך שעות. ״זה היה קשוח, לראות אותה אבל לא לדבר איתה או לגעת בה. אנחנו נמצאים יותר זמן בנפרד מאשר ביחד".

מירב וישראל מדברים

 

19:00 – "אם אין חלבונים, נאכל פחמימות"

הדיירים נחים בחצר, עד שהאח מבקש מהם להתרכז בסלון. האח מבקש מישראל לקחת את הכלוב ולהיכנס לחדר האח ומודיע לו שדיירי הבית צברו במהלך המשימה 82 פסילות. האח מבקש מישראל לפתוח את המעטפה שבכלוב ולגלות אם הם עברו את המשימה. ישראל פותח את המעטפה ומגלה שמספר הפסילות הדרוש לעמידה במשימה הוא 20, לכן הדיירים לא עמדו במשימה השבוע. התקציב הוא תקציב בסיסי של 1,482 שקלים, כולל 300 השקלים שאליאב ואדל הרוויחו במשימת הקוטב. האח מודיע לדיירים שבגלל שהם צברו השבוע קנסות בסכום של 1,200 שקלים ובגלל שאדל נכשלה במשימה הסודית שקיבלה, התוספת שאליאב ואדל השיגו מבוטלת והתקציב השבועי שלהם עומד על 1,120 שקלים. האח מבקש מישראל לתכנן את רשימת הקניות על פי שיקולו האישי. ישראל מתכנן את הרשימה כשבבסיסה פסטות, מאפים ועשרה קילו של תפוחי אדמה. הדיירים צופים בו על המסך בסלון ומתאכזבים. "לא נורא, נסתדר. אנחנו בלאו הכי נשארים שישה מחר", הם אומרים. ישראל יוצא מחדר האח ומתבאס כשהדיירים אמרו לו שהוא שכח להזמין טונה. "אם אין חלבונים, נאכל פחמימות", הם צוחקים. האח מבשר לדיירים בחגיגיות שמשימת חיות הבית הסתיימה ומזמין אותם להוריד את החליפות כשברקע הוא משמיע להם את "שירו של שפשף" של מאיר בנאי. הוא מודיע להם שיש להם מים חמים למקלחת וממנה את אביבית להיות אחראית על איסוף התחפושות.

הדיירים צופים בישראל מתכנן את רשימת הקניות השבועית

18:00 – האתגר של אביבית

ישראל נרדם על הספה והאח הגדול מודיע לשאר הדיירים שבניגוד אליו, הם לא יכולים להירדם. לאחר כמה דקות האח מעיר את ישראל ומזמין את הדיירים לשיעור יוגה בחדר הכושר, שאותו מעבירה להם מירב. הדיירים נכנסים לחדר הכושר המלא במזרני יוגה. האח שם להם מוזיקה ומירב מעבירה לדיירים את השיעור. הדיירים מלינים שקשה להם לעשות את התנועות עם החליפות והם לא מפסיקים לצחוק ולהקניט את מירב. "את עושה לנו הפעלות כמו של גננת", אומר לה אליאב. "את צריכה לפתוח חוג יוגה", ממשיכה אדל. השיעור מסתיים והדיירים חוזרים לסלון. האח מקרין להם על המסך תמונה של אביבית בפוזה לא ממש פוטוגנית. אביבית מתעצבנת על האח. "איך אתה עושה לי את זה? אתה הורס את התדמית שבניתי במשך 7 שנים". האח מבקש מאביבית להרצות לדיירי הבית במשך 3 דקות על תכונה אחת שלילית שלה. אביבית משתפת את הדיירים בתכונה הכי שלילית שלה, לטעמה – רכושנות וקנאה, בעיקר כלפי בני הזוג שלה. היא מספרת להם שהיא עד כדי כך מקנאה, שהיא הייתה בודקת להם הודעות טקסט ומתקשרת אליהם למשרד כדי לבדוק אם הם שם. לדבריה, היא מודעת לתכונה הזו ועושה עם עצמה עבודה פנימית כדי לשנות אותה. כשהזמן מסתיים, אביבית נרגעת. "ציפיתי לאתגר גרוע הרבה יותר".

