מצלמה כוונה לביתו של אקוניס, הפרקליטות תגיש כתבי אישום

הפרקליטות הודיעה לשני תושבי שכונת רמת אביב שבתל אביב כי בכוונתה להעמידם לדין בחשד לפגיעה בפרטיות וקשירת קשר לביצוע פשע, כיוון שהציבו מצלמה שצפתה על בית השר אופיר אקוניס - ועדכנו פעילי מחאה בתנועותיו

זמן צפייה: 01:07

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה לשני תושבי שכונת רמת אביב כי תגיש נגדם כתב אישום בכפוף לשימוע, עקב שהציבו מצלמה שצפתה על בית השר אופיר אקוניס - ועדכנו פעילי מחאה בתנועותיו. השניים ככל הנראה יועמדו לדין בשל פגיעה בפרטיות וקשירת קשר לביצוע פשע - כתב אישום תקדימי במקרים אלו. תיעוד המצלמה הובא היום (חמישי) לראשונה במהדורה המרכזית:

המצלמה, שהותקנה בחצר דירת שכנו של אקוניס, התגלתה בחודש יולי אשתקד על ידי מאבטחו מטעם היחידה לאבטחת אישים - שדיווח על כך למשטרה, ותחנת תל אביב צפון פתחה בחקירה. בחקירתו הדייר טען כי מישהו ביקש ממנו להתקין את המצלמה.

המצלמה שהותקנה מול ביתו של אקוניס
המצלמה שהותקנה מול ביתו של אקוניס

חשד המשטרה הוא כי המצלמה נועדה לבדוק את תנועת השר אקוניס, שמונה מאז לקונסול הכללי של ישראל בניו יורק - על מנת לעדכן מוחים המעוניינים להפגין מול ביתו. כמו כן, המשטרה גילתה מצלמה נוספת המופנית לעבר חניית רכבו - אך היא לא נכללת בכתב האישום המסתמן.

עו"ד דניאל חקלאי
עו"ד דניאל חקלאי

עורך הדין דניאל חקלאי, שמייצג את שני החשודים מטעם מערך עוטף עצורי המחאה, מסר בתגובה: "הם לא חלמו מעולם לפגוע בפרטיות השר אקוניס או בפרטיות בני משפחתו חלילה. הם לא מיקמו שום מצלמה לצורך צילום מה שמתחולל בדירת המשפחה. כל מבוקשם היה לוודא מתי התריסים מוגפים ומתי אינם מוגפים - לצורך קיום הפגנות מוצדקות וחוקיות לבלימת ההפיכה המשטרית. אנו סבורים שהם לא עברו שום עבירה פלילית. מובן שנקבל את הראיות מטעם פרקליטות מחוז ת"א, נקרא אותן לעומק ונפרוש את מכלול טיעונינו במסגרת שימוע מנומק ומפורט".