מיזם טכנולוגי חדש נלחם בגזענות

אל הוואקום של מערכת החינוך, מנסה כעת עידן חיל, מייסד insight spark, להילחם בגזענות

זמן צפייה: 05:11

מבקר המדינה קבע כי מערכת החינוך אינה מקצה מספיק משאבים למניעת גזענות בקרב תלמידים. אל הוואקום הזה מנסה לפרוץ מיזם טכנולוגי בשם 'insight spark', המציע משחק מחשב המשלב בין הכוח של הפסיכולוגיה החברתית לבין משחקים דיגיטאליים כדי להטמיע מיומנויות פסיכולוגיות.

המשחק "המשא לארץ האש", הוא למעשה משחק הרפתקאות לילדים בגילאי 9 – 12. במוקד המשחק יש שני שבטים שיש ביניהם יחסי איבה, אנשי ההרים ואנשי היער. "בשלב הראשון של המשחק אנחנו מייצרים מצב שהשחקן הוא חלק מאנשי היער וזה יוצר תחושת איבה וקונפליקט מול אנשי ההרים" מסביר עידן חיל, מייסד insight spark – מיזם חברתי לצמצום גזענות ואפלייה. "בשלב השני, המשחק מאפשר לשחקנים להתקדם רק אם הם מאמצים גישה רחבה, בה הם מייצרים קבוצה מעורבת משני השבטים" הוסיף.

בימים אלה אנחנו מגייסים כסף כדי לקחת את המשחק ולבנות סביבו תכנית לימוד למורים ולעשות תכנית ארוכת טווח, כשהמטרה היא להטמיע אותו בארץ ובעולם.

לאחר ששתי הקבוצות שיחקו במשחק, ראיינו את הקבוצות ומדדו את שינוי התפישות שלהם כלפי העולם האמיתי. "בחרנו להתמקד בשאלות על האוכלוסייה הערבית, וגילינו שילדים ששיחקו בגירסא הארוכה, סימנו ביטויים הרבה יותר חיוביים כלפי ההאוכלוסייה הערבית" סיכם חיל.

צפו בראיון המלא מתוך העולם הבוקר עם הילה קורח ואברי גלעד.