מסז' מפנק מחתול ים: כך נראית חופשה בגן עדן של העולם

מה עוד תוכלו לעשות בגרנד טורק? לאכול את איבר מינו של הקונק הנחשב לויאגרה למשל

זמן צפייה: 02:15

האי הקריבי גרנד טורק Grand Turk שבו ממוקמת בירת איי טורק אנד קייקוס ממוקם בקצה הדרום מזרחי של שרשרת האיים המרכיבים את המדינה. זהו אי קטן (בניגוד למצופה משמו) אורכו 11 ק”מ ורוחבו כ-2 ק”מ ומתגוררים בו כ-4,000 תושבים. העיר העיקרית באי היא קוקבורן טאון (Cockburn Town) אשר בה מרוכזים מבני הממשל של המדינה, מספר בתי מלון קטנים, המוזיאון הלאומי של טורקס אנד קייקוס ומספר חופי ים נפלאים עם חול לבן ורך ומים בצבע טורקיז.

אוניות הקרוז המגיעות לאי עוגנות בנמל החדיש והמטופח. בצמוד לנמל יש מרכז מודרני ושופע מתקנים המזכיר מאוד בסגנונו אי פרטי של חברת קרוזים. במרכז הנמל Grand Turk Cruise Center יש בריכת שחייה גדולה ויפה, מרכז מבקרים, חנויות פטורות ממכס, דוכני עבודות יד, מסעדות, מוניות וסיורים מסוגים שונים באי ובים. בנמל עצמו, צמוד לרציף אוניות הקרוזים יש חוף ים מוצלח עם חול לבן ורך, כסאות נוח, שמשיות וערסלים. למי שמחפש רק ים, בריכה וקצת שופינג אין צורך לצאת בכלל מהנמל.

לגעת בקרחון - צפו

[brightcove_iframe video_id='mood_article_279' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_2b9t5nx4' duration='1929']

צלילות, חתולי ים וצדפות ענק

לגרנד טורק יש הרבה יותר מה להציע: האי נחשב לאחד מחמשת אתרי הצלילה הטובים בעולם וזאת בזכות ריף האלמוגים הענקי היורד כקיר תלול לעומק של 2,133 מטרים לעומק האוקיאנוס ואשר שוכן במרחק של מאות מטרים ספורים מקו החוף. זהו הריף השלישי בגודלו בעולם. כל החוף המערבי של האי הוא פארק ימי מוגן.

חברות רבות מתמחות בסיורי צלילה באי. גם אם אינכם צוללים תוכלו להתרשם מנפלאות העולם התת ימי בסיור הכולל שייט בסירת מנוע למספר איונים הסמוכים לגרנד טורק ושנירקול. הריף הסמוך ל”ראונד קיי” Round Cay נחשב לאחד מאתרי הצלילה והשנירקול הטובים ביותר באיזור גרנד טורק. גם “שונית הפרסה” Horseshoe Reef היא יעד מצוין הנכלל ברוב הסיורים. מי שמעדיף לשחות עם “חתולי הים” יכול לעשות זאת בסמוך ל”גיבס קיי” Gibb’s Cay .

לחברת Exclusive Escape Tours סיור מומלץ במיוחד בשם: Grand Turk – Exclusive Supreme Snorkeling Tour הכולל שנירקול, מפגש וליטוף חתולי ים, טיול רגלי ב”גיבס קיי” לתצפית על האיונים והחופים סביב וגם צפייה בשליפת צדפות ענקיות בשם “קונק” Conch ממעמקי הים, הסברים על הרכיכה הייחודית הגדלה בצדפות, צפייה בשליפתה מהצדפה ואכילת סלט המורכב מירקות ובשר הצדפה. מי שמוכן להתנסות יכול גם לאכול את איבר מינו השקוף דמוי הג’לי של הקונק (חסר טעם לחלוטין) הנחשב ל”ויאגרה” של איי טורק אנד קייקוס. משך הסיור המשולב כ-3:30-4:00 שעות והוא יוצא מחוף הים בסמוך לאונייה. הסיור נערך בקבוצות קטנות ואינטימיות בניגוד לסיורי השייט ההמוניים המאורגנים מטעם אוניית הקרוזים. מומלץ להזמין מקומות מראש!

275 מפלים ו-2 מדינות ביום

[brightcove_iframe video_id='mood_blogers_sigalit08' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_eg43x69t' duration='92']

האי הספרדי שיעשה לכם טוב

[brightcove_iframe video_id='mood_article_196' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_w24623ag' duration='1929']

סיגלית בר, בעלת האתר המדריך למטייל מתכננת טיולים לחו”ל ומחברת 5 מדריכי טיולים