מירב מעבירה לדיירים שיעור יוגה בחדר הכושר

17:00 – המשימה האישית של אליאב ואדל

באמצע המסיבה האח מפעיל את תותח הקונפטי ומריה מתחילה לנקות את החצר. גם הפעם היא לא מצליחה במשימה והאח משמיע לה את השיר "Oops I did it again" של בריטני ספירס. האח ממשיך את המסיבה בחצר עם מוזיקה מגוונת והדיירים מתלוננים על החום בתוך החליפות. אליאב ואדל נכנסים לחצר ומשתפים את שאר הדיירים בחוויות שלהם מהקוטב הצפוני ועל המשימה שלהם, לנחש מה מעלה את הטמפרטורה במזגן. אחרי שהצליחו במשימה, השניים זוכים בתוספת של 300 שקלים לתקציב. "כמה פירות אכלנו, אנחנו מפוצצים", הם אומרים. האח סוגר את החצר והדיירים נכנסים לבית לנוח.

אדל ואליאב בקוטב הצפוני

 

15:00 – השור המודאג

הדיירים מנסים לנחש מה יהיו תוצאות הבחירה של ישראל בחמישיית הגמר שלו. אדל מנחשת: "לדעתי אתם אוטומטית תיכנסו לשישייה".הדיירים רעבים ואביבית מחליטה להכין פתיתים. ישראל מתלונן שהם שוב אוכלים פחמימות, ואביבית משיבה: "אנחנו הרבה אנשים - זה מה שיש לאכול". ישראל מתפייס ואומר: "מה שתתני לי אני אוכל".מירב יושבת בסלון ומשתפת בחששה מהאתגר שהאח הגדול יעמיד בפניה: "הוא אמר לי להיזהר מהצבע אדום, כי אני שור, אבל שלושת רבעי מהבית אדום!" ישראל צוחק בסיפוק וטוען שהאח בהחלט עומד לאתגר את מירב.

 

14:00 - אתגר העצלן של מריה

האח הגדול מכנס את הדיירים בחצר. לפתע יוצא קונפטי מלוע של תותח והאח הגדול מודיע: "הפעם נעבוד על החריצות והזריזות של העצלן. בכל פעם שהחצר תתלכלך יהיו למריה שלוש דקות לנקות אותה". מריה לא מספיקה לנקות את החצר ולא עומדת במשימה.

לאחר מכן האח הגדול בוחן את אליאב, הפינגווין, שמאופיין במשפחתיות שלו. לאחר המשימה, במהלכה שמע את קולה של אחותו, אליאב פורץ בבכי.

13:00 - מלחמת הגרסאות בין אביבית ואדל

בהמשך לרשימת הגמר של ישראל, אדל ואליאב יושבים בחצר ומסכימים על כך שמשחק האמת או חובה הוא לא פרמטר ראוי למדידת דומיננטיות של דייר, ומי שחשוב לו לומר משהו לא צריך לחכות למשחק. אביבית מתערבת ואומרת שכשהיא העלתה את בעיית היחסים שלה עם אדל, זה היה כי היא הרגישה שאדל כבר לא חברה שלה. אדל מתרעמת וטוענת שאביבית הייתה חברה שלה עד משימת קוריאה. אביבית לא מסכימה, ומציינת שהיא הרגישה בודדה במשך שבועיים תמימים, בכתה בלילות כשהיחיד שהיה לצידה הוא אלי, שגם אמר שאדל כבר לא חברה שלה. אדל כועסת, טוענת שאלי הוא סכסכן ושהיא לא הפסיקה להגן על אביבית מאחורי גבה: "אני הייתי גם איתך וגם עם מירב ואת יכולה לשאול אותה שאמרתי לה שעכשיו אהיה איתך". אביבית עונה בכעס: "איזה איתי? את עזבת אותי. למה שאנשים זרים יבואו לצעוק לי מחוץ לבית שאת כבר לא חברה שלי?". אדל טוענת שאם אביבית בוחרת להקשיב לצעקות זה עניין שלה: "כחברה שלי, למה לא בחרת לפנות אליי? למה לא אמרת שאת מרגישה ככה?". אביבית עונה שהיא ציפתה מאדל, כחברה, לשים לב אליה. אדל מבקשת לחבק את אביבית וטוענת שזו הייתה רק אי הבנה. בהמשך היום, במהלך שיחה עם מריה במטבח, אביבית מודה: "אם להגיד לך את האמת, אני לא יודעת אם אני ואדל נהיה חברות".

