רה"מ: "יש מחלוקות עם ארה"ב על היום שאחרי, לא נחזור על אוסלו"

בדיון ועדת חוץ וביטחון אמש ראש הממשלה השווה בין מספר הקורבנות של אוסלו למספר הקורבנות במחדל 7 באוקטובר, ואמר: "אם כל חטאת היה אוסלו. לא ההסכם עצמו אלא העובדה שלקחו את הגורם הכי אנטי ציוני והביאו אותו ללב הארץ". שעות לאחר מכן - הבהיר: "לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו". לפיד: "אי אפשר להבין את רמת הניתוק והציניות של רה"מ"

זמן צפייה: 01:14

אמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, לפיה מספר הקורבנות מהסכמי אוסלו שווה למספר הקורבנות במחדל שבעה באוקטובר, עוררה היום (שלישי) תגובות נגד נתניהו - שלאורך שנותיו בשלטון הרבה לדבר בגנות ההסכמים אך לא ביטל אותם או הציג להם חלופה. במהלך הדיון, ראש הממשלה אמר: "אם כל חטאת זה היה אוסלו. לא ההסכם עצמו אלא העובדה שלקחו את הגורם הכי אנטי ציוני והביאו אותו לכאן חזרה מתוניס, ללב הארץ. לתת לגורם הקיצוני ביותר בעולם הערבי את השטחים סביב הבירה שלנו ורצועת החוף ולקוות לתוצאות אחרות - קיבלנו את מה שקיבלנו". נתניהו הוסיף בקשר לשיח על "היום שאחרי" המתנהל כעת: "החברה הפלסטינית התחלקה לשניים: חלק אחד עוין ויושב בעזה וחלק שני עושה את זה דרך ICC. שניהם לא מקבלים את מדינת ישראל. בא העולם וביקש מדינה פלסטינית עם כאלה שלא רוצים בקיומנו ולכן זה איננו פתרון".

אחר הצהריים, בצל הסערה שעוררו הדברים, אמר נתניהו: "אני רוצה להבהיר את עמדתי - לא אתן לישראל לחזור על טעות אוסלו. לא אתן שאחרי ההקרבה האדירה של אזרחינו ולוחמינו, נכניס לעזה מי שמחנך לטרור, תומך בטרור, מממן טרור. עזה לא תהיה לא חמאסטאן ולא פת"חסטאן".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברים ותקף: "מדינת ישראל במלחמה. כולנו עוברים מלוויה ללוויה, משבעה לשבעה. החיילים נלחמים בגבורה. הלב נשבר כל בוקר מחדש מול תמונות ההרוגים. אי אפשר להבין את רמת הניתוק והציניות של רה״מ שמנהל בזמן כזה קמפיין פוליטי מרושע שכל מטרתו להסיר מעליו אחריות, להאשים אחרים. מגיעה לעם הזה מנהיגות אחרת".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חברת מפלגתו של לפיד, ח"כ מירב כהן, כתבה בפוסט שפרסמה: "נתניהו מודה שתחת שלטונו וביום אחד, נהרגו אותה כמות אנשים שנהרגו ב-5-7 שנים בעקבות אוסלו? זה אמור להוכיח משהו טוב לגביו?".

בריאיון לתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב', ח"כ דני דנון מהליכוד תקף את יו"ר מפלגתו ואמר: "אין מקום להשוואה, גם כי אנחנו בעיצומה של המלחמה, וגם כי אירועי השבת השחורה קרו תוך מספר שעות – כמות הרוגים ופצועים שישראל לא ידעה מאז הקמתה".

יו"ר מר"צ לשעבר זהבה גלאון הגנה על ההסכם וכתבה: "אוסלו הציל את חייהם של אלפי ישראלים, והשרידים שלו ממשיכים להציל חיים של ישראלים גם היום, למרות מיטב המאמצים של נתניהו ושל החמאס ששמו לעצמם למטרה למוטט אותו וכל סיכוי לפתרון של שתי מדינות. מקומו של נתניהו בכלא".