לפיד מגיב להצהרת רה"מ: "שיעצרו את החקיקה - שלא ישחקו איתנו"

ראש האופוזיציה התראיין למהדורה המרכזית ותקף את רה"מ נתניהו: "סדרה של אמירות מזעזעות. המקרה של חווארה היה פוגרום של טרוריסטים". לפיד טען כי בן גביר הוא "ליצן מסוכן שלא צריך לנהל אירועים אמיתיים", והוסיף כי יש סיכוי למו"מ מוצלח: "יש מה לתקן במערכת המשפטית כמו בכל מערכת"

זמן צפייה: 08:20

בסיומו של "יום השיבוש הלאומי" הכלל הפגנות המוניות, חסימת כבישים ושימוש ברימוני הלם ומכת"זית של המשטרה, ולאחר הצהרת רה"מ נתניהו, התראיין הערב (רביעי) ראש האופוזיציה יאיר לפיד במהדורה המרכזית והתייחס להפגנות ולמהפכה המשפטית, וקרא לממשלה לעצור את החקיקה ולהתחיל בהידברות: "כל מה שצריך להגיד זה שעוצרים את החקיקה והולכים לנשיא. שיתחילו מחר בבוקר, שלא ישחקו איתנו משחקים".

"כל דבר תלוי בזה שהם עוצרים את החקיקה לזמן סביר, שהנשיא יגדיר. המטרה שלנו היא לא לקרוע את עם ישראל, אלא להגיע לפתרון ואולי סוג של הידברות", אמר ראש האופוזיציה התייחסות לאפשרות למו"מ.

Whatsapp Image 2023 02 13 At 1
יאיר לפיד בהפגנה הבוקר | צילום: אריה לייב אברהם, פלאש 90

לפיד התייחס להצהרתו של ראש הממשלה: "סדרה של אמירות מזעזעות. המקרה בחווארה היה פוגרום של טרוריסטים. הוא משווה את זה לחיילי סיירת מטכ"ל? לטייסי אפאצ'י? לאנשים שיצאו היום לרחובות? האנשים הכי טובים בארץ, פטריוטים ישראלים". "זה שאזרחים ישראלים שכואבים את זה שקורה דבר נורא החליטו להיאבק על המדינה שלהם, זה מדהים בעייני, זה מעורר השראה בעיני. לא במקרה הסמל של התנועה הזאת זה דגל ישראל", טען.

"מה הם רוצים מהמפגינים שמנסים להגן על הדמוקרטיה הישראלית בדם לבם מפני שמישהו רוצה להפוך אותנו להונגריה, פולין או טורקיה. הצהרה איומה ומחרחרת ריב של איש חלש ומסוכן", הוסיף לפיד.

"מה עשה שם היום בן גביר?", אמר לפיד על הצילומים של השר לביטחון לאומי בחפ"ק המשטרה. "בר לב שהיה מפקד סיירת מטכ"ל לא ראה צורך לשבת מול המסכים. לאיש היו לו 53 כתבי אישום, שמונה הרשעות כולל תמיכה בטרור ולא שירת בצה"ל. הוא ליצן מסוכן שלא צריך לנהל אירועים אמיתיים", הוסיף.

בן גביר בחפ''ק המשטרתי
בן גביר בחפ''ק המשטרתי

"אני לא רוצה להכניס אצבע בעין לאף אחד", אמר לפיד, והמשיך: "אני רוצה לוודא שהמדינה שלי נשארת דמוקרטיה ליברלית כי אם היא לא תהיה כזאת – היא לא תהיה. מה שאנחנו צריכים לעשות זה ללכת לנשיא אחרי עצירת חקיקה".

"אני לא אעמיד פנים שמה שהם הביאו זה רפורמה משפטית, ושהוויכוח הוא על הפרטים", תקף ראש האופוזיציה. "יש פה ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, המשנה שלו שהוא עבריין מורשע ויש אנשים שנשבעו בגלוי להרוס את מערכת המשפט. אני לא אנהל מו"מ בטלוויזיה. יש מה לתקן במערכת המשפטית כמו בכל מערכת", סיכם.