12:00 – חמישיית הגמר של ישראל

האח הגדול מכנס את הדיירים בסלון ומודיע להם שכל אחד יצטרך להתמודד עם התכונה שמאפיינת אותו, זו שבעקבותיה הוא קיבל את החיה שלו. האח מבקש מרועי לעמוד בפני הדיירים ולענות על שאלות, ולא לקבור את הראש בחול כמו בת יענה. השאלה הראשונה שרועי נשאל היא: "עם איזה דייר לא תשמור על קשר?". רועי מתלבט ולבסוף נוקב בשמה של מירב, בגלל המרחק ביניהם, פערי הגילים והמצב המשפחתי. השאלה הבאה שרועי נשאל היא עם מי הוא הכי ישמור על קשר והוא משיב שעם אליאב. השאלה הבאה היא האם הוא היה מחליף חיות בין הדיירים, ורועי משיב בשלילה.

האח משחרר את רועי ומזמין את ישראל לחדרו. שם הוא מבקש ממנו לבחור את חמישיית הגמר שלו וטוען שלבחירתו יהיו השלכות. הוא בוחר במירב, רועי, מריה ואביבית. האח הגדול מזמין את הדיירים שישראל בחר לחדרו, שם הם מצלמים את תמונת הגמר המסורתית. כשישראל יוצא מחדר האח, אדל ואליאב עטים עליו ושואלים למה הוא לא בחר בהם. ישראל אומר לאליאב שהוא בת יענה, אליאב נפגע ומתפתח ריב בין השניים. ישראל מבסס את הבחירה שלו באליאב במשחק "אמת וחובה", שבו הוא היה פסיבי, לדבריו. אליאב כועס וטוען שזה לא פרמטר ראוי: "לא באתי בשביל לריב, וכשהיה משהו עקרוני עבורי עמדתי על שלי". את בחירתו באדל הוא מנמק בכך שאביבית עברה תהליך יותר משמעותי ממנה: "בזמן שהיא הייתה פה היא עברה גיהנום".

11:00 - האריה שהפך לזאב

בחצר יושבות אדל ואביבית. לאביבית מפריע הפער בין הריבים של מירב עם אלי כשהיה דייר בבית לבין המסר שהיא העבירה לו כשביקר אמש עם שאר המודחים, ושלפיו אמרה מירב כי היא מרגישה פספוס ושהם היו יכולים להיות חברים. אדל מגוננת על מירב וטוענת שאלי לא הפסיק לתקוף את כולם. אביבית אומרת: "אלי לא יודע לשמור את דעותיו לעצמו, אבל הוא בן אדם טוב. עצוב לי שהוא סבל ורצה לצאת". אבל קוטעת אותה וטוענת: "הוא קרא לי צבועה בלי שום סיבה״.

ישראל ורועי מדברים בפינת העישון. ישראל חוזר ומספר על החשש שלו מהיציאה מהבית: "אני יודע שיהיה טוב, אבל קשה לי מאוד לדמיין איך היומיום שלי ייראה. אני רגיל לסמוך רק על עצמי ואני לא מצליח בסיטואציה הזו". רועי טוען שישראל חייב לסמוך על אנשים אחרים: "אתה לא אריה אלא זאב".

10:00 - כשישראל חשב שהאח ישן

דיירי הבית מתעוררים לצלילי השיר "האקונה מטטה" מתוך הסרט ״מלך האריות״. כל דיירי הבית צריכים לקום ברגע שקם מלך החיות ישראל. רועי מתקשה להתעורר, כשלבסוף הוא קם ממיטתו וממשיך לנמנם על הרצפה בחדר הארונות.

בחצר יושבים ומעשנים ישראל ומירב. מירב מתלוננת על ישראל: "אותך לא מעניין שכשאתה קם לשתות מים בלילה. כל הזבלים גם צריכים לקום". ישראל צוחק וטוען שהוא חשב שהאח הגדול ישן. מירב מתרעמת ואומרת: "איזה ישן? האח הגדול עם המצלמה עם זום עליך"/

השיחה ממשיכה להתגלגל ומירב משתפת: "איזה הזוי שאתמול כשהמודחים נכנסו הבנו עם מי נהיה בקשר". ישראל מהנהן ומירב ממשיכה: "אפילו לא חשבתי לפנות אל לירז, גם לא עניתי לה". ישראל מסכים וטוען: "גם פה היא לא הייתה שווה דיבור. היא כלום". מירב משתפת שהיא חוששת מהיציאה מהבית אבל דווקא הפגישה עם המודחים חיזקה אותה: "הם נראים מעולה".

