טבע באקסטרים: יעדים מומלצים לטיולי ג'יפים בעולם

מיציתם את הטיולים המאורגנים והביקור בבירות האורבניות? צאו לחופשה קצת אחרת: טיול ג'יפים בחו"ל. הנופים הפראיים והמקומות הנידחים שאפשר להגיע אליהם רק עם רכב 4X4 יגרמו לחופשה שלכם להיות חוויה בלתי נשכחת. לאן כדאי לנסוע ומה חשוב לבדוק

ההחלטה על טיול ג'יפים כוללת בתוכה הרבה פרטים אליהם כדאי לשים לב. בראש ובראשונה – בחירת היעד. בטיולי ג'יפים מגיעים לפינות נידחות שנמצאות בגובה רב ולעיתים קשות למעבר, ולכן צריך לבחור את היעד על פי עונות השנה. יש לוודא שמזג האוויר כולל מעבר אפשרי לכל אורך המסלול. אם יוצאים עם ילדים קטנים יש לוודא שיש בטיול אטרקציות שמתאימות גם להם ושהשהות הארוכה בג'יפ אכן מתאימה לאופיים. חשוב לבדוק עם לקוחות החברה בעבר שהחברה מתמחה בטיולי ג'יפים ולא בטיולי ערים קלאסיות, ושמדריכיה הם אנשי שטח מיומנים, שמכירים את האזור, יודעים להגיע לכל פינה וכן בעלי יכולת תפעול ולוגיסטיקה גבוהים. יש לשים לב לפרטים טכניים כגון איכות הג'יפים. וודאו שמדובר בג'יפים חדישים, איכותיים ובעיקר ממוזגים. לא פשוט להשיג אותם במדינות העולם השלישי, וג'יפים מיושנים ולא ממוזגים יכולים להרוס טיול. וכן לוודא שהג'יפים מבוטחים בביטוח מלא, ושהמטיילים לא יידרשו לכסות עלות של פגיעה בג'יפ, למעט השתתפות עצמית הנהוגה בכל מקום ומקום.

ומה לגבי המחיר? כשמדובר בג'יפ, תופתעו לגלות שהדלק יכול להיות יקר מאוד ואם הוא אינו כלול במחיר הטיול זה יכאב בכיס וירגיז. הקפידו לבחור בחברה שכוללת הכל במחיר, דהיינו – כלכלה מלאה, מים מינרלים חופשי כל היום, דלק לג'יפים, כניסות לאטרקציות, ביטוחים לג'יפים.

שימו לב: יש חברות אשר מבטיחות אטרקציות מסעירות כמו רפטינג, רכבלים וכו' שעלותן גבוהה ובדיעבד מסתבר שמחירן אינו כלול. בדקו טוב את העניין בטרם תסגרו עסקה.

לאן יצאו השנה הישראלים לטיולי ג'יפים?

סלובקיה

בשנים האחרונות הולכת ותופסת תאוצה התייירות לסלובקיה, שנחשבת גן עדן לאוהבי הטבע, ההרים, המערות והנופים הרחבים. עד כה היא גם הסוד הכי כמוס באירופה וכדאי להספיק ולבקר בה רגע לפני שכולם חושפים את התגלית. סלובקיה היא גם היעד הבא בעוד מובן אחד – אין מתאימה ממנה לטיול ג'יפים. שמורות הטבע הגדולות בסלובקיה ובראשן "גן העדן הסלובקי" פתחו לאחרונה בפעם הראשונה את שעריהן בפני טיולי הג'יפים. דרכי העפר בהרים, היערות העצומים והמרחב שרק מעטים מאוד מטיילים בו בגלל קשיי ההגעה הופכים את טיול הג'יפים בסלובקיה לחוויה מיוחדת במינה.

רומניה

בוקרשט, it's the time of your life. טיול ג'יפים משפחתי לרומניה הוא כמו ביקור במאה הקודמת. ערים עתיקות וכפרים חקלאיים שהזמן עצר בהם מלכת, כנסיות מבוצרות ומצודה אחת של ערפד מיתולוגי, כל אלו פזורים בינות יערות צפופים ונופים מושלגים. אתם מוזמנים למסע אחורה בזמן, אל ימי הביניים: תטפסו בדרכים המובילות לרכס הקרפטים המרשים, דרך כפריים ציורים שתושביהם עוסקים במלאכות מסורתיות. אפשר לשלב במסלול  רכיבת אופניים במורד היער ובסמטאות העיר ברשוב, טיפוס על סולמות וחבלים בקניון שבעת הסולמות, ביקור בכנסיה מבוצרת ונסיעת שטח בלב היערות על הגבעות המוריקות של טרנסילבניה.

אתיופיה

אתיופיה, מדינה בעלת שטח עצום, שוכנת על קו התפר בין המזרח התיכון לאפריקה השחורה ומציעה פסיפס אתנוגרפי מרתק – נוצרי, מוסלמי ופגאני וחוויית טיול בלתי רגילה. היותה מבודדת מהעולם במשך מאות שנים והעובדה שלא חוותה קולוניאליזם בהחלט מצדיקה את המושג 'הזמן עצר בה מלכת'. לאורכה עובר חלק מהשבר הסורי אפריקני עם שורה של בקעים עמוקים, חלקם אגמי מים בשלל צבעים המשופעים בתנינים ובעופות מים ושמורות טבע ייחודיות.

צפונה של הארץ הוא רמות הרריות גבוהות עם אוכלוסיה נוצרית ברובה. אתיופיה קיבלה את עול הנצרות כבר במאה הרביעית, מוקדם מרוב עמי העולם העתיק, ויש בה מסורת ארוכה ומפוארת, הקושרת את האזור לבני שלמה ומלכת שבא, שעליה הם מתרפקים עד ימינו. יש בה כנסיות מדהימות וכפרי ביתא ישראל אותנטיים. בדרומה של אתיופיה נשתמר עד היום האופי הפראי – יערות גשם בצד סוואנות וערב רב של שבטים ססגוניים החיים לאורך נהר האמו, מהלכים על גדותיו עירומים כביום היוולדם, כשעליהם קישוטי גוף ססגוניים והם מתקיימים בעיקר מציד ומלקט ומנהלים את חייהם כבימי הביניים.

יוון

ארצם של האלים המיתולוגיים שמעבר למפרצים מדהימים , פסגות אדירות, אגמים תכולים וכפרים ציוריים מציע גם יעד נפלא עבור טיולי ג'יפים שווים בינות רכסיה הגבוהים, האלפיניים, תוך נסיעה בדרכים עוצרות נשימה. מקום מושלם לחובבי צילום שיתפסו פריים של אגמים ציוריים, רפטינג בקניונו של נהר האליאקמונס, הקניון העמוק בעולם הויקוס, ערב בוזוקי בטברנה וכמובן המנזרים התלויים של מטאורה. אל תדלגו על טעמיו המופלאים של המטבח היווני, בטברנות המקומיות- ירקות טריים ורעננים, מתובלים בשמן זית איכותי, דגים שאך נמשו מן הים ובשרם עדין ורך, מאכלי כבש נוטפי שומן ופירות עסיסיים. כל כך פשוט, טעים ,משתלב בהרמוניה בנופים המדהימים שמסביב ומוגש ברוחב לב על ידי מארחים מקסימים.

הטיפים באדיבות עומר פלום וחברת MEDRAFT המתמחה בטיולי טבע והרפתקאות