מאות אלפי שקלים מהכיס שלנו: עלות הייצוג הפרטי בבג"ץ הגיוס

פרסום ראשון: ממסמך שהגיע לידי חדשות 13 עולה כי עו"ד דורון טאובמן, שייצג את המדינה בדיונים במקום היועמ"שית, יגבה יותר מרבע מעליון שקלים - שישולמו לו מהקופה הציבורית. מדובר בסכום הגבוה מזה ששולם בעבור הייצוג הפרטי של עו"ד אילן בומבך בתיק עילת הסבירות - על-פי הפרסומים, כ-175 אלף שקלים

זמן צפייה: 01:07

הממשלה מסרבת לייצוג של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בבג"ץ חוק הגיוס - ותשכור במקום את שירותיו של עורך דין פרטי. לפי מסמך ההיקשרות בין הצדדים שהגיע הערב (שני) לידי חדשות 13 - עלות המהלך עומדת על כ-260 אלף שקלים, שיושלמו מהקופה הציבורית.

מהמסמך עולה כי עורך הדין דורון טאובמן ממשרד "כספי ושות'", שייצג את המדינה בבג"ץ, יגבה 160 אלף שקלים בתוספת מע"מ על העבודה שתידרש עד לדיון שנקבע בחודש יוני - ועוד כ-100 אלף שקלים בעבור שעות עבודה נוספות שיידרשו לאחר הדיון.

בהנחה שלא תימצא פשרה בעניין חוק הגיוס בדיון יחיד, ניתן להעריך כי הייצוג המשפטי יעלה יותר מרבע מיליון שקלים מכספי משלמי המיסים. מדובר בסכום הגבוה מזה ששולם בעבור הייצוג הפרטי של עו"ד אילן בומבך בתיק עילת הסבירות - שעומד, על-פי הפרסומים, כ-175 אלף שקלים.

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, ביום חמישי אמורה הממשלה למסור תגובה לבג"ץ, לאחר שזה הוציא צו ביניים שמקפיא את התקציבים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים. בממשלה שואפים לשלב בתשובה לבג"ץ טיוטה של תזכיר חוק גיוס חדש, שככל הנראה יוצג בישיבת הממשלה ביום רביעי.

לקראת הדיון, השר בני גנץ פנה אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לעצור את קידום המתווה: "בזמן שחיילי צה"ל ומפקדיו נלחמים ומחרפים את נפשם, אתה פועל להביא חוק שלא מקדם שירות הוגן במדינה - ושיפגע בגיוס לצה"ל, בביטחון ובחוסן הישראלי. אני קורא לך לעצור ולהתעשת. הבאת החוק כפי שאתה מתכנן, 48 שעות אחרי שנציין את גבורתם של נופלינו - תפגע קשות בחברה הישראלית. הוא הוסיף: "עוד לא מאוחר להעביר את מתווה השירות הישראלי".

רה"מ נתניהו והשר גנץ בכנסת
רה"מ נתניהו והשר גנץ בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מזכיר הממשלה יוסי פוקס התנער מדבריו של גנץ וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נדהמתי לקרוא בצאת השבת את הציוץ המפלג של שר בממשלה, ערב יום הזיכרון, שבו הוא תוקף את הממשלה על 'חוק גיוס' עלום, על 'סדר יום' של הממשלה ביום רביעי, שטרם נקבע - תוך שימוש ביום הזיכרון כקרדום לחפור בו והאשמות חסרות שחר על פגיעה במדינה. ‏בני - חזור בך!".