12 שנות מאסר לשוטר מג"ב לשעבר שירה למוות בשותפו ליחידה

טויבי, שהורשע בנובמבר אשתקד בהמתה בקלות דעת של שותפו לחדר נעים לפני כשלוש שנים, ירצה עונש של 12 שנות מאסר בפועל. לאחר האירוע טען טויבי בפני חבריו ליחידה כי מאדי שם קץ לחייו וניסה לטשטש את הראיות

אפיק טויבי, לוחם מג"ב שמואשם בהמתה בקלות דעת של חברו

12 שנות מאסר נגזרו היום (שני) על שוטר מג"ב לשעבר, אפיק טויבי, שירה למוות בחברו ליחידה, נעים מאדי, בחודש פברואר 2021.

טויבי ירה בשותפו לחדר כשזה היה שכוב במיטתו ממרחק של כמטר. לפי כתב האישום, טויבי ניסה להוציא מעט את המחסנית כדי שלא ייגרף כדור אל בית הבליעה, ולפני שלחץ על ההדק אמר לנרצח נעים מאדי "תראה". הכדור שנורה פגע בפניו של מאדי - והביא למותו. טויבי הניח את האקדח על בטנו של מאדי, יצא למועדון שם שהו שאר השוטרים ואמר להם שמאדי ירה בעצמו והתאבד. לאחר מכן, שטף את עצמו בחומר חיטוי אלכוג'ל והמשיך לגרוס להתאבדות בפני שוטר שהגיע לחקירה ראשונית במקום האירוע.

נעים מאדי, השוטר שנורה למוות על-ידי אפיק טויבי
נעים מאדי, השוטר שנורה למוות על-ידי אפיק טויבי | צילום: באדיבות המשפחה

בנובמבר אשתקד הרשיע בית המשפט המחוזי בחיפה טויבי, שהיה שותפו לחדר של מאדי, לפני כשלוש שנים. טויבי הורשע גם בשורת עבירות אלימות, איומים ומשחק בנשק (רשלנות ופזיזות) נגד חבריו ליחידה. במספר מקרים הוא כיוון את אקדחו אל שוטרים ושוטרות כשהוא טעון, ולא שעה לאזהרותיהם להפסיק.

לפי האישום, "מסיום הקורס ביולי 2020 נהג הנאשם כדרך קבע ובהזדמנויות רבות לשחק עם האקדח המשטרתי שברשותו תוך סיכון ממשי לחיי אדם". עוד נאמר כי "במסגרת המשחק בנשק, נהג הנאשם לשלוף את אקדחו ללא סיבה... לעתים תוך שבאקדח ישנה מחסנים מלאה בכדורים".