אלמה אברהם שוחררה מביה"ח: "צריך לשחרר את החטופים עכשיו"

חמישה חודשים אחרי שחזרה משבי חמאס ואושפזה במצב קשה מאוד, אברהם בת ה-85, שנחטפה מקיבוץ נחל עוז, שוחררה מבית החולים סורוקה. "אני מרגישה נפלא", סיפרה בצאתה מביה"ח, "היה לי כוח לחזור אליכם, לראות את כולכם ובעיקר את הילדים שלי"

זמן צפייה: 00:44

חמישה חודשים אחרי שחזרה משבי חמאס ואושפזה במצב קשה מאוד, אלמה אברהם בת ה-85 שוחררה היום (רביעי) מבית החולים סורוקה בבאר שבע. "אני מרגישה נפלא, בייחוד כשאני רואה את כולכם פה", אמרה עם שחרורה, "בזכותכם נשארתי. היה לי כוח לחזור אליכם, לראות את כולכם ובעיקר את הילדים שלי. צריך לשחרר את החטופים עכשיו".

אברהם נחטפה מביתה בקיבוץ נחל עוז ושבה לישראל כחלק מעסקת החטופים הראשונה ב-26 בנובמבר, אחרי 51 ימים בשבי חמאס ברצועת עזה - ונכנסה באופן מיידי לטיפול בבית החולים - שנמשך עד היום. בעת חזרתה, בתה של אלמה, טל אמנו, מסרה הצהרה לתקשורת ואמרה: "הפקירו אותה ב-7 באוקטובר, ופעם נוספת על ידי כל הארגונים שהיו אמורים להציל אותה. הגענו לצלב האדום אך הם סירבו לקחת מאיתנו תרופות מצילות חיים. בשביל מה הם נמצאים שם? היא הוזנחה רפואית במשך כל תקופת השבי".

אלמה אברהם
אלמה אברהם

בריאיון שהעניקה בתה של אברהם לחדשות 13 עם חזרתה מהשבי, היא סיפרה כי המשפחה שמעה על מצבה הקשה של אמה ופינויה לבית החולי - דרך התקשורת. היא הביעה חשש כבד לחיי אמה והוסיפה כי "היא הייתה מאוזנת תרופתית במחלות הרקע שלה, אישה שמחה ואופטימית. היא לא הייתה צריכה להגיע לטמפרטורת גוף של 28 מעלות ולדופק 40". בנה של אלמה, אורי רביץ, אמר אף הוא: "אמא שלי היא ההוכחה שכל ארגוני ההצלה צריכים לעשות הכל כדי להגיש סיוע לחטופים".