4:00-9:00 דיירי הבית ישנים

03:00 - מלך החיות והשתייה הגדולה

ישראל קם מהמיטה והאח הגדול מעיר את כולם, כדי שכולם יוכלו לשתות, בדיוק כמו האריה ישראל

בזמן שישראל הולך לשירותים אביבית מחליטה להחביא לישראל את קנקן המים שלו, כדי שלא יתעוררו בגללו שוב בלילה. למירב זה מזכיר טירונות של גולני.

02:00 – כולם כועסים על ישראל 

אדל ואביבית משכנעות את ישראל שיילך לישון מוקדם, כדי שיוכלו לישון בעצמן. הדיירים רוצים לאכול ארוחה לילית לפני השינה ובוחרים בטוסטים. אביבית מתלוננת שאף אחד לא שואל אותה אם היא רוצה לאכול משהו ומוסיפה: "אני חיה פה רק על שוקולד, אין לי פה מה לאכול".

אדל צועקת על ישראל שזה לא הגיוני שהוא יושב לשיחה עם רועי עכשיו, כי כולם מחכים רק בשביל לישון. לבסוף, ישראל בא לקראתם והולך לחדר השינה.

האח לא מרשה לשאר הדיירים לישון או לשכב על המיטה כל עוד ישראל לא מבצע זאת, ואדל, מריה ומירב צועקות על ישראל שיילך לישון כדי שהן יוכלו לישון. ישראל לוגם מקנקן המים שלו, והאח דורש מכל הדיירים לקום ולשתות ביחד איתו. לבסוף, האח הגדול מחליט שאף אחד לא נרדם עד שישראל לא נרדם – וכופה על כולם לשכב במיטות ולישון.

01:00 – מלך המקלחת

מירב אומרת לישראל שהיא מרגישה שמגי הגיעה טעונה כלפיה, וישראל אומר שמגי הייתה אומרת מה היא חושבת אם היה לה מה לומר, ולא בטוח אם יש למגי משהו נגדה.

מירב ורועי מתגעגעים לדיירים המודחים שלא חזרו לבקר. מירב, למשל, מופתעת שלירון ותומר לא הגיעו לבית.

ישראל חוזר מחדר האח ומספר שהוטל עליו, כאריה, לקבוע את סדר המקלחות, והוא בוחר לפי שגרת הבוקר של כל דייר, וממקם את עצמו במקום האחרון.

00:00 - השנאה שבנתה את אביבית

מריה נסערת אחרי השיחה עם המודחים. היא מתפרקת בחצר עם רועי ואומרת שהיא חוששת שהיא מצטיירת לא טוב. רועי תומך בה: "כל הדיירים שעזבו – הודחו, ואת עדיין פה. כל מ שעשית זה להיות את, לא יקרו לך דברים רעים״.

בחדר השינה, מירב ואדל מנהלות שיחה דומה – אדל מפחדת איך היא מצטיירת מחוץ לבית, אך אומרת שכל מה שחשוב לה שארוסה ומשפחתה יתגאו בה, ומירב מוסיפה "גם אני גאה בך!".

אחרי שאביבית יוצאת להגנת מריה, רועי אומר: "אביבית היא דוגמה למישהי שמקבלת המון אהבה במקביל להמון שנאה". השיחה נקטעת בגלל צעקות מבחוץ של אבא של רועי. כשהשיחה ממשיכה, אביבית מסבירה למריה שהיא נשמרת כל השנים בתעשייה בזכות השונאים שלה, והיא מודה שהיא מעצבנת אנשים רבים במדינה אבל זה מה שהוביל אותה לתהילה.

הדיירים צופים במסך באליאב אוסף דגים במשימה האישית שלו, וצולח אותה.

אדל מתנחמת תודות לאורלי: "אורלי לא הכירה אותי ואמרה עלי רק דברים טובים"