תפסו מפלצת: יצאו לדוג ותפסו צב אליגטור ענקי

שני דייגים מקנטקי ניסו לקבוע שיא עולם ולתפוס דג אליגטור ענקי, אך מה שעלה בחכתם היה למעשה מפלצת פרהיסטורית – צב אליגטור ענקי המצוי בסכנת הכחדה

Turtle 1 Copy
ארט ווטסון וצב אליגטור שתפס | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארט ווטסון הוא דייג מנוסה שכבר שבר שיאים בתחרויות דיג ברחבי ארה"ב. בשנה שעברה, יחד עם חברו קירק קירקלנד, הוא קבע את שיא העולם לאחר שתפס דג אליגטור במשקל 133 ק"ג באגם סם רייבורן בטקסס. השניים קיוו לקבוע השנה שיא נוסף של איגוד הציד והדייג הבינלאומי, אך מה שקרה השאיר אותם עם פה פעור.

ווסטון וקירקלנד כמעט הצליחו לתפוס את הדג המיוחל. הם כשלו בשתי הזדמנויות, אך בפעם השלישית הם היו קרובים. הם בילו כמעט שעה וחצי במאבק עם "דג" שעלה בחכתם. הוא משך אותם לעומק האגם ונאבק בהם בעוד הם ניסו למשות אותו מן המים.

לאט לאט הם הבינו שלא היה מדובר בדג אליגטור, אלא ב"אליגטור" ממין אחר – צב אליגטור ענקי במשקל 90 ק"ג.

Turtle 2
צב אליגטור מצוי | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

"כשהצב תפס את הפיתיון קירק שיער שזה צב בהתבסס על האופן שבו הוא נלחם", סיפר ווטסון. "הוא צדק, שכן הוא עלה על פני השטח במהירות. מה שלא ציפינו זה כמה שהוא היה גדול".

קירקלנד הוסיף: "היינו צריכים להסיר תא הקרס מרגלו. הנשיכה שלו יכולה להסיר אצבעות, אז אתה צריך להיות זהיר במיוחד".

מאחר ומדובר במין מוגן, השניים היו צריכים להשיב את הצב למים ללא פגע. הם הצליחו להימנע מנשיכה כשהסירו את הקרס לפני שהשיבו אותו לים.

"הצב עקב כל הזמן אחר התנועות שלי ופיו היה פתוח ומוכן לתקוף אם אעשה את הצעד הלא נכון", אמר ווטסון. "הצלחנו להחזיר אותו למים לאחר מספר דקות בלבד".

אולי יעניין אותך גם: הבריח אלפי צבים באופן לא חוקי וצפוי לעונש של 50 שנות מאסר

צב אליגטור מצוי הוא צב מים מתוקים גדול המצוי בצפון אמריקה. הוא ידוע בלסתותיו החזקות ובשריונו המחוספס הדומה לגב של אליגטור. למרות המראה המפחיד שלו, הוא בדרך כלל ביישן ומעדיף להימנע מעימותים.