לפיד אחרי פגישת העדכון עם נתניהו: "הגעתי מודאג ויוצא עוד יותר מודאג"

בצל גל הטרור, ראש האופוזיציה נועד עם ראש הממשלה בפגישת עדכון ביטחוני בקריה, ובצאתו אמר כי ייתן גיבוי לכל פעולה שזרועות הבטחון ימליצו עליה. "הממשלה הקיצונית הזו לא כשירה לנהל את מדינת ישראל בזמנים טעונים כל כך". בליכוד תקפו: "לפד בוחר לעשות פוליטיקה קטנה במקום לשדר מסר של אחדות מול אויבינו"

רה"מ נתניהו וראש האופוזיציה לפיד בפגישת עדכון ביטחוני בקריה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נועד היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישת עדכון ביטחוני בצל גל הטרור, ובצאתו אמר כי האופוזיציה תתן גיבוי לכל פעולה שזרועות הביטחון ימליצו עליה, אך הוסיף: "הגעתי לתדריך אצל נתניהו מודאג, ויצאתי עוד יותר מודאג. אמרתי לנתניהו שמדינת ישראל צריכה שר בטחון במשרה מלאה. הוא צריך להודיע שהוא מסיר מהשולחן סופית את פיטוריו של גלנט, להודות בכך שאי אפשר לסמוך על הקבינט שלו, ולהקים פורום בטחוני קטן ויעיל לטיפול במצב".

עוד ביקר לפיד: "נתניהו צריך לבטל את המצב הבלתי סביר שבו יש שני שרים במשרד הבטחון. לא יכול להיות שהפלג המשיחי של המתנחלים הקיצונים ביותר קנה לו אחיזה במשרד הבטחון בתקופה כל כך מתוחה". ראש האופיזיציה הוסיף כי נתניהו צריך לתת למפכ"ל קובי שבתאי גיבוי פומבי ומלא, לפקח באופן אישי על הנעשה בהר הבית. לפעול לפי המלצת גורמי הבטחון לגבי עליית יהודים להר בימים הקרובים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: עוז שכטר

"מה שאוייבינו רואים מולם, בכל הזירות, היא ממשלה לא כשירה. קבינט שאיש לא סומך עליו. שר בטחון על תנאי שפוטר בגלל שאמר את האמת. שר בטחון לאומי שמדליף לתקשורת הקלטות של המפכ"ל. שר אוצר שמודיע שהוא רוצה למחוק כפרים", אמר.

"האיום המרכזי על ישראל היה ונשאר איראן", טען לפיד והמשיך: "אבל כך אי אפשר לטפל באיום האיראני. אנחנו מאבדים את התמיכה האמריקאית והמעטפת הבינלאומית, אנחנו מאבדים את ההרתעה. ישראל הפכה למדינה לא מנוהלת".

לבסוף סיכם ראש הממשלה לשעבר: "לפני מאה ימים העברנו לידיהם מדינה בטוחה ומשגשגת. עזה ספגה מאתנו מהלומה קשה במבצע עלות השחר. החזרנו את הסיכולים הממוקדים והרגענו את גזרת איו"ש. ירושלים היתה שקטה גם בתאריכים הכי נפיצים. גם היום, אזרחי ישראל מגלים יכולת עמידה מרשימה מול הטרור. מערכת הבטחון היתה ונשארה מהטובות בעולם. הבעיה היא בהנהגה. הממשלה הקיצונית הזו לא כשירה לנהל את מדינת ישראל בזמנים טעונים כל כך".

רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט בזירת הפיגוע בבקעת הירדן
רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט בזירת הפיגוע בבקעת הירדן

בליכוד הגיבו: "מצער שבשעה שישראל נלחמת ב-3 חזיתות ולאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין אותו לעדכון ביטחוני מקיף, יאיר לפיד בוחר לעשות פוליטיקה קטנה במקום לשדר מסר של אחדות ללא סייג מול אויבינו".

"לפיד שפגע פגיעה אנושה בהרתעה בהסכם הכניעה שלו לחיזבאללה בעניין הגז, שחוזר על הנרטיב של חמאס בעניין הר הבית ושמצוטט בהרחבה באיראן כמי שמנבא את חורבן ישראל, השאיר לנו ירושה קשה שאיתה אנו נאלצים להתמודד בימים אלה. בשעה שנסראללה והנייה יושבים יחד תחת תמונתו של הפטרון מאיראן שקורא להשמידנו, היה מצופה מראש האופוזיציה לגלות אחריות לאומית".