נעקצים על ידי יתושים בתדירות גבוהה מחברכם? יש לכך סיבה

מחקר חדש מגלה שחלק מהאנשים הם באמת "מגנטים של יתושים" וזה כנראה קשור לאופן שבו הם מריחים

עקיצת יתוש
עקיצת יתוש | צילום: shutterstock

פעם ישבתם בחיק הטבע עם המשפחה או החברים, והרגשתם שהיתושים מגיעים רק אליכם? רגילים במהלך הקיץ להיות מלאים בעקיצות מכף רגל ועד ראש? כנראה שמשהו בריח הגוף הטבעי שלכם מושך את היתושים לרצות ולטעום את הדם שלכם.

חוקרים גילו שאנשים שהכי מושכים יתושים מייצרים הרבה כימיקלים מסוימים על העור שלהם שקשורים לריח. "אם יש לך רמות גבוהות של החומר הזה על העור שלך, אתה הולך להיות זה בפיקניק שמקבל את כל העקיצות", אמרה מחברת המחקר לסלי וושאל, נוירוביולוגית מאוניברסיטת רוקפלר בניו יורק.

כתבות נוספות

  1. מה השיטה הכי יעילה לטיפול בעקיצות יתושים?
  2. חושבים לפנות להליך פונדקאות? קבלו 10 טיפים שחשוב להכיר
  3. יותר מהר, יותר זול: זריקת הדיאטה שתחסוך לכם זמן וכסף בדרך לישראל

על מנת לבחון את המחקר, החליטו באוניברסיטת רוקפלר להעמיד ריחות שונים של אנשים אחד מול השני, ולראות לאן היתושים נמשכים יותר. הם ביקשו מ-64 מתנדבים מהאוניברסיטה ומסביבתם ללבוש גרבי ניילון סביב האמות כדי לקלוט את ריחות העור שלהם. הגרביים הוכנסו למלכודות נפרדות בקצה צינור ארוך, ואז שוחררו עשרות יתושים.

מרגע השחרור ניתן היה לראות שכל היתושים נמשכים לריחות ספציפיים. הפער הגדול ביותר בין הריח המושך ביותר לריח הכי פחות מושך הגיע להפרש של יותר מפי 100.

Man,itching,and,scratching,on,hand,from,allergy,skin,rash
חלק מהאנשים תמיד יעקצו יותר | צילום: shutterstock

מתוך אלו שהיתושים הכי העדיפו את הריח שלהם, החוקרים מצאו גורם משותף: לכל אלו היו רמות גבוהות של חומצות מסוימות על העור שלהם. "המולקולות השומניות" הללו הן חלק משכבת הלחות הטבעית של העור, ואנשים מייצרים אותן בכמויות שונות, אמר וושל. החיידקים הבריאים שחיים על העור אוכלים את החומצות הללו ומייצרים חלק מפרופיל הריחות של העור שלנו.

אין אפשרות להפטר מהריח המסוים מבלי לפגוע משמעותית בבריאות העור, אך חוקרים גילו שניתן למצוא שיטות לעיוות ריח הגוף והרחקתם של היתושים. ובכל זאת, למצוא דרכים להדוף יתושים זה לא קל, מכיוון שהיצורים התפתחו להיות "מכונות נשיכה רזות ומרושעות", אמר אחד החוקרים.

המאמר תורגם מAP NEWS