מצרים: מפגינים ניתצו את החומה המקיפה את שגרירות ישראל

עשרות בני אדם צעדו מכיכר תחריר בקהיר לעבר שגרירות ישראל והחלו לנתץ את החומה המקיפה את המבנה. החומה, שגובהה שני מטרים וחצי, הוקמה לאחרונה כדי להגן על אנשי הבניין בעקבות המחאות האלימות במקום לאחר מותם של חיילים מצריים מאש צה"ל

הפגנה מול שגרירות ישראל במצרים
הפגנה מול שגרירות ישראל במצרים | צילום: רויטרס

(17 שניות)

המחאות נגד ישראל במצרים לא נפסקות. עשרות בני אדם הפגינו היום (שישי) מול שגרירות ישראל במצרים ובצעד מחאתי אף ניתצו חלק מהחומה שהוקמה לאחרונה כדי להגן על אנשי השגרירות. ההפגנה, שכונתה "צעדת הפטישים", התקיימה כשברקע הייתה נוכחות מוגברת של כוחות הצבא והמשטרה.

כלי התקשורת הערביים דיווחו כי הצעדה יצאה הערב מכיכר תחריר לכיוון השגרירות. כשהגיעו המפגינים הם החלו לנתץ את החומה שהוקמה למטרות הגנה על אנשי השגרירות לאחר ההפגנות האחרונות במקום שפרצו בעקבות מותם של חיילים מצריים בסיני מאש צה"ל בחודש שעבר.

כוחות הצבא והמשטרה במצרים תגברו את נוכחותם מול משכן השגרירות אולם הם לא פעלו במקום נגד המפגינים. כלי רכב משוריינים נפרשו לאורך הרחוב שבו שוכנת השגרירות וברחובות הסובבים אותה. לדברי עדי ראייה, המפגינים הניפו פטישים על החומה שגובהה שני מטרים וחצי. גורמים רשמיים במצרים אמרו שמטרת החומה היא להגן על הדיירים במקום ולא על השליחות הישראלית במצרים.

בחודש שעבר נתלש דגל ישראל שהונף בשגרירות והוחלף בדגל מצרי. הדגל נתלש ממרפסת השגרירות בידי מפגין מצרי בשם אחמד אל-שחאת. זאת, במהלך אחד ההפגנות שהתרחשו מול השגרירות במחאה על מות החיילים המצרים. אל-שחאת, שהפך מאז לגיבור בארצו ואף זכה ברשת לכינוי "ספיידרמן", החליף את הדגל הישראלי בדגל מצרי.

כשהחזירו את הדגל הישראלי, ידעו הרשויות שהמהלך עלול להרגיז את המפגינים ולכן התפרסו מחוץ לשגרירות כוחות צבא וביטחון מצריים. כמה מפגינים זועמים התקבצו מול השגרירות, אולם נמסר אז כי הם "אינם מהווים איום". המחאה הגיעה גם לפייסבוק, כשאחד הגולשים הזועמים על המהלך, כתב: "עכשיו נצטרך את הענק הירוק, לא את ספיידרמן, כדי להוריד את הדגל".