לדווש כל הדרך לחופשה: טיולי אופניים בחו"ל

מחפשים יעדים שווים שאפשר לעשות בהם טיולי אופניים? הנה כמה מקומות אהובים שחברת MEDRAFT המתמחה בטיולי אופניים מוציאה אליהם טיולים

בולגריה

טבע פראי ונוף ציורי מחכים למטייל בבולגריה המתעוררת מהשלטון הקומוניסטי. הרי הבלקן התלולים, עיירות ציוריות, מעיינות חמים ועמקים ירוקים. מסלול האופניים כולל רכיבה בשבילים הרריים שחוצים את רכסי הרופדופי והפירין ועוברים ביפים שבנופי המדינה ההררית. במהלך הטיול מלווה את הרוכבים מיניבוס עם נגרר לאופניים, או רכב 4*4 בקטעי מסלולי שטח.

ארמניה

בארמניה הטבע מגוון ומפתיע: יערות ירוקים ועבותים, רכסים געשיים עצומים לצד קניונים עמוקים, אגמים ברום ובקעות חצובות באבן חול. בכל פינה ועל כל צוק ניתן לראות כנסייה מרשימה, מבצר שולט או חאן לעוברי דרך, כפרים קטנים ועיירות שתושביהן עדיין לא עודכנו על מותו של סטאלין. כל אלה מעולם לא ראו רוכב אופניים מדווש בשביליהם, וזו הזדמנות לרכב בחבל ארץ בתולי ומדהים שהוסתר שנים מעבר למסך הברזל.
הרכיבה היא בלב נופי יערות, כפרים חקלאיים, מאהלי נוודים והרבה מים ופריחה רמות עשב בלתי נגמרות ו"יילות"- בקתות קיץ של רועים ועדריהם. טיפוס לאוחטאסאר בין אלפי ציורי סלע עתיקים ברום של 3,000 מ',  בקניון הווראטן ומנזר טטב בו הרכבל הארוך בעולם וסביב אגם סוואן בדרכי שטח ומעברי הרים מבצרים עתיקים על דרך המשי.

גיאורגיה

מסע אל הקווקז הגבוה ועצירות בטריניטי סמבה, הכנסיה הגבוהה ביותר בקווקז, באגם טבצקורי ובהרי געש הכבויים סביבו טבילסי בירת הקווקז. רכיבה בדרך הצבאית ובקניון הטרוסו בהר הקזבאג בין עדרים עצומים של כבשים למפגש עם מקומיים ועם רועים אזריים אשר לתפיסתם "האורח הוא מתנת האלוהים".

אוסטריה

טיול אופניים לאורך הדנובה, שהלינה בו היא בספינת מלון המלווה את הרוכבים לאורך המסלול כולו – טיול אידאלי למשפחות אוהבות רכיבה מכמה סיבות: המסלול שטוח לחלוטין עם שיפועי הר עדינים, אם מתחשק לחלק מבני המשפחה לנוח יום אחד – הוא יכול להישאר בספינה ולהינות משיט נינוח בנופים הציוריים של הדנובה ובתכנית אף מבקרים בערים המדהימות וינה, בודפשט וברטיסלבה. ו...אפשר גם לבחור באופניים חשמליות.

רוכבים ב"לולאה הגדולה" - אחד מקטעי הרכיבה היפים על גדות הדנובה, דרך נופים פנורמיים - ארמונות וטירות לצד גבעות מיוערות. מבקרים במנזר השתקנים היחיד באוסטריה וטועמים את התוצרת המקומית, מסיירים בעיר העתיקה של פסאו ומגדל הכחול המפורסם של כנסיית קולגייט בעיירה דורנשטיין ועוד.

מספר נקודות נוספות שיעזרו בהכנה לטיול אופניים:

אופניים מהארץ או השכרת אופניים- במדינות בהן תרבות הפנאי לא מפותחת ואין בנמצא אופניים טובים להשכרה, מומלץ להביא את האופניים מהארץ. במדינות מערב אירופה וצפון אמריקה השכרת אופניים בהחלט יכולה להיות אפשרות טובה ולחסוך את הכנתם לטיול והטסתם. בכל מצב מומלץ לבדוק עליות את השכרת האופניים ביעד הטיול, מול עלות הטסתם.

הטסת אופניים- אם הוחלט לקחת אופניים, יש כמובן לוודא שתהייה דרך להטיס אותם. הנהלים משתנים בין חברות התעופה, מחיר הטסת אופנים לכיוון יכול להיות ללא עלות לכיוון ועד עשרות יורו או דולרים לכיוון.  חשוב מאוד לבדוק את הנושא מראש ולא להגיע ללא תיאום בעינן זה לשדה התעופה. אם טסים בחברת תעופה שגובה כסף על הטסת אופניים יש לוודא שברשותכם וואוצ'ר להטסתם הלוך וחזור. זה יחסוך הרבה זמן בשדה עליות ועימותים עם צוות הקרקע בתהליך ה"צ'ק אין".

ביטוח- לא כל חברות הביטוח מכסות אופניים כחלק מהפוליסה הרגילה בחו"ל. יש לוודא שהפעילות אותה אתם מתכננים מכוסה בביטוח, כמו כן יש לוודא שחילוץ והטסה רפואית מכוסים.

בכל אחד מהנושאים האלה, שווה להתייעץ עם מדריך הטיול ורק לאחר מכן לקבל החלטה

לפרטים נוספים, חברת MEDRAFT