לישון על המים, לטייל ביבשה: חופשה מפנקת ולא יקרה

מקופנהגן בדנמרק, דרך שטוקהולם בשוודיה ועד סנט פטרסבורג ברוסיה: קרוז מפנק בים הבלטי

זמן צפייה: 02:08

הים הבלטי הוא ים שקט ורגוע במיוחד ולכן נפלא לעשות בו קרוז. קרוז בים הבלטי הוא קרוז מאד נופי, כולל מעבר מתחת לגשרים נישאים, בין ארכיפלג איים וכניסות מרשימות לערי נמל יפות. בעיקרון זה קרוז לחובבי ערים, טירות, מבנים משומרים, מדרחובים והיסטוריה עם בילוי מפנק באוניה שהיא בית מלון צף ענקי עם מסעדות, מועדונים, מופעים, בריכות, טיילות רומנטיות ועוד.

בקרוז לים הבלטי מגיעים להרבה מדינות בלי הצורך לעבור כל יום מלון, לפרוק ולארוז מזוודות, לנסוע שעות על גבי שעות באוטובוס או רכב פרטי ממקום למקום. בקרוז מגיעים בבוקר לעיר נמל מרשימה במדינה אחת, חורשים אותה עד הערב, צופים בנופים קסומים ומרשימים בזמן הכניסה ו/או היציאה מהנמל, מבלים בערב, אוכלים אוכל טוב, הולכים לישון בחדר מפנק ולמחרת כבר מגיעים לעיר אחרת במדינה אחרת. זו הדרך הנוחה, הבטוחה והנעימה ביותר לטייל בערי הנמל המרכזיות היושבות לחופי הים הבלטי.

עוד ב-Mood:
בלי ישראלים: מלון הכל כלול הכי טוב בעולם
ג'ונגל אורבני: שייט מהפנט בתעלה היסטורית

בלי לעבור מלון בכל יום. על הסיפון העליון של הריגל פרינסס | צילום: סיגלית בר

עונת הקרוזים בים הבלטי

עונת הקרוזים בים הבלטי היא קצרה: מראשית חודש מאי ועד ראשית אוקטובר ולפיכך הקרוזים הללו הם גם מהיקרים יותר באירופה. בנוסף מגיעים לנמלים שרבים מהם בסקנדינביה היקרה. אך יחד עם זאת עדיין הרבה יותר זול לעשות קרוז ביעדים יקרים כמו שוודיה, פינלנד, דנמרק וכמובן נורווגיה מאשר ללון במלונות, לשכור רכב ולאכול במדינות היקרות הללו.

275 מפלים ו-2 מדינות ביום - צפו:

[brightcove_iframe video_id='mood_blogers_sigalit08' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_eg43x69t' duration='92']

מסלול הקרוז

מסלולי הקרוזים לים הבלטי הם לרוב בני 7-14 לילות. המסלולים הקצרים יותר כוללים תמיד את קופנהגן בדנמרק, שטוקהולם בשוודיה, טאלין באסטוניה וסנט פטרסבורג ברוסיה. חלק מהמסלולים הקצרים יותר כוללים גם את הלסינקי בפינלנד או אחד מנמלי צפון גרמניה. המסלולים הארוכים יותר כוללים גם את ריגה בלטביה ו/או את אוסלו בנורווגיה או גוטבורג בשוודיה.

נמלי מוצא

נמלי המוצא מגוונים למדי וכוללים בעיקר ערי נמל גדולות בסקנדינביה כגון: קופנהגן, אוסלו ושטוקהולם אך גם ורנמונדה Warnemunde בצפון גרמניה וסנט פטרסבורג ברוסיה. בהפלגות הארוכות יותר, בנות עשרה ימים ומעלה, נמלי המוצא כוללים גם יעדים מרוחקים יותר מהים הבלטי כגון: סאות'המפטון באנגליה ואמסטרדם בהולנד.

ביוני ויולי שעות האור מתארכות. נופי שבדיה | צילום: סיגלית בר

גן עדן: כך נראית חופשה בקריביים:

[brightcove_iframe video_id='mood-vacation-abroad-tourist-guides-003' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_79jxihtx' duration='130']

מזג האוויר

מזג האוויר במדינות הצפוניות הללו עלול להיות מאד הפכפך. תמיד היו מוכנים לגשם ולמזג אוויר כמו בחורף שלנו, בישראל. כך תוכלו רק להיות מופתעים לטובה אם תתברכו בימים שטופי שמש וחמימים. שעות האור, במיוחד בהפלגות ביוני-יולי ארוכות במיוחד והשקיעות היפות בשעה מאוחרת נותנות עוד שעות של הנאה מנופים קסומים תוך כדי הפלגה במים השקטים הצלולים לאורך החוף בין ערים, עיירות ואיים.

אני חוויתי קרוז של 11 לילות באונייה ריגל פרינסס Regal  Princess של חברת פרינסס המצויינת, החברה של "ספינת האהבה" המקורית. זו האונייה החדשה והגדולה ביותר של פרינסס. משקלה 141,000 טון ומספר הנוסעים המקסימלי בקרוז הוא 3600 איש ב-1780 חדרים, מתוכם 1070 חדרים עם מרפסת, 314 מיני סוויטת ו-36 סוויטות. 1346 אנשי צוות (מחציתם מלצרים, טבחים וברמנים) דואגים לכל צרכי הנוסעים ונותנים שירות של למעלה מחמישה כוכבים!

סיגלית בר, בעלת האתר המדריך למטייל מתכננת טיולים לחו"ל ומחברת 5 מדריכי טיולים.