המקור, עונה 22, פרק 4: הקורבן שהחליט לסלוח

שיר אלקלעי הותקף באכזריות על ידי ערבים במהלך מבצע "שומר חומות", אלא שלאחר מכן החל תהליך סולחה נדיר עם התוקפים. מול מצלמות "המקור" מתועד שיר מול הספקות של בני משפחתו, מול הורי התוקפים ובתהליך שעבר | "המקור", לצפייה ישירה

זמן צפייה: 56:53

תגובת הפרקליטות:

שלושה מהמורשעים בתיק הלינץ' הקשה בטמרה, בעניינם עוסקת הכתבה, הודו בכתב האישום המקורי, שלא במסגרת הסדר טיעון, בעבירות חמורות הכוללות נסיבה מחמירה של מעשה טרור. כתב האישום תוקן רק ביחס לאחד הנאשמים, ועדיין כלל נסיבה מחמירה של מעשה טרור. הנאשמים נמנעו מלהעלות במשפטם טענות לאכיפה בררנית, ולא בכדי.

הפרקליטות ראתה בחומרה רבה את מעשי הלינץ' שבוצעו במהלך תקופת "שומר חומות". במסגרת ההיערכות המיוחדת של הפרקליטות והמדיניות העקרונית והשוויונית שנקבעה, הוגשו מאות כתבי אישום נגד יהודים וערבים כאחד, ובמקרים המתאימים הוספה נסיבה מחמירה של מעשה טרור ובית המשפט התבקש לגזור ענישה מחמירה. מטבע הדברים, עולות טענות לאכיפה בררנית משני הצדדים, אולם זו אינה יכולה להסתמך על מספר כתבי האישום שהוגשו נגד ערבים או יהודים, כיוון שמרבית האירועים הקשים בוצעו ע"י נאשמים ממוצא ערבי. כך או כך, טענה מסוג זה לא הוכחה באף לא אחד ממאות התיקים שהוגשו לביהמ"ש.

ההשוואות למקרים אחרים אינן רלוונטיות כיוון שכל מקרה נבחן בהתאם לנסיבותיו ולראיות שאספה המשטרה בחקירתה והיכולת המשפטית להוכיח את המניע הגזעני או את מעשה הטרור מעבר לכל ספק סביר.