עשו טיפול פנים ״ערפדי״ בספא ללא רישיון ונדבקו ב-HIV

דו״ח חדש שפורסם על ידי המכון לבריאות הציבור בארה״ב מדווח אודות מכון ספא שפעל ללא רישיון גרם לשלושה מטופלים להידבק ב-HIV לאחר שעשו ״טיפול פנים ערפדי״

Blood,plasma,injections,in,the,eye,area.,high,quality,photo
אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

המכון הלאומי לבריאות הציבור בארה״ב פרסם דו״ח חדש החושף תופעה מטרידה הנוגעת ל״טיפולי פנים ערפדיים״, הליך קוסמטי פופולרי שנחשב לפולשני פחות ממתיחת פנים, אך עלול להיות מסוכן אם נעשה בתנאים לא סניטריים.

כתבות נוספות

במהלך ״טיפול הפנים הערפדי״, נשאב דם מזרועו של המטופל ולאחר מכן מופרדות טסיות דם ונמרחות על פניו של המטופל באמצעות מיקרו-מחטים. ההליך, הנקרא גם פלזמה עשירה בטסיות דם, אמור לסייע להפחית את גודל הנקבוביות וקמטוטים, ולהביא לחידוש העור.

אך על פי הדו״ח שפורסם, ידוע על שלושה מקרים בהם אנשים נדבקו ב-HIV לאחר שקיבלו טיפולי פנים ערפדיים בספא ללא רישיון בניו מקסיקו.

אחת הלקוחות שנפגעו הייתה ללא גורמי סיכון ידועים ל-HIV, נמצאה כחולה במהלך בדיקה שגרתית שערכה בשנת 2018. לקוח אחר גילה זאת גם הוא במהלך בדיקה שערך כשהוציא ביטוח חיים. הלקוחה השלישית לא גילתה דבר אודות המחלה עד לפני שנה, כאשר אושפזה בגלל מחלה הקשורה לאיידס.

Las Vegas Police Department
מריה ראמוס דה רואיז | צילום: Las Vegas Police Department

הדו״ח לא ציין את שם המכון הבלתי מורשה, אך לפי פרסומים בתקשורת עולה כי בשנת 2018 סגר משרד הבריאות של ניו מקסיקו מכון ספא באלבקרקי לאחר שפקחים מצאו כי הוא פועל עם צינורות דם ללא תווית ומאחסן זריקות אחרות יחד עם מזון במקרר של המטבח.

אולי יעניין אותך גם: טרגדיה: מתה לאחר הליך הרמת ישבן ברזילאי שבוצע ע"י רופא ללא רישיון

הבעלים לשעבר של הספא, מריה ראמוס דה רואיז, הודתה בחמש עבירות פליליות של עיסוק ברפואה ללא רישיון. היא נידונה ל-3 וחצי שנות מאסר.