מושלם לקיץ: מצאנו אי קסום שאתם לא מכירים

קולינריה מעולה, בירה בזול ונופים עוצרי נשימה: הכירו את האיים האזורים בפורטוגל

זמן צפייה: 02:17

האיים האזוריים הם יעד נפלא לחובבי טבע עם נופים דרמטיים. אידיאליים לטיולים ברגל, נופש פעיל ואקשן, שייט לווייתנים, שחייה עם דולפינים בטבע וצלילה. הם משופעים בתופעות תרמליות עם מעיינות ומרחצאות חמים, הרי געש שבחלקם אגמים מיוחדים ועוד. באיים אלו אין עומס תיירים, אין פקקי תנועה. זהו יעד שקט ופסטורלי, ללא דאגות ואפילו ללא נחשים וזוחלים ארסיים אחרים. שופע צמחייה ייחודית ומגוונת.

האיים האזוריים שייכים לפורטוגל ונמצאים בלב האוקייאנוס האטלנטי כ-1400 ק"מ מערבית לליסבון (כשעתיים וחצי טיסה). יש 9 איים בארכיפלג של האזוריים. אלו הם איים געשיים עם נופים דרמטיים של הרים גבוהים ותלולים.

ניו זילנד של אירופה. האיים האזוריים, פורטוגל | צילום: צילום: סיגלית בר

האיים שונים זה מזה בגודל, בטופוגרפיה, באטרקציות ואפילו בחלק מהמאכלים. האי הקטן ביותר הוא קורבו Corvo, בשטח של 17 קמ"ר בלבד והגדול ביותר, סאו מיגואל Sao Miguel  בשטח של 760 קמ"ר. התושבים ידידותיים, קל להסתדר עם אנגלית והאוכל נפלא, בירות ויין והכל בזול.

מרבית התושבים הם נוצרים קתולים והם עדיין משמרים עד היום את החגיגות המסורתיות שלהם של הפטרונים הקדושים, החגים וחגיגות שונות כגון ה"קרנבל" המסורתי ואפילו מלחמות שוורים ברחובות.

"ניו זילנד של אירופה" הוא השם שהענקתי לאיים בתום טיול מקיף ביעד נפלא זה. הרחבה עליהם בכתבה: המדריך למטייל באיים האזוריים.

האי סאו מיגואל Sao Miguel

זהו האי הגדול ביותר באזוריים, הכי מיושב והכי מתוייר.  מתגוררים בו כ- 140 אלף תושבים. מגיעות אליו הכי הרבה טיסות ממספר יעדים גדול באירופה. שדה התעופה נמצא סמוך לעיר הגדולה פונטה דלגדה Ponta Delgada במרחק נסיעה של דקות ספורות ממנה.

מה עושים עם הילדים בפורטוגל? צפו

[brightcove_iframe video_id='mood_article_173' autoplay='1' kid='1_a7i5ytfp' duration='76']

 

מרבית האי מכוסה בצמחייה עשירה, מגוון אדיר של פרחים ססגוניים, שרכים ענקיים, שלל עצים ויערות ושדות מרעה נרחבים בהן רועות פרות לרוב. מספר הפרות באי הוא פי שתיים ממספר התושבים! פקקי התנועה היחידים באי נגרמים מפרות החוצות את הכביש בנחת.

מספר הפרות גדול ממספר התושבים | צילום: צילום: סיגלית בר

בעיר הראשית, פונטה דלגדה, טיילת לאורך הנמל ובה מסעדות רבות. כדאי לטייל רגלית בטיילת וברחובות הסמוכים ולסעוד באחת המסעדות המגישות מהמאכלים המקומיים האופייניים הכוללים בעיקר בשר בקר, אומרים שיש באיים פי 2 ראשי בקר מתושבים, וכמובן דגים ומאכלי ים טריים אחרים בשפע. מהנמל בפונטה דלגדה ניתן לצאת לשייט לצפייה בלייתנים, לשחייה עם דולפינים או לצלילה. יעדים מומלצים לטיול באי הם האגמים והעיירה סטה סידדס ואגם פוגו. בסביבת העיירה פורנש תופעות תרמליות רבות וגם גנים גדולים ויפים ומרחצאות חמים גדולים.

האיים משופעים במעיינות ומרחצאות חמים | צילום: צילום: shutterstock

בצפון האי תמצאו חוות לגידול תה עם טעימות חינם ותוכלו לטעום גם ליקרים טובים מייצור מקומי.

הגעה

רוב הטיסות לאיים האזוריים הן בעיקר מליסבון ופורטו. אפשר ורצוי לשלב טיול בפורטו, ליסבון וסביבתם עם טיול בשניים שלושה איים באזוריים.

רוב הטיסות לאיים האזוריים הן מליסבון ופורטו | צילום: צילום: סיגלית בר

מזג אוויר

הטמפ' הממוצעת באיים בקיץ נעה בין 19 ל-24 מעלות, באביב 14-18, בסתיו 15-21, ובחורף 11-16 מעלות. בקיץ כמות המשקעים הנמוכה ביותר וטמפרטורת האוויר הכי חמה, ולכן זוהי גם העונה הכי מומלצת לטייל שם. אם כי בהחלט מוצלח לטייל באזור גם באביב ובסתיו.

לינה

בכל אחד מהאיים יש שפע של אפשרויות לינה: החל ממלונות בכל הרמות  והגדלים ועד דירות נופש, צימרים בכפרים ואפילו הוסטלים. השרות יעיל ומאד נעים ואדיב. המחירים אטרקטיביים בהשוואה למרבית המדינות המערביות.

סיגלית בר, בעלת האתר המדריך למטייל מתכננת טיולים לחו"ל ומחברת 5 מדריכי טיולים.

צלילות, חתולי ים וצדפות ענק - צפו

[brightcove_iframe video_id='mood_article_360' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ufgicqfm' duration='1929']

275 מפלים ו-2 מדינות ביום

[brightcove_iframe video_id='mood_blogers_sigalit08' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_eg43x69t' duration